Medicine ball

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Medicine ball

hallo,

ik heb een vraagje, waarom zou je push ups doen met een medicine ball in plaats van gewone push ups?

alvast bedankt

Moest ik weten wat een medicine ball is kon ik het je misschien vertellen, maar helaas

Comment

Originally posted by PierreLaurent View Post
      hallo,

ik heb een vraagje, waarom zou je push ups doen met een medicine ball in plaats van gewone push ups?

alvast bedankt
      Ik zou gewoon even op google kijken of je daar iets kan vinden..

Dat is toch zo'n zware bal???

Comment

De medicine ball helpt vooral bij het verstevigen van je core. Met pushups hierop zul je jezelf meer moeten stabiliseren dan anders, zo train je je core ook mee.

Comment

Originally posted by Rensko View Post
          De medicine ball helpt vooral bij het verstevigen van je core. Met pushups hierop zul je jezelf meer moeten stabiliseren dan anders, zo train je je core ook mee.
          Kijk hier heb je het antwoord..

Aan Rensko heb je wat..

Comment

Haha ja inderdaad, en ik had inderdaad al op Google gekeken maar ik kon niks vinden. Maar word met je core de binnekant van je borstspieren bedoeld of je buikspieren? En je hebt ook one handed medicine ball push ups is dit zwaarder?

PS Medicine ball is inderdaad zo een zware bal, sommige zijn ook met handvaten.

EDIT

Ik vraag me ook af of die beugels om push ups mee te doen het veel zwaarder maken en eigenlijk ook of ze de push ups überhaupt zwaarder maken

Comment

Je core zijn eigenlijk alle spieren rondom je middel, en volgens de instructeur van een sportschool waar ik gezeten heb alleen de diepgelegen spieren onder je "normale" buikspieren/abs. De core is vooral van belang bij stabilisatie. One handed pushups zijn normaal veel zwaarder, dus het lijkt me op een medicine ball nóg een stuk zwaarder. Beugels om pushups mee te doen zijn volgensmij vooral om een grotere ROM (range of movement), dus beweging te krijgen. Dit komt doordat je meer rek op de borstspier zal krijgen als je zakt, doordat je verder kunt zakken t.o.v. pushups op de vloer. Of ze zwaarder zijn durf ik niet te zeggen, denk dat het wel mee zal vallen, hooguit iets zwaarder doordat je dus verder door moet zakken. Ze zijn volgensmij ook voor een deel gemaakt zodat je niet met je handen/knokkels op de vloer hoeft te steunen, dat kan nogal pijnlijk zijn, zeker als je een harde vloer hebt.

Comment

Originally posted by PierreLaurent View Post
                Haha ja inderdaad, en ik had inderdaad al op Google gekeken maar ik kon niks vinden. Maar word met je core de binnekant van je borstspieren bedoeld of je buikspieren? En je hebt ook one handed medicine ball push ups is dit zwaarder?

PS Medicine ball is inderdaad zo een zware bal, sommige zijn ook met handvaten.

EDIT

Ik vraag me ook af of die beugels om push ups mee te doen het veel zwaarder maken en eigenlijk ook of ze de push ups überhaupt zwaarder maken
                Waaarom zou je uberhaupt push ups willen doen?
                Pak gewoon de bench...
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  Waaarom zou je uberhaupt push ups willen doen?
                  Pak gewoon de bench...
                  Ja ik doe de bench al en dumbell press ook maar ik zag laatst een filmpje van scott adkins en die trainde met medicine balls en ik vroeg me af waarom aangezien je gewoon bench press kan doen enzovoorts.

http://www.youtube.com/watch?v=MWu_LXME510

hier is dat filmpje van die pushups

Comment

Je zegt het zelf al een filmpje :/
                    Heb je zijn fysiek al gezien, niet bepaald BB.. dat is ook zijn doel niet..

Gewoon BP doen.
                    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by Rensko View Post

Wel wijs voor een 14 jarig betwetertje......

Is idd goed voor je core, vooral als je zoals in het filmpje ook je voeten op een bal zet..... is optimaal.
                      Als je het gaat doen voor stimuleren van alle (ondersteunende/stabiliserende) kleine spiertjes die normaal bij flat bench niet altijd goed geactiveerd worden....dan is het een optimale aanvulling om regelmatig eens toe te voegen.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post

Aan Rensko heb je wat..
                        En dat voor een 14-jarig betwetertje!!

Bedoel je trouwens zo'n grote grijze bal? Ik geloof dat wij dat een Swiss Ball noemen ofzo.

Edit:
                        Originally posted by marnop View Post
                        Wel wijs voor een 14 jarig betwetertje......
                        Dat zei ik!
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by gleke View Post
                          Je zegt het zelf al een filmpje :/
                          Heb je zijn fysiek al gezien, niet bepaald BB.. dat is ook zijn doel niet..

Gewoon BP doen.
                          Ik denk dat je even naar foto's moet kijken van scott adkins want hij is behoorlijk gespierd. Ik was trouwens vooral ook geintresseerd in die medicine ball met grip. En je ziet ook veel MMA vechters die zo trainen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X