Originally posted by Saint2D
View Post
squat
Collapse
X
-
tja... zijn zoveel zaken die meeslepen die bepalen hoe nuttig of niet nuttig squaten in de smith is.
Hoe lang je benen zijn, of je high-bar of low-bar squat, etc. etc. De meeste sportscholen waar geen squatrek is... gaat de legpress ook niet zo hoog. Je hebt dan niet echt een andere keus als in de smith.Fear is the mind killer
Comment
-
Een leg press in zulke sportscholen is de leg press tot 150-200kg gemiddeld, nou kun je nog steeds prima mee uit de benen, strikte single leg presses zijn heavy... Ik ben pas bij 120kg singles met moeite...
Dus een beetje creativiteit gebruiken en dan is zo'n health gym nog gewoon te doen voor een gemiddelde KT'er/BB'erMake it happen, shock everyone!
Comment
-
Originally posted by sf01 View Posttja... zijn zoveel zaken die meeslepen die bepalen hoe nuttig of niet nuttig squaten in de smith is.
Hoe lang je benen zijn, of je high-bar of low-bar squat, etc. etc. De meeste sportscholen waar geen squatrek is... gaat de legpress ook niet zo hoog. Je hebt dan niet echt een andere keus als in de smith.Groeten
Comment
-
Wij hebben ook geen squatrack, zwaar balen. Wat ikzelf vaak doe is mijn eerste paar opwarm setjes los, barbell laden en in je nek leggen, tot de 50 a 60 kg vind ik dat bij mij nog verantwoord :P Vervolgens een paar setjes in de smith squatten, vind het alleen wel een zware klote oefening in dat ding, los vind ik het een heerlijke oefening. Verder eigenlijk vooral leg presses, leg extentions en leg curls. Calf raises doe ik wel graag in de smith."People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by gain is pain View PostEen leg press in zulke sportscholen is de leg press tot 150-200kg gemiddeld, nou kun je nog steeds prima mee uit de benen, strikte single leg presses zijn heavy... Ik ben pas bij 120kg singles met moeite...
Dus een beetje creativiteit gebruiken en dan is zo'n health gym nog gewoon te doen voor een gemiddelde KT'er/BB'er
Comment
-
Originally posted by karel650 View PostKlopt idd, bij ons gaat hij tot 180kg, maar aangezien ik pas sinds een maand benen train en ik best wel diep ga (op de legpress dus), maak ik me nog geen zorgen over dit gewichtI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
heeft dat niet meer te maken met hoe lenig/ los je bent? En hoe lang je benen?
Ik kan zonder problemen op de legpress tot stand 1 (het diepst) zonder problemen te krijgen zoals jij hierboven beschrijft.
Misschien dat ik daarom ook niet zo veel last heb met squatten in de smith. Je moet toch roeien met de riemen die je hebt en legpress zie ik toch meer als ondersteunende oefening.
Gelukkig krijgen we binnenkort (na heel veel zeuren) eindelijk een squatrek, waar ik train (yay).Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postheeft dat niet meer te maken met hoe lenig/ los je bent? En hoe lang je benen?
Ik kan zonder problemen op de legpress tot stand 1 (het diepst) zonder problemen te krijgen zoals jij hierboven beschrijft.
Misschien dat ik daarom ook niet zo veel last heb met squatten in de smith. Je moet toch roeien met de riemen die je hebt en legpress zie ik toch meer als ondersteunende oefening.
Gelukkig krijgen we binnenkort (na heel veel zeuren) eindelijk een squatrek, waar ik train (yay).
http://forum.bodynet.nl/trainingssch...2-split-2.html
En wat betreft het roeien met de riemen die je hebt, ik zie dat je in Doorn woont. Dan kan het inderdaad lastig zijn om lid te worden van een andere sportschool vergeleken met iemand die in een grote stad woont.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDiep gaan met de leg press is nogal risicovol. Hoe dichter je knieen bij je borst komen, hoe groter de kans dat je onderrug contact verliest met de rugsteun en bol komt te staan. En dat is iets wat je wilt vermijden als je blessures wilt voorkomen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment