squat probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• squat probleem

Wanneer ik ga squaten kom ik niet tot de 90 graden knie flexie.
    Dit kan ik alleen halen wanneer ik een anteversie maak met mijn bovenlichaam. Zeker wanneer ik zwaarder ga squaten is dit echt niet lekker.
    Ik heb al geprobeer om een bench - squat uit te voeren, ik kan net het bankje aanraken maar dieper lukt niet. wanneer ik squat staat mijn voeten ook al iets wijder uit elkaar als normaal, om op die manier maar dieper te komen. Zijn hier nog handige tips voor om dieper te kunnen squaten, het liefst door die 90 graden knieflexie?...

Draai je voeten/knieën zo ver mogelijk naar buiten.

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Dankje!

Is deze manier van squaten niet te belastend voor de heup/knie?

Comment

Originally posted by Bodycare View Post
        Dankje!

Is deze manier van squaten niet te belastend voor de heup/knie?
        Neen, deze manier is denk ik één van de minst belastende voor je heupen en kruisbanden. Wil je er het fijne van weten zou ik je adviseren om het hoofdstuk "Squat" uit Mark Rippetoe's Starting Strenght eens te lezen.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Thanx,

Is dat artikel/boek ook hier op het forum te vinden, zelf kon ik het niet vinden.

Comment

http://www.lmgtfy.com/?q=mark+rippet...ength+download
            The Sky Ain't The Limit

Comment

Is het beter om dieper te gaan dan horizontaal met je bovenbenen?

Comment

Voordat iedereen denkt dat ik zelf niet heb gezocht:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/46846-squatten.html

Ik zie hier inderdaad bovenbenen ook horizontaal gaan. Maar de vraag is, kan je dus nog dieper om het zwaarder te maken, of heb je hier niks aan?

Comment

Hier meer informatie over squatten:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/46846-squatten.html

http://forum.bodynet.nl/ziekten-aand...-squatten.html
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Uh ja, bij die ''kniepijn'' staat er filmpje en gaat hij diep, maar vraagt iemand zich weer af of dit niet slecht is. Heb dus nog steeds geen antwoord kunnen vinden

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                      Uh ja, bij die ''kniepijn'' staat er filmpje en gaat hij diep, maar vraagt iemand zich weer af of dit niet slecht is. Heb dus nog steeds geen antwoord kunnen vinden
                      Juist als je NIET diep gaat is het slecht voor de knieen. Dat je tot parallel moet gaan bij het quatten om knieproblemen te voorkomen is weer zo'n hardnekkige mythe. Deze is allang ontkracht maar lastig uit te roeien.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Danku danku. Hoef ik gelukkig nog geen andere gym op te zoeken

Comment

Danku danku. Hoef ik gelukkig nog geen andere gym op te zoeken
                          Waarom dan, wat is de reden dat je aan het twijfelen was over jou huidige sportschool?
                          - Dave Tate

Comment

Dat ik bijna aan het max gewicht zit met squatten als ik horizontaal ga (nog kilo of 5 te gaan geloof ik), als ik dieper ga, is het zwaarder, en kan ik dus nog wel even vooruit. Hetzelfde probleem met de leg press. Hierbij zit ik al aan de max, maar overweeg om het met 1 been te gaan doen op aanraden van instructeur. (zie andere topic)

Comment

Dat ik bijna aan het max gewicht zit met squatten als ik horizontaal ga (nog kilo of 5 te gaan geloof ik), als ik dieper ga, is het zwaarder, en kan ik dus nog wel even vooruit. Hetzelfde probleem met de leg press. Hierbij zit ik al aan de max, maar overweeg om het met 1 been te gaan doen op aanraden van instructeur. (zie andere topic)
                              Ah, dat verklaart het.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X