squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Saint2D View Post
    wat ?
    squat in smith is als je het normaal doet puur quads, losse squat veel meer heupen... tel uit je winst
    Groeten

Comment

tja... zijn zoveel zaken die meeslepen die bepalen hoe nuttig of niet nuttig squaten in de smith is.

Hoe lang je benen zijn, of je high-bar of low-bar squat, etc. etc. De meeste sportscholen waar geen squatrek is... gaat de legpress ook niet zo hoog. Je hebt dan niet echt een andere keus als in de smith.
      Fear is the mind killer

Comment

Een leg press in zulke sportscholen is de leg press tot 150-200kg gemiddeld, nou kun je nog steeds prima mee uit de benen, strikte single leg presses zijn heavy... Ik ben pas bij 120kg singles met moeite...
        Dus een beetje creativiteit gebruiken en dan is zo'n health gym nog gewoon te doen voor een gemiddelde KT'er/BB'er
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          tja... zijn zoveel zaken die meeslepen die bepalen hoe nuttig of niet nuttig squaten in de smith is.

Hoe lang je benen zijn, of je high-bar of low-bar squat, etc. etc. De meeste sportscholen waar geen squatrek is... gaat de legpress ook niet zo hoog. Je hebt dan niet echt een andere keus als in de smith.
          low bar smith squat is echt onzin, je hoeft de stang in principe niet eens vast te houden in een smith behalve voor het rollen
          Groeten

Comment

Wij hebben ook geen squatrack, zwaar balen. Wat ikzelf vaak doe is mijn eerste paar opwarm setjes los, barbell laden en in je nek leggen, tot de 50 a 60 kg vind ik dat bij mij nog verantwoord :P Vervolgens een paar setjes in de smith squatten, vind het alleen wel een zware klote oefening in dat ding, los vind ik het een heerlijke oefening. Verder eigenlijk vooral leg presses, leg extentions en leg curls. Calf raises doe ik wel graag in de smith.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
              Een leg press in zulke sportscholen is de leg press tot 150-200kg gemiddeld, nou kun je nog steeds prima mee uit de benen, strikte single leg presses zijn heavy... Ik ben pas bij 120kg singles met moeite...
              Dus een beetje creativiteit gebruiken en dan is zo'n health gym nog gewoon te doen voor een gemiddelde KT'er/BB'er
              Klopt idd, bij ons gaat hij tot 180kg, maar aangezien ik pas sinds een maand benen train en ik best wel diep ga (op de legpress dus), maak ik me nog geen zorgen over dit gewicht

Comment

Originally posted by karel650 View Post
                Klopt idd, bij ons gaat hij tot 180kg, maar aangezien ik pas sinds een maand benen train en ik best wel diep ga (op de legpress dus), maak ik me nog geen zorgen over dit gewicht
                Diep gaan met de leg press is nogal risicovol. Hoe dichter je knieen bij je borst komen, hoe groter de kans dat je onderrug contact verliest met de rugsteun en bol komt te staan. En dat is iets wat je wilt vermijden als je blessures wilt voorkomen.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

heeft dat niet meer te maken met hoe lenig/ los je bent? En hoe lang je benen?
                  Ik kan zonder problemen op de legpress tot stand 1 (het diepst) zonder problemen te krijgen zoals jij hierboven beschrijft.

Misschien dat ik daarom ook niet zo veel last heb met squatten in de smith. Je moet toch roeien met de riemen die je hebt en legpress zie ik toch meer als ondersteunende oefening.
                  Gelukkig krijgen we binnenkort (na heel veel zeuren) eindelijk een squatrek, waar ik train (yay).
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    heeft dat niet meer te maken met hoe lenig/ los je bent? En hoe lang je benen?
                    Ik kan zonder problemen op de legpress tot stand 1 (het diepst) zonder problemen te krijgen zoals jij hierboven beschrijft.

Misschien dat ik daarom ook niet zo veel last heb met squatten in de smith. Je moet toch roeien met de riemen die je hebt en legpress zie ik toch meer als ondersteunende oefening.
                    Gelukkig krijgen we binnenkort (na heel veel zeuren) eindelijk een squatrek, waar ik train (yay).
                    Dat zijn natuurlijk ook factoren die een rol spelen in het geheel. En het staat niet vast dat je met de leg press een blessure zult oplopen, maar het risico is wel degelijk groter.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...2-split-2.html

En wat betreft het roeien met de riemen die je hebt, ik zie dat je in Doorn woont. Dan kan het inderdaad lastig zijn om lid te worden van een andere sportschool vergeleken met iemand die in een grote stad woont.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Diep gaan met de leg press is nogal risicovol. Hoe dichter je knieen bij je borst komen, hoe groter de kans dat je onderrug contact verliest met de rugsteun en bol komt te staan. En dat is iets wat je wilt vermijden als je blessures wilt voorkomen.
                      Goede tip! dankjewel ik zal er op letten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X