Leger Sportproeven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Army Man View Post
    Heb veel respect voor je als je officier wordt!
    En een job bij het leger, zeker mariniers geeft je veel levenservaringen, kameraadschap en als je wat geluk hebt zie je andere continenten. (miss niet in een mooie situatie..)

En ben aan het rondneuzen op een aantal militaire site's en zie nu nog maar dat de marinieren die uitspraak ook gebruiken.
    Offtopic: Inderdaad en dan die trampoline vol met punaises!Zelfs die sergaent zei zelfs dat het ziek was wat ze deedden XD
    Dankje, maar het zal me heel veel bloed, zweet en tranen gaan kosten om dat te bereiken mocht ik bij defensie gaan. Maar als ik eraan zou beginnen, ga ik dat zeker geven.. Die baret moet je immers verdienen! Klopt, lijkt mij ook allemaal mooi.

Haha okay.
    Ja die trampoline was inderdaad gestoord!
    "Straight outta gym"

Comment

2400Km lopen in 8min half, voor de lopers onder ons is dat 8min half aan een goed tempo 12-13Km/u. Ik ga wel eerst een paar jaar dienst doen als stormfuselier..
      Ik kom anders uit op een goede 17km/h: (2,4/8.5)*60
      Uit ervaring kan ik je zeggen dat 14km/h wel redelijk vol te houden is gedurende een half uurtje, dat heb ik zelf een jaar geleden nog gedaan toen ik 15 was. Wel was ik toen een kilotje of 10 lichter, dus of het nu nog zo gemakkelijk is... Maar 17km/h is dan toch wel een klein verschil. Misschien dat je eens een keertje kunt timen hoe snel je op de 2000-2500m bent? Gewoon voor de fun dan, ik zie dat je niet direct interesse hebt om binnen afzienbare tijd bij de para's te komen.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
        Dankje, maar het zal me heel veel bloed, zweet en tranen gaan kosten om dat te bereiken mocht ik bij defensie gaan. Maar als ik eraan zou beginnen, ga ik dat zeker geven.. Die baret moet je immers verdienen! Klopt, lijkt mij ook allemaal mooi.

Haha okay.
        Ja die trampoline was inderdaad gestoord!
        Ja en zo'n mentaliteit heb je ook nodig en zoeken ze ook denk ik.

En zoals je zegt je moet het verdienen, toen ik in DOO Brussel zat waren er een paar die niet eens wisten wat de proeven inhielden en die waren dan nog ingeschreven als para he! :-o
        Bij de eerste longtest moest je invullen hoeveel je rookt, de helft zei al stoefent met een glimlach ne pakske per dag. Heb zelf veel gerookt (nooit sigaretten)en was er nooit trots op, en ging er zeker niet over opscheppen, maar als je ziet dat ik eigenlijk al kon begonnen zijn met mijn opleiding dan ga je toch gaan nadenken...

Mja ALS ik erbij zat had, toen ook de mentaliteit van aaach ik kan goe lopen en de proeven stonden voor 80% op lopen da komt wel in orde, Nu heb ik zoiets van ik wil 100% halen en meer om te tonen dat ik iets waard ben..

Misschien dat je eens een keertje kunt timen hoe snel je op de 2000-2500m bent?
        Vorig jaar toen ik nog in de gym trainde loopte ik altijd aan een constante 13Km/u 20min lang op de loopband en ik herinner me nog goed dat ik 2400Km had toen ik aan 11Min zat dus voor de para-commando proef had ik dan een 10 op 20. Maar moet wel zeggen dat het zweet er met bakken afviel de laatste 2-3Min! :-P

Maar is nu ook al een dik jaar geleden, ben wel es benieuwd hoe da nu zou zijn ga morgen zeker es timen!
        Last edited by Army Man; 02-12-2010, 22:44.

Comment

Ik weet eigenlijk niets van de mariniers mijn intresse gaat meer uit naar de para-commando's maar heb de testen van para's gezien en daarvoor moet je tog zeker een jaar voor trainen, 20Pull-ups en 100sit-ups op matige snelheid en 2400Km lopen in 8min half, voor de lopers onder ons is dat 8min half aan een goed tempo 12-13Km/u. Ik ga wel eerst een paar jaar dienst doen als stormfuselier..

Vorig jaar toen ik nog in de gym trainde loopte ik altijd aan een constante 13Km/u 20min lang op de loopband en ik herinner me nog goed dat ik 2400Km had toen ik aan 11Min zat dus voor de para-commando proef had ik dan een 10 op 20. Maar moet wel zeggen dat het zweet er met bakken afviel de laatste 2-3Min! :-P

Maar is nu ook al een dik jaar geleden, ben wel es benieuwd hoe da nu zou zijn ga morgen zeker es timen!

IK vind het vrij traag 11 minuten voor 2 duizend en 400 kilometer : 2400km ??
          En bij een snelheid van 13km per uur dan loop jij 2400km in 11minuten.

Je fantaseert er wel lekker op los he?
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Meerdere malen per dag oefenen, ver van falen. Dus bijv. eerste dag: 5x opdrukken; 2x optrekken; 2 min. rust; en zo 10x herhalen 's morgens en 10x 's avonds. Na 2 dagen ga je wat omhoog en doe je 7 pushups en 3-4x optrekken. Weer 2 dagen later weer 1 herhalingen bij allebei erbij. Ik denk je binnen 1 week al op de aantallen zit die je wilt bereiken, maar zou het toch nog even doortrekken voor de zekerheid.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by marnop View Post
              IK vind het vrij traag 11 minuten voor 2 duizend en 400 kilometer : 2400km ??
              En bij een snelheid van 13km per uur dan loop jij 2400km in 11minuten.

Je fantaseert er wel lekker op los he?
              Hahaha, Ik bedoelde 2400Meter natuurlijk!
              Anders werd ik nu al meer betaald als topsprinter Usain Bolt!

Meerdere malen per dag oefenen, ver van falen. Dus bijv. eerste dag: 5x opdrukken; 2x optrekken; 2 min. rust; en zo 10x herhalen 's morgens en 10x 's avonds. Na 2 dagen ga je wat omhoog en doe je 7 pushups en 3-4x optrekken. Weer 2 dagen later weer 1 herhalingen bij allebei erbij. Ik denk je binnen 1 week al op de aantallen zit die je wilt bereiken, maar zou het toch nog even doortrekken voor de zekerheid.
              Woow bedankt, ik zal zeker je advies gebruiken!
              Als het me lukt binnen 1-2 weken laat ik zeker iets weten in dit topic!

Gr.
              Army Man

Comment

Ik heb even naar die site gekeken en ze hebben het over 100 push ups doen, maar niet achter elkaar volgens mij of wel?

Ah okay landmacht, ik dacht misschien een mede persoon die de POST wil gaan doen bij de mariniers
                ik ga over 3 jaar de POST doen, als k door de keuring heen kom.
                22 tot 24 feb ga ik stage lopen bij het korps

Comment

Hahaha, Ik bedoelde 2400Meter natuurlijk!
                  Anders werd ik nu al meer betaald als topsprinter Usain Bolt!

Woow bedankt, ik zal zeker je advies gebruiken!
                  Als het me lukt binnen 1-2 weken laat ik zeker iets weten in dit topic!

Gr.
                  Army Man

okeee.

zeg ehh "Als het me lukt...." nope kansloos als militair. Het gaat je lukken PUNT! Je gaat het gewoon doen en met gewicht op je rug bij het opdrukken en gewicht tussen je voeten geklemd met optrekken.
                  Jij gaat laten zien dat je klaar bent om ons land te verdedigen, dat je bij de elite hoort.
                  KNALLEN! Volgende week kan je het !

Comment

okeee.

zeg ehh "Als het me lukt...." nope kansloos als militair. Het gaat je lukken PUNT! Je gaat het gewoon doen en met gewicht op je rug bij het opdrukken en gewicht tussen je voeten geklemd met optrekken.
                    Jij gaat laten zien dat je klaar bent om ons land te verdedigen, dat je bij de elite hoort.
                    klint erg gemakkelijk, maar als je een psychologische keuring moet doen dan kan je instelling je Denk ik niet helpen.
                    Ikzelf wil ook de POST opleiding bij het korps mariniers doen, maar heb een lichte vorm van autisme, hoeft geen belemmering te zijn want mensen met epilepsie zouden zelfs door de keuring kunnen komen (licht eraan hoe zwaar). Maar het kan ook anders zijn.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                      klint erg gemakkelijk, maar als je een psychologische keuring moet doen dan kan je instelling je Denk ik niet helpen.
                      .

Voor een psychologische test heb je daar zeker niets aan, daarin moet je je juist weer (enigzins) kwetsbaar opstellen(niet bang om fouten te maken en daarvan te leren) en openminded, leergierig anders kom je over als zo'n dude die alles wel eventjes beter weet en kan.

Comment

Dus je moet gaan liegen dat je niet alles weet? pfft...lekker bezig daar hehe.

Comment

Op een loopband is lichter dan in het echt hè.. Weet niet of ze je bij het leger ook op een loopband laten rennen, maar het is lichter doordat de ''grond'' vanzelf al onder je voeten beweegt, en je je dus niet af hoeft te zetten om vooruit te komen. Zou hier wel rekening mee houden zodat je niet voor verrassingen komt te staan .

Comment

Originally posted by Rensko View Post
                            Op een loopband is lichter dan in het echt hè.. Weet niet of ze je bij het leger ook op een loopband laten rennen, maar het is lichter doordat de ''grond'' vanzelf al onder je voeten beweegt, en je je dus niet af hoeft te zetten om vooruit te komen. Zou hier wel rekening mee houden zodat je niet voor verrassingen komt te staan .
                            Ja daar heb je groot gelijk ik, ik voelde dat al na de eerste dag nadat ik stopte met op de loopband te lopen.

Maar voor de infanterie proeven moet je wel op een loopband lopen je begint aan een tempo van 6km/u en om de 30 seconden werd dat opgekrikt met 0.3km/u en het maximum punten waren als je 14.4km/u voor 30 seconden hebt volgehouden.

Para-commando's moeten dan weer op vaste grond die 2400Meter lopen in 8.30Min voor maximum punten.

Comment

ik ga over 3 jaar de POST doen, als k door de keuring heen kom.
                              22 tot 24 feb ga ik stage lopen bij het korps
                              Okay, strak hoe oud ben je nu dan en welke opleiding heb je gedaan tot nu toe?

okeee.

Wat betreft het eerste gedeelte komt het goed, maar voor de keuring zou ik toch echt gaan voor het uithoudingsvermogen, dus liever 15x optrekken ipv 8x met extra gewicht enzo.. Beter functioneel zijn wanneer je jezelf wilt "verkopen" daar, want het hardlopen met bepakking en extra krachttraining komt daar wel denk ik. Dit is echter hoe ik tegen de keuringen aankijk en mezelf erop zal voorbereiden.

Ikzelf wil ook de POST opleiding bij het korps mariniers doen, maar heb een lichte vorm van autisme, hoeft geen belemmering te zijn want mensen met epilepsie zouden zelfs door de keuring kunnen komen (licht eraan hoe zwaar). Maar het kan ook anders zijn.
                              Je instelling kan je wel degelijk helpen je moet hen laten zien dat jij tot het einde wilt gaan en het liefst nog verder. Verder moet je gewoon zo dicht mogelijk bij jezelf blijven als ze je dingen vragen, want ze willen jou leren kennen. Dus ga geen dingen zeggen waarvan je denkt die zij willen horen, maar wat jij zou doen..
                              "Straight outta gym"

Comment

Okay, strak hoe oud ben je nu dan en welke opleiding heb je gedaan tot nu toe?

Je instelling kan je wel degelijk helpen je moet hen laten zien dat jij tot het einde wilt gaan en het liefst nog verder. Verder moet je gewoon zo dicht mogelijk bij jezelf blijven als ze je dingen vragen, want ze willen jou leren kennen. Dus ga geen dingen zeggen waarvan je denkt die zij willen horen, maar wat jij zou doen..
                                k ben nu 16 en zit jaar 4 vmbo-tl, hierna nog 2 jaar HAVO, want officier der mariniers kan je met HAVO al worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X