tips deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tips deadlift

Hey,

Sinds een week of 6 zit de deadlift ook in mijn schema. Ik ben goed vooruitgegaan op de deadlift met gister mijn PR van 110kg.

Maar ik merk dat mijn rug en hamstrings het goed aankunnen, maar mijn onderarmen lopen helemaal vol. Hierdoor verlies ik vaak mijn grip op de stang, terwijl ik meestal zeker nog een aantal reps kan maken.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen?
    Failure is your friend

ik ben ook niet zo lang geleden pas gestart met deadliften, zal nu ong 2 maand zijn
    en had er week of twee geleden ook last van, dat grip wat achterliep

helemaal verholpen met mixed grip te gebruiken, kan stuk zwaardere gewichten nemen en heb nog geen straps nodig hiermee
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
      ik ben ook niet zo lang geleden pas gestart met deadliften, zal nu ong 2 maand zijn
      en had er week of twee geleden ook last van, dat grip wat achterliep

helemaal verholpen met mixed grip te gebruiken, kan stuk zwaardere gewichten nemen en heb nog geen straps nodig hiermee
      Ik pak de hem al mixed grip. Je bedoelt de ene hand duim naar binnen, en de andere hand duim naar buiten toch?

Misschien dat straps wel helpen..

Thanks igg
      Failure is your friend

Comment

Ik heb nu hetzelfde probleem bij 110kg deadlift.. Ik zit er daarom aan te denken om maar straps te komen voor verbeterde grip ipv me handschoentjes..
        "Straight outta gym"

Comment

Straps kopen is in mijn ogen het domste wat je kunt doen als reactie op grip verliezen.
          Het neemt namelijk de noodzaak om sterkere grip te krijgen weg.

Ik heb er ook een tijd last van gehad. Mixed grip en magnesium helpen een eind. Verder is het gewoon een kwestie van je onderarmen bij laten trekken. Gebeurt vanzelf.

Het hielp bij mij om wat te varieren. Weinig reps zwaar, veel reps wat lager. weighted chins kunnen ook helpen voor meer grip.
          Fear is the mind killer

Comment

je kan ook een magnesiumblok halen, probeer dat eerst uit voordat je met straps gaat werken anders prikkel je je onderarmen te weinig....
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Tjah ik denk niet dat ze in een healthcenter magnesium poeder kunnen waarderen.. Ik dacht nog wel dat me onderarmen lekker mee gingen door mijn pull ups met wat extra gewicht/weerstand en me deadlift.. Of is grip niet enkel gerelateerd met "te zwakke" onderarmen?
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                Straps kopen is in mijn ogen het domste wat je kunt doen als reactie op grip verliezen.
                Het neemt namelijk de noodzaak om sterkere grip te krijgen weg.

Ik heb er ook een tijd last van gehad. Mixed grip en magnesium helpen een eind. Verder is het gewoon een kwestie van je onderarmen bij laten trekken. Gebeurt vanzelf.

Het hielp bij mij om wat te varieren. Weinig reps zwaar, veel reps wat lager. weighted chins kunnen ook helpen voor meer grip.
                Originally posted by okidoki71 View Post
                je kan ook een magnesiumblok halen, probeer dat eerst uit voordat je met straps gaat werken anders prikkel je je onderarmen te weinig....
                Oke, ik zal eens proberen om wat meer variatie erin te brengen en wat meer chins te doen. Hoe doe je weighted chins? Bij ons kan je geen dumbell aan je middel hangen.. Of neem jij zelf iets mee?
                Failure is your friend

Comment

voor het grootste deel onderarmen. Maar magnesium kan enorm helpen. Tegen het zweten

Ik train ook in een healthcenter. Neem een block mee in een bakje. Zorg dat ik niet teveel stuif of strooi en veeg (soms) achteraf de stang en gewichten af. Nooit een klacht over gehad
                  Fear is the mind killer

Comment

@Magico. Dumbell in je knieholte vasthouden/ gewicht tussen je voeten klemmen, etc.

Bij ons hebben we een riem liggen waar je dumbells mee an je middel kan hangen. Maar met een beetje creativiteit kom je er ook wel
                    Fear is the mind killer

Comment

ik had vorige week ook serieus last van mn onderarmen, grip (hiervoor oa neem ik nu wat rust)
                      en ik weet niet of het helpt maar ik heb van mn oude db's thuis die sluitingen die ik nu vaak gebruik om toe te knijpen, waardoor mn onderarmen wat sterker zouden moeten worden, of meer uithouding mss waardoor gri beter gaat worden.. hoop dat het helpt, ik hou je op de hoogte
                      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

High rep zwaar dumbel rowen
                        elke week meer gewicht pronated grip shrugs
                        maakt grip in no time sterk genoeg voor supinated zware deadlifts

Comment

Ik train mijn onderarmen ook niet eigenlijk.. Misschien moet ik daarmee ook maar is beginnen...
                          Failure is your friend

Comment

spons of handdoek om de bar doen, dan leer je wel betere grip te hebben.

ff mbt magnesium jongens.....dat kan je niet zomaar meenemen naar elke sportschool he!
                            Bij mij krijg je dan een emmer en doekjes dan mag je gaan schoonmaken en gaan stofzuigen.....Maar het is bij meer sportscholen verbannen, geeft meestal alleen maar troep. Teveel troep voor die enkele serieuze krachtsporter. Dus als je dat wil gaan kopen en gebruiken, vraag het eerst even voor je weggestuurd wordt.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik vindt de troep echt enorm meevallen. Maakt wel veel verschil of je een block of los magnesium gebruikt.
                              Er komt nu enkel wat op de stang en op de gewichten bij het tussentijds gewichten toevoegen.
                              MAar dat veeg je zo weg.

Het kan inderdaad in ieder geval geen kwaad om toestemming te vragen. Maar zou dan al wel meteen aangeven dat je het netjes zal opruimen.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X