Leger Sportproeven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leger Sportproeven

Goeieavond iedereen!

Ik wist niet echt zeker waar ik mijn vraag moest stellen dus excuses als ik verkeerd ben.

Nu moet ik binnen een 1.5 maand op legerproeven en daar moet ik 3 sportproeven afleggen, 25Push-ups(in 1 minuut), 40Sit-ups(in 1 Minuut) en 18 minuten lopen aan verschillende tempo's.

Dat lopen vormt eigenlijk geen probleem voor mij kan gemakkelijk een halfuur lopen zonder het echt veel last te hebben.
    Maar ik kan maar 20Push-ups, ongeveer 25-30Sit-ups en 7-8Pull-ups.

Ik ben van plan om elke dag die 3 oefeningen in 5 super-setjes te doen waarvan ik in het eerste setje 60% van mijn reps doe en zo met elk setje 10% meer te doen.

Denken jullie dat het door dit kleine schematje mogelijk is om mijn scores toch wel dik te verdubbelen in 1.5 Maand tijd zodat ik mijn sportproeven toch wel zonder veel moeite doorsta?

Ik wil ook erbij vermelden dat ik niet naar de gym kan gaan omdat ik elke dag ga lopen en weekend's zwemmen en zit eigenlijk nu al mijn vrije tijd te vullen met trainen..Maar als jullie nog thuisoefeningen weten zonder gewichten om mijn reps te verbeteren wil ik die graag horen! :-)

Vriendelijk bedankt om te antwoorden!
    Army Man

one hundred push ups

Misschien dat je daar wat aan hebt. Ik zat na anderhalve maand iig op 40-50 oid.
    Verder zou ik ook nog eventjes naar je voeding kijken. (Jaja, we blijven toch een bodybuilding forum.) Het hoeft denk ik niet zo accuraat zoals bij de meesten hier, maar zorg dat je iets van 2x je lichaamsgewicht aan eiwitten per dag binnenkrijgt, nog wat van 70-80 gram vet, en de rest opvullen met koolhydraten todat je aan je dagelijkse behoefte zit.

Oh, en lees de sticky over voeding ook nog eventjes door.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
      one hundred push ups

Misschien dat je daar wat aan hebt. Ik zat na anderhalve maand iig op 40-50 oid.
      Verder zou ik ook nog eventjes naar je voeding kijken. (Jaja, we blijven toch een bodybuilding forum.) Het hoeft denk ik niet zo accuraat zoals bij de meesten hier, maar zorg dat je iets van 2x je lichaamsgewicht aan eiwitten per dag binnenkrijgt, nog wat van 70-80 gram vet, en de rest opvullen met koolhydraten todat je aan je dagelijkse behoefte zit.

Oh, en lees de sticky over voeding ook nog eventjes door.
      Ja heb die 3 site's eens doorkeken vorige week 200 sit-ups, 20-25pull-ups en 100 push-ups.

En daar komt het eigenlijk op hetzelfde neer als mijn oefeningen 60-70% van je maximum en opwerken, enige verschil is dat de eerste 2 dagen van de week eerst je procent opwerken in de eerste 3 setjes en dan terug afbouwen op je laatste 2 setjes.

Eet eigenlijk nu 3 grootte maaltijden per dag waarvan s'middags en s'avonds warm. Maar heb gelezen dat je eigenlijk 6keer zou moeten eten maar dan letten op je kcal...Maar denk dat het makkelijker zou zijn zoals jij zegt eiwitten/vetten en aanvullen met koolhydraten.

Ga direct een menu samenstellen! :-) heb nog een paar site's van vorig jaar toen ik nog naar de gym ging.

BTW: bedankt om te zeggen hoeveel eiwitten en vetten ik per dag zou moeten eten, dat was eigenlijk altijd al een grootte vraagstuk voor mij geweest, maar nooit echt druk over gemaakt, mij zeiden ze altijd zorg dat je aan 3000-4000Kcal per dag komt...

Gr. Army Man

Comment

Die schema's werken prima kan ik uit eigen ervaring vertellen. Heb zelf die 100 pushups gedaan en na een week of 5 zat ik aan de 90/95.. Volgensmij is dat nog vooral uithoudingsvermogen, want sterke borstspieren had ik niet en al helemaal geen massa, maar voor die proeven lijken die schema's me perfect . Verder idd een beetje je voeding op orde hebben, maar moet wel goedkomen lijkt me. Succes ermee!

Comment

Gewoon uithoudsingsvermogen trainen voor dat. Bij welke afdeling ben je van plan te gaan solliciteren?
          "Straight outta gym"

Comment

Die schema's werken prima kan ik uit eigen ervaring vertellen. Heb zelf die 100 pushups gedaan en na een week of 5 zat ik aan de 90/95.. Volgensmij is dat nog vooral uithoudingsvermogen, want sterke borstspieren had ik niet en al helemaal geen massa, maar voor die proeven lijken die schema's me perfect . Verder idd een beetje je voeding op orde hebben, maar moet wel goedkomen lijkt me. Succes ermee!
            Leuk dat je je ervaring deelt, zo heb ik er wat meer vertrouwen in dat het me gaat lukken.
            Bedankt! :-)

Originally posted by Waterpoloboy View Post
            Gewoon uithoudsingsvermogen trainen voor dat. Bij welke afdeling ben je van plan te gaan solliciteren?
            Landmacht, Infanterie, Stormfuselier in de volksmond

Comment

Originally posted by Army Man View Post
              Landmacht, Infanterie, Stormfuselier in de volksmond
              Ik heb even naar die site gekeken en ze hebben het over 100 push ups doen, maar niet achter elkaar volgens mij of wel?

Ah okay landmacht, ik dacht misschien een mede persoon die de POST wil gaan doen bij de mariniers
              "Straight outta gym"

Comment

TNT had ook nog jonge mensen nodig voor bij de POST. Heb ik gehoord dan.

Comment

Nu moet ik binnen een 1.5 maand op legerproeven en daar moet ik 3 sportproeven afleggen, 25Push-ups(in 1 minuut), 40Sit-ups(in 1 Minuut) en 18 minuten lopen aan verschillende tempo's.
                  Ben je al in opleiding of is dit voor een test ofzo.... Tis gewoon een kwestie van gewenning en oefenen.
                  En als je in de opleiding zit, dan komt dat wel..............

Ik kan het fout hebben, maar fuselier volgens mij heeft dat met tanks te maken. Die rijden je wel naar de bestemming.
                  Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Ik heb even naar die site gekeken en ze hebben het over 100 push ups doen, maar niet achter elkaar volgens mij of wel?

Ah okay landmacht, ik dacht misschien een mede persoon die de POST wil gaan doen bij de mariniers
                    Welke site heb jij dan gelezen?
                    Maar weet ook dat die sportproeven in 2010 veranderd zijn miss had je nog een oude topic of bericht?
                    Ik heb die proeven van DOO zelf want ben er al eens geweest en afgekeurd wegens waar ik ondertussen al 3 maand vanblijf maar dat is offtopic.
                    Doe jij de post dan voor de mariniers ofzo? :P

Ben je al in opleiding of is dit voor een test ofzo.... Tis gewoon een kwestie van gewenning en oefenen.
                    En als je in de opleiding zit, dan komt dat wel..............

Ik kan het fout hebben, maar fuselier volgens mij heeft dat met tanks te maken. Die rijden je wel naar de bestemming.
                    Nee dit is voor de toelatingstest, ja je hebt gelijk maar er zijn 2 soorten fuselier's de fuselier en stormfuselier..Ik denk dat wij de tanken begeleiden maar dat is nu maar een wilde gok van mij...
                    Last edited by Army Man; 02-12-2010, 20:46.

Comment

Jawel hoor, kijk nog maar eens goed.

Originally posted by Army Man
                      Eet eigenlijk nu 3 grootte maaltijden per dag waarvan s'middags en s'avonds warm. Maar heb gelezen dat je eigenlijk 6keer zou moeten eten maar dan letten op je kcal...Maar denk dat het makkelijker zou zijn zoals jij zegt eiwitten/vetten en aanvullen met koolhydraten.

Ga direct een menu samenstellen! :-) heb nog een paar site's van vorig jaar toen ik nog naar de gym ging.

BTW: bedankt om te zeggen hoeveel eiwitten en vetten ik per dag zou moeten eten, dat was eigenlijk altijd al een grootte vraagstuk voor mij geweest, maar nooit echt druk over gemaakt, mij zeiden ze altijd zorg dat je aan 3000-4000Kcal per dag komt...
                      Uiteraard is het 'schema' wat ik je heb gegeven waar je je aan moet houden qua voeding heel basaal, maar naar mijn mening heb jij dat absoluut niet nodig: Als jij je ongeveer aan dat schema houdt, dan voorzie je je lichaam van voldoende voedingsstoffen voor de alledaagse bezigheden.

Wat ik overigens vergeten ben te vermelden over de vetten: afhankelijk van hoe zwaar je bent, mag het rustig wat meer zijn, maar hou die 70-80 gram maar aan als een minimum.

PS: Ik heb de pushup schema's vroegah, lang geleden, ook op Rensko's aanraden geprobeerd, toen wij nog niet veel van bb'ing af wisten. Zo ver als hem ben ik echter nooit gekomen, waarschijnlijk omdat ik een kilotje of 20 zwaarder was.

Originally posted by Waterpoloboy
                      Duidelijk een gevalletje van wereldvreemd zijn
                      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                        Jawel hoor, kijk nog maar eens goed.
                        Duidelijk een gevalletje van wereldvreemd zijn
                        Haha, ik heb inderdaad totaal geen verstand van de landmacht en ook nog niet zoveel van de mariniers. Mijn interesses gaan ook niet uit naar de landmacht, dus vandaar

Welke site heb jij dan gelezen?
                        Maar weet ook dat die sportproeven in 2010 veranderd zijn miss had je nog een oude topic of bericht?
                        Ik heb die proeven van DOO zelf want ben er al eens geweest en afgekeurd wegens waar ik ondertussen al 3 maand vanblijf maar dat is offtopic.
                        Doe jij de post dan voor de mariniers ofzo? :P
                        Goed bezig, ik ben waarschijnlijk van plan de POST te gaan proberen etc om te kijken of ik überhaupt wel capaciteiten van een officier zou hebben qua leidinggeven etc. De rest is physiek nog vooral bij de tests dusja dat is te trainen. Ik ben van plan naar de keuring te gaan na me examens.
                        "Straight outta gym"

Comment

Haha, ik heb inderdaad totaal geen verstand van de landmacht en ook nog niet zoveel van de mariniers. Mijn interesses gaan ook niet uit naar de landmacht, dus vandaar

Goed bezig, ik ben waarschijnlijk van plan de POST te gaan proberen etc om te kijken of ik überhaupt wel capaciteiten van een officier zou hebben qua leidinggeven etc. De rest is physiek nog vooral bij de tests dusja dat is te trainen. Ik ben van plan naar de keuring te gaan na me examens.
                          Hahaha hilarisch, Ik verstond totaal iets anders! :-P

Heb wel gehoord dat sommige testen voor officiers absoluut geen lachertje zijn, en ik heb het dan over het mentale, Fysisch zijn de testen makkelijker...(op een fietsje rijden ofzoiets..)
                          Maar heb dat gehoord op het para-commando forum kan dus anders zijn voor mariniers.Ik weet eigenlijk niets van de mariniers mijn intresse gaat meer uit naar de para-commando's maar heb de testen van para's gezien en daarvoor moet je tog zeker een jaar voor trainen, 20Pull-ups en 100sit-ups op matige snelheid en 2400Km lopen in 8min half, voor de lopers onder ons is dat 8min half aan een goed tempo 12-13Km/u. Ik ga wel eerst een paar jaar dienst doen als stormfuselier..

Maar vraagje bedoel je niet onderofficier? want dacht dat je eerst een aantal jaren dienst moest doen als onderofficier en dan pas kon gaan voor officier?(denk ik...)

EDIT: Offtopic @waterpoloboy je avatar gaat dat over the dudesons wanneer ze de legerproeven op HUN manier uitvoeren?Zoja Hilarische aflevering!! hahaha
                          Last edited by Army Man; 02-12-2010, 21:24.

Comment

Maar vraagje bedoel je niet onderofficier? want dacht dat je eerst een aantal jaren dienst moest doen als onderofficier en dan pas kon gaan voor officier?(denk ik...)

EDIT: Offtopic @waterpoloboy je avatar gaat dat over the dudesons wanneer ze de legerproeven op HUN manier uitvoeren?Zoja Hilarische aflevering!! hahaha
                            Ik kan op zich wel 20 minuten 12km/h lopen, maar het wordt vooral interval bij de toelating. Nee geen onderofficier. Met een vwo-diploma kan je direct de opleiding gaan volgen voor officier der mariniers.

En me avatar werd onder andere gezegd bij die aflevering ja. Die is echt lachen. PAIN IS WEAKNESS LEAVING THE BODY met die stroomdraden daarna
                            "Straight outta gym"

Comment

Ik kan op zich wel 20 minuten 12km/h lopen, maar het wordt vooral interval bij de toelating. Nee geen onderofficier. Met een vwo-diploma kan je direct de opleiding gaan volgen voor officier der mariniers.

En me avatar werd onder andere gezegd bij die aflevering ja. Die is echt lachen. PAIN IS WEAKNESS LEAVING THE BODY met die stroomdraden daarna
                              Heb veel respect voor je als je officier wordt!
                              En een job bij het leger, zeker mariniers geeft je veel levenservaringen, kameraadschap en als je wat geluk hebt zie je andere continenten. (miss niet in een mooie situatie..)

En ben aan het rondneuzen op een aantal militaire site's en zie nu nog maar dat de marinieren die uitspraak ook gebruiken.
                              Offtopic: Inderdaad en dan die trampoline vol met punaises!Zelfs die sergaent zei zelfs dat het ziek was wat ze deedden XD

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X