onderrug bij buiten hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onderrug bij buiten hardlopen

Ben net sinds een tijdje weer buiten hard gaan lopen omdat het fantastisch weer was. Normaal loop ik 2/3 keer per week op de loopband in de sportschool zonder enige problemen.

Nu voelde ik tijdens het hardlopen mijn onderrug onwijs gespannen en strak. Me onderrug stond echt supergespannen en daardoor kon ik niet lange stukken achter elkaar hardlopen..

Kan dit komen doordat ik me onderrug hard aanpak met de KT? Weet iemand wat dit kan zijn?
    Failure is your friend

Meeste problemen komen voort uit fout schoeisel. Rest van het lichaam moet dit gaan compenseren en veel klappen opvangen. Hoe weet je dat iemand fout schoeisel aan heeft...als je iedere stap die ze doen aan de andere kant van de zaal te horen is.

Comment

Ik ga mee met Falstyr, mijn ervaring is dat het ook aan de schoenen ligt, dus mijn advies is investeer in goede hardloop schoenen. Zo duur is hardlopen niet maar goede schoenen zijn wel belangrijk. Dacht eerst dat ik ook nog goede schoenen had maar daar was de demping uitgelopen, tip 2 is dus ook weer tijdig nieuwe schoenen aaschaffen. Onderrug problemen waren trouwens als sneeuw voor de zon verdwenen.

En ja buiten hardlopen is weer anders als op de loopband, hou zelf helemaal niet van de loopband en loop alleen maar buiten.

Comment

ik neem aan dat je op de loopband dezelfde schoenen draagt als dat je buiten bij het hardlopen doet? Als het dan aan de schoenen zou liggen zou je eerder last moeten krijgen op de loopband dan van buiten hardlopen.
        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Vanwaar die redenatie (je kan best gelijk hebben, ik spreek namelijk alleen uit eigen ervaring)?

Overigens lopen op de loopband zorgt onder andere voor een ander lichaam zwaartepunt en zo zijn er nog wel meer dingen die niet te vergelijken zijn.
          Vraag me dus af of je de twee überhaupt kunt vergelijken.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
            Vanwaar die redenatie (je kan best gelijk hebben, ik spreek namelijk alleen uit eigen ervaring)?

Overigens lopen op de loopband zorgt onder andere voor een ander lichaam zwaartepunt en zo zijn er nog wel meer dingen die niet te vergelijken zijn.
            Vraag me dus af of je de twee überhaupt kunt vergelijken.
            op de loopband is eigenlijk slechter dan gewoon buiten i.v.m. de slechte demping
            ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X