compromis tussen 'strenght & power'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• compromis tussen 'strenght & power'

Ik wist niet zo goed waar ik dit kwijt moest dus daarom maar hier. Ook wist ik niet hoe ik 'strength & power' het beste kon vertalen in het Nederlands maar ik bedoel het volgende:

Strenght is the ability to lift x amount of weight.

Power is being able to lift y amount of weight very quickly.

Maar wat ik wil weten, hypertrofie of pure kracht is niet mijn 1ste prioriteit al vind ik het wel belangrijk. 'Power' is waar ik vooral op richt het laatste jaar, maar ik vooral een compromis tussen 'power & strength' in mijn schema verwerken.

wat ik nu heb samengesteld is fullbody en met de volgende regels:

1ste oefening: power (snatch of clean&jerk)
    2e oefening: lb strength (squat of deadlift variant)
    3e oefening: ub strength (mp, bench, pullup of pendlay)

Hebben jullie hier aanmerkingen op?

of kan ik mss het beste in plaats van zelf aan te kloten een schema als ws4sb nemen?

Comment

Je doelt denk ik gewoon op kracht en explosieve kracht.
      Hier een stukje informatie:

Spierkracht
      De hoeveelheid kracht die een spier kan produceren, hoeveel gewicht een spier kan dragen. De spierkracht kan opgebouwd worden door een goed ontworpen fitness programma. In het algemeen geldt: hoe langer de spier, hoe sterker ze is. Er spelen nog andere factoren mee, zoals het aantal vezels dat gecontroleerd en bestuurd wordt door het zenuwstelsel (neuromusculaire aanpassing)

Explosieve kracht
      Het vermogen van de spieren om zowel snelheid als kracht te produceren. De kracht moet zo snel mogelijk gegenereerd worden en daarom verkrijgt men een explosieve beweging. Explosieve kracht wordt ontwikkeld door het bijna maximale gewicht (waarmee je 1 tot 5 bewegingen kan uitvoeren) zeer snel op te heffen. De ontwikkeling van explosieve kracht is in ongeveer alle sporten een belangrijk aspect.

Krachttraining zal alle 3 verschillende krachten ontwikkelen, maar de hoeveelheid gewicht, het aantal herhalingen en de snelheid van uitvoering bepalen welke kracht het meest wordt ontwikkeld.

Algemeen kan je zeggen dat een zwaar gewicht en minder herhalingen zorgt voor meer kracht en omvang. Lichtere gewichten en meer herhalingen zorgen voor een beter uithoudingsvermogen van de spier en als je explosieve bewegingen doet, wordt de explosieve kracht getraind.

Verder moet je zelf even lezen over de verschillende spiervezels Hoe worden spieren gebruikt tijdens fitnessoefeningen

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Denk dat core training in jou geval ook wel gepast zou zijn: Core oefeningen en balanstraining Er zijn ook genieg core workouts te vinden dus succes!
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X