pulldown, voor je borst of achter je nek langs?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pulldown, voor je borst of achter je nek langs?

ik heb hier in de sectie ''oefeningen'' gekeken maar kon er geen gelijk lijkende topic over vinden.

Is het nou beter om bij de pulldowns de stang achter je nek te leggen of voor je borst langs? Op het internet kom ik vaak tegen dat achter je nek langs slecht voor je is en ook op het toestel zelf staat dat, terwijl in de gym het merendeel de stang achter de nek doet.
    ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

goeie vraag.
    bij mijn f4f in de buurt staat op het apparaat zelf dat je hem naar de borst toe moet trekken terwijl indd merendeel van de mensen hem achter de nek traint.
    Heb allebij al eens uitgeprobeerd, en ook ik vind achter de nek fijner.

Comment

achter nek is blessuregevoeliger voor schouder terwijl je voorlangs zo goed als het zelfde effect hebt.

Comment

Veel mensen voeren BTN verkeerd uit en krijgen dan last van de schouders.
        Ik pak afwisselend de ene keer front en de andere keer BTN. Ondanks mijn slechte schouder totaal geen last met BTN.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Voorlangs is de meest natuurlijke beweging, mede hierdoor het minst blessuregevoelig voor de schouders.
          Persoonlijk vind ik de oefening voorlangs beter, op deze manier kan ik de grote rugspier beter aanspannen. Het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur en variatie.

Comment

Bij de front pull down kun je wat zwaarder gaan..
            Echter bij de pulldown behind the neck spreek je ook het onderste gedeelte aan van je TRAPEZIUS(inferior)
            En deze word bij de variant van voor niet aangesproken..

Comment

De front variant is meer voor de diepte in je rug,terwijl de variant achter je nek juist zorg voor de breedte van je rug..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                De front variant is meer voor de diepte in je rug,terwijl de variant achter je nek juist zorg voor de breedte van je rug..
                Dank voor je info, ik wist namelijk ook het verschil niet.
                Ik trek hem altijd naar mijn borst toe, omdat naar mijn nek m'n haren wel eens om de stang komen te zitten (au!!). Maar zoals ik van jou lees doe ik het goed, want wil dat mijn rug niet te breed wordt!

Comment

Originally posted by Janneke View Post
                  Dank voor je info, ik wist namelijk ook het verschil niet.
                  Ik trek hem altijd naar mijn borst toe, omdat naar mijn nek m'n haren wel eens om de stang komen te zitten (au!!). Maar zoals ik van jou lees doe ik het goed, want wil dat mijn rug niet te breed wordt!
                  Graag gedaan hoor...

Tja lijkt mij geen pretje om met je haren tussen de stang te komen...
                  Heb ik geen last van

Kijk ook ff op het topic een boek..ja ja een boek....(daar heb ik die info uit)

Comment

Achter is slecht voor je nek,omdat je je nek naar voor houd.Voorlangs is beter voor je nek.Ik zeg afwisselen!!!
                    Nu: SQ 1x120kg - BP 1x110kg - DL 1x120kg - MP 1x90kg
                    Doel eind 2011: SQ 1x160kg - BP 1x150kg - DL 1x50kg - MP 1x110kg

Comment

Originally posted by jochempje View Post
                      Achter is slecht voor je nek,omdat je je nek naar voor houd.Voorlangs is beter voor je nek.Ik zeg afwisselen!!!
                      Gewoon iets naar voren gaan met je lichaam...
                      Ik buig nooit mijn hoofd met deze oefening hoor..

Comment

Originally posted by jochempje View Post
                        En dat probeerde ik net uit te leggen.
                        Het is slecht voor je schouders als je het niet goed doet. Je moet gewoon voorover gaan en je hoofd iets buigen, sinds wanneer is je hoofd voorover buigen trouwens slecht voor je nek? wat een onzin. Alle kanten die je je hoofd kan draien of kantelen zijn niet slecht, daar is het op gebouwd. het enige dat slecht is is als je je hoofd 360 graden gaat draaien.........

Het BTN gaat dus juist fout als mensen toch krampachtig achterover willen met de borst vooruit terwijl je achterlangs willen.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

oke i get it now, thnx all voor de snelle reacties! Vanavond maar eens even proberen
                          ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            En dat probeerde ik net uit te leggen.
                            Het is slecht voor je schouders als je het niet goed doet. Je moet gewoon voorover gaan en je hoofd iets buigen, sinds wanneer is je hoofd voorover buigen trouwens slecht voor je nek? wat een onzin. Alle kanten die je je hoofd kan draien of kantelen zijn niet slecht, daar is het op gebouwd. het enige dat slecht is is als je je hoofd 360 graden gaat draaien.........

Het BTN gaat dus juist fout als mensen toch krampachtig achterover willen met de borst vooruit terwijl je achterlangs willen.
                            klopt als je het goed doet kan het gewoon ( alleen moeten mensen het goed doen daar is waar het nog wel is op vastloopt )

maar wat ik laats had gelezen was een Ecm onderzoek waar front pulley toch beter uit naar voren kwam dat behind the neck.

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                              Bij de front pull down kun je wat zwaarder gaan..
                              Echter bij de pulldown behind the neck spreek je ook het onderste gedeelte aan van je TRAPEZIUS(inferior)
                              En deze word bij de variant van voor niet aangesproken..
                              klopt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X