bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

military press en side raises zijn inderdaad schouder oefeningen.

kapot als in niks meer kunnen bewegen qua spiergroepen die je trainde. Dat de laaste 3-4 reps van elke oefening er uit geperst moeten worden, behalve bij de 5x5 natuurlijk.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      military press en side raises zijn inderdaad schouder oefeningen.

kapot als in niks meer kunnen bewegen qua spiergroepen die je trainde. Dat de laaste 3-4 reps van elke oefening er uit geperst moeten worden, behalve bij de 5x5 natuurlijk.
      ok, maar waarom moet ik dan schouderoefeningen in mijn borstschema brengen.
      schouders train ik op een aparte dag.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

omdat je 4x per week traint. Kun je beter 2x richting op een training deadlift en squat. En de andere 2 voor je presses. Dus Bench en 1 overhead press.

Comment

omdat je 4x per week traint. Kun je beter 2x richting op een training deadlift en squat. En de andere 2 voor je presses. Dus Bench en 1 overhead press.
          maar dan is het toch niet echt een 4daags split meer?
          hoe zou mijn trainingschema er dan uitzien?
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Het zou ook kunnen dat 4x per week te veel voor hem is. Voor veel hardgainers is dat te veel van het goede.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              maar dan is het toch niet echt een 4daags split meer?
              hoe zou mijn trainingschema er dan uitzien?
              Je hoeft geen 4 daagse split te hebben om 4x in een week te kunnen trainen.

Maandag
              borst wat ik zei met schouder oefeningen

woensdag
              deadlift/rug

vrijdag weer borst schema met schouder oefeningen

zaterdag
              squat en benen

je kan ook ma/di en don/vrij trainen als dat beter uit komt.

Mensen die 2x per week pressen gaan beter vooruit dan degene die maar 1x per week pressen.

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Het zou ook kunnen dat 4x per week te veel voor hem is. Voor veel hardgainers is dat te veel van het goede.
              hardgainers bestaan niet. dus ik ga niet eens in op mensen die met die onzin aan komen zetten.

Comment

hardgainers bestaan niet. dus ik ga niet eens in op mensen die met die onzin aan komen zetten.
                Iemand die meer naar een mesomorfisch lichaamstype neigt zal sneller en makkelijker massa kunnen kweken dan een typische ectomorf. Dat is geen onzin.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Iemand die meer naar een mesomorfisch lichaamstype neigt zal sneller en makkelijker massa kunnen kweken dan een typische ectomorf. Dat is geen onzin.
                  Behalve dan het feit dat de test van mesomorf e.d. oorspronkelijk een tekst voor psychologie was en niks met lichaamstypen te maken had. En het feit dat het gebruik van deze aanduidingen achterhaald, nergens op slaat en in de praktijk gewoon niet werkt. Maar joh...als jij nog in fabeltjes wilt blijven geloven be my guest.

Comment

/me likes

Comment

Behalve dan het feit dat de test van mesomorf e.d. oorspronkelijk een tekst voor psychologie was en niks met lichaamstypen te maken had. En het feit dat het gebruik van deze aanduidingen achterhaald, nergens op slaat en in de praktijk gewoon niet werkt. Maar joh...als jij nog in fabeltjes wilt blijven geloven be my guest.
                      Daar heb je gelijk in. In de wandelgangen wordt het gebruikt om bepaalde lichaamstypes aan te duiden, maar correct is het inderdaad niet.

Laat ik het dan zo stellen. Iemand met het lichaamstype van bijvoorbeeld Mike Mentzer of Casey Viator zal makkelijker massa opbouwen dan iemand als Haile Gebresalassi.

Behalve dat is hersteltijd is ook een factor; het ene individu herstelt nu eenmaal sneller dan de andere.
                      - Dave Tate

Comment

Maandag
                        borst wat ik zei met schouder oefeningen

woensdag
                        deadlift/rug

vrijdag weer borst schema met schouder oefeningen

zaterdag
                        squat en benen

je kan ook ma/di en don/vrij trainen als dat beter uit komt.

Mensen die 2x per week pressen gaan beter vooruit dan degene die maar 1x per week pressen.

Kun je ook:
                        maandag: jouw schouder/borst/tricep ding.
                        woensdag: biceps, rug, benen
                        vrijdag: jouw schouder/borst/tricep ding.
                        maandag: biceps, rug, benen
                        enzovoorts, of is dat beetje overkill?

danku

Comment

Lijkt me wel wat veel spiergroepen in 1 training en weet ook niet of 2x per week je nou echt meer op gaat leveren =/
                          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X