pulldown, voor je borst of achter je nek langs?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by 3XL View Post
    Als ik zuiver naar de functie van de lats kijk zou ik'm naar de voorkant doen en dan niet dieper dan kin hoogte (dieper neemt de triceps een groot deel van de beweging over)
    Thanks.

Ik zeg ook nergens dat de BTN variant beter zou zijn, alleen dat ik de kreten dat BTN oefeningen slecht of zelfs gevaarlijk zouden zijn vaak ongefundeerd vind (monkey see monkey do).

Ik weet dat je dat nergens zegt, vandaar juist mijn vraag .
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Logisch, als je je armen/schouders horizontaal gezien naar achter trekt (zoals bij de BTN versie) trekken de spieren die deze beweging mogelijk maken samen. Alleen heb je dan een horizontale beweging tegen een vertikale belasting. Dus echt getraind worden ze niet als je rechtop blijft zitten.

Als je deze spieren wel tijdens de pull down wilt trainen kan je beter op het laatste deel van de front pull down vanuit je taille je romp iets naar achter ronden (zodat je zeg maar achter je naar het plafond kijkt) en de stang doortrekken richting onderkant borst. De pull down gaat dan over in een soort row die de midden trapezius wel belasten.

Wel eens afgevraagd waarom de grootste cheaters vaak de beste rug opbouwen?
      maar als je cheat breng je (zoals je net zegt) toch juist de nadruk maar naar de midden trapezius? dus dat ontlast je lats dus zouden je traps toch minder ontwikkelen?

niet dat zo veel mogelijk trainen de beste resultaten geeft helemaal niet alleen als je elke rugoefening zo cheat, dan train je je lats toch niet zo als je dat zou willen?

Comment

Zoals ergens boven al gezegd, de lats zijn (en blijven) de verbinding romp/armen en zijn dus altijd belast. en met cheaten bedoel ik ook niet dat je door je romp te zwaaien het gewicht moet verplaatsen maar dat je ook niet bij een front pull down kaarsrecht moet blijven zitten (zoals wel eens wordt aangeraden) maar gerust wat naar achter mag buigen. Zolang het maar een vloeiede beweging blijft die geinitieerd wordt vanuit de rug (lats)

Cheaten hoeft trouwens niet altijd iets negatiefs te beteken, goed cheaten betekend gewoon de oefening effectiever maken.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          Bij de front pull down kun je wat zwaarder gaan..
          Echter bij de pulldown behind the neck spreek je ook het onderste gedeelte aan van je TRAPEZIUS(inferior)
          En deze word bij de variant van voor niet aangesproken..
          hmmm, raar, ik neem juist meer als ik hem in mijn nek neem...
          scheelt toch wel een 30kg :s

Comment

Originally posted by croketje View Post
            hmmm, raar, ik neem juist meer als ik hem in mijn nek neem...
            scheelt toch wel een 30kg :s
            ik neem juist meer als ik hem voor me borst neem en vind hem ook fijner zo. Het blijft toch voor iedereen verschillend denk ik welke je het fijnst vind.
            ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

idd, ieder zijn favo oefeninge, tenslotte hebbe we toch allemaal het zelfde doel denk ik, dus elkaar tips en tricks geve; altijd fijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X