Geen deadlift meer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen deadlift meer

Wil even jullie mening vragen over het volgende..

Sinds 4 weken ben ik gestopt met het doen van deadlines omdat het er opeens inschoot in me rug. Ik deadlifte meestal tussen de 100 en 150kg, en vorige week schoot er opeens een enorme pijnscheut door me rug bij me 2e set aan het begin. Vorm was gewoon goed zoals ik het altijd deed. ik ging echt kapot van de pijn, en moest me training staken.

Maar nu ik hem niet meer doe, merk ik dat me traps wat in volume afnemen. Mijn traps waren sowieso al wat overontwikkeld in verhouding met me schouders en borst. Ook is me middel wat slanker. Dit komt ook door de extra cardio..

Hierdoor ben ik van mening geworden dat de deadlift totaal NIET noodzakelijk is voor bodybuilding. Het hoeft helemaal niet in je schema en je kan prima je rug bouwen zonder deadlift. Wat vinden jullie hiervan?
    Failure is your friend

Originally posted by El Magico View Post

Sinds 4 weken ben ik gestopt met het doen van deadlines omdat het er opeens inschoot in me rug. Ik deadlifte meestal tussen de 100 en 150kg, en vorige week schoot er opeens een enorme pijnscheut door me rug bij me 2e set aan het begin. Vorm was gewoon goed zoals ik het altijd deed. ik ging echt kapot van de pijn, en moest me training staken.

Maar nu ik hem niet meer doe, merk ik dat me traps wat in volume afnemen. Mijn traps waren sowieso al wat overontwikkeld in verhouding met me schouders en borst. Ook is me middel wat slanker. Dit komt ook door de extra cardio..

Hierdoor ben ik van mening geworden dat de deadlift totaal NIET noodzakelijk is voor bodybuilding. Het hoeft helemaal niet in je schema en je kan prima je rug bouwen zonder deadlift. Wat vinden jullie hiervan?
    Mee eens niet iedereen deadlift ook je kan een prima rug bouwen zonder deze blessure gevoelige oefening te doen.
    Face your demons...........

Comment

kan ja, maar is zeker niet slecht om te deadliften. Indien je hem goed uitoefend is er niet veel kans op blessure. Je moet juist zorgen dat je rug recht blijft, goeie opwarming doet en deload wanneer het totaal niet lukt.

Natuurlijk kan je perfect een goeie rug opbouwen zonder deadlifts maar als je hem leuk vind zou ik je zeker niet laten stoppen door die ene keer!
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Hmm, je stelt dus dat je minder groot bent geworden toen je ermee stopte, weliswaar meer inverhouding, maar verlies is verlies. Zou zelf dan eerder willen focussen op het bij laten trekken van overige spieren dan dat ik iets wil laten krimpen.

Daarnaast neem je in je betoog niet mee dat de oefening goed is voor je test, iets wat je als naturel zeker wilt hebben. Dit is natuurlijk minder makkelijk te verifieren maar dan nog, beter het zekere voor het onzekere nemen, helemaal als je daarboven op kijkt naar wat nbtp zegt. Goede houding zou toch iets voor je moeten doen!

Ik las laatst ook een discussie van iemand die bang was dat zijn obliques enorm groot werden door deadlifts. Ik vraag het me af en heb nog steeds geen overtuigende mening ontwikkeld over het hele ´taille vraagstuk´. Zeker als je op kracht focused en weinig herhalingen maakt denk ik dat het voordeel opweegt tegen het nadeel.

Buiten dit alles is mijn persoonlijke opvatting dat een deadlift gewoon nodig is bij het sterker worden. Van alle oefeningen die er zijn is deze het meest gerelateerd aan functionele kracht.

Comment

Ik wil zeker geloven dat het een goede oefening is, maar ik heb het nog nooit in mijn leven gedaan en mijn rug is absoluut niet onderontwikkeld. Als je er pijn van krijgt, lijkt het me zeker een goed idee om een paar weken geen deadlifts te doen. Hopelijk herstel je snel!
          Laissez Faire

Comment

persoonlijk denk ik dat de deadlift een oefening is waarbij je makkelijker jezelf kunt pushen om hoger in gewicht te gaan.

Waarom?

neem als voorbeeld de squat. Als je daarbij 100 kg in je nek legt, en je voelt dat je hem niet meer aan kan is er altijd dat psychologische effect dat dat gewicht op je neerkomt. Althans, zo ervaar ik het. Ik durf minder hard te gaan met squatten dan met deadlift omdat je bij deadlift gewoon het gewicht kan laten vallen als je niet meer kan zonder echte risico's.

Kan ook aan mij liggen maar ik denk dat er meer mensen zijn die het zo ervaren.

Natuurlijk is deadlift niet de enige oefening waarbij dit geld, zo is er een eindeloos lijstje oefeningen op te noemen waarbij je ook gewoon het gewicht kan laten vallen als je niet meer kan, maar de deadlift blijft een grote compound waarbij je veel spieren pakt.

Dat maakt het voor mij aantrekkelijker om flink zwaar te deadliften

Comment

Squat moet je ook gwn durven man, beste manier om dat te doen is om gewoon eens te failen, als je vorm goed is kan je hem gewoon achter jou lossen, en op vangers laten vallen, of zelf op grond als je op platform lift, niks van problemen, als je dat eens gehad hebt weet je dat je er goed uitkomt als zoiets gebeurd..

Natuurlijk is veiligst nog steeds 2-3 goeie spotters voor zware squats
              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

waar ik squat is wel een squatrack, maar erop laten vallen gaat de sportschool baas niet leuk vinden . Meestal loop ik dan naar voren en leg ik em in een haakje.

Ik weet ook eigenlijk wel dat er niks kan gebeuren maar toch ga ik daarmee nooit tot het gaatje. ook omdat ik bang ben dat m'n houding dan fucked is waardoor ik een blessure oploop

misschien toch maar eens proberen dan.

Comment

Zeker proberen!
                  Gewoon lekker roepen zodat de baas van de sportschool niet hoort als je het gewicht laat vallen haha

Nee, maar echt, zet het uit je mind anders kan je nooit echt stijgen bij squat in gewicht!!
                  I'm not special, but not the same as you.
                  Because I do things you will never do.
                  SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

@sted ik weet wat je bedoelt en persoonlijk ga ik ook altijd net iets zwaarder bij deadlift, maar ja het zit gewoon in je hoofd maar zie dat maar eens weg te krijgen xD.

Denk ook dat daarom mijn deadlift stukken beter is te opzichte van de squat.

OT
                    Deadliften is niet een must voor bodybuilders maar het is een zeer mooie oefening om flink wat massa mee te pakken.
                    Elke oefening is vervangbaar alleen soms moet je wat meer dan 1 oefening ervoor in de plaats nemen omdat het zo'n grote compound oefening is.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by El Magico View Post

Deads zijn niet noodzakelijk , wel is het een gewichtig onderdeel wat je graag in je schema wilt hebben om sneller algeheel sterker en groter te worden. Zolang je de juiste techniek beheerst kan er weinig fout gaan, juist bij de deads niet omdat dit een uiterste concentratie van je eist....bij andere oefeningen komt er wel eens de klad bij in.
                      Daarbij wil je naar Rome (je doel) via de routeplanner of via je (vrouwlijke) partner naast je met een kaart in 't hebreeuws?....if u get my point.
                      Daarnaast zijn de deads zo heerlijk om te doen, een continu van uitdagingen, de krachtexplosie, nooit te hoeven wachten bij de gym om ze te kunnen doen, de gezichten van iedereen wanneer je weer een pr boekt....u gotta be a man!!
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

ik zou proberen om je dl te hervatten, al is het met laag gewicht zodat je volledige controle hebt
                        alleen maar om je over de schrik te zetten voor een blessure,...

Comment

Ik mag de oefening niet eens meer doen van ome manueel therapeut! Ik heb onderrug slijtage en doordat ik doe oefening deed kreeg ik er weer enorm veel last van! Dit is nu 3 maand geleden en nog steeds voelt het k.u.t. De oefening deed ik correct maar mijn rug kan het dus niet aan. En er zijn genoeg andere oefeningen.

Comment

Ik heb paar dagen geleden hetzelfde voor gehad. Pijn scheut was volledig aan de rechter kant waar ik eigenlijk blij om ben omdat ik zeker weet dat het mijn ruggenwervel zelf niet is. Pijn is op 2 dagen zo goed als verdwenen, weet niet of dit bij jouw het geval is. Dacht eerst een tijdje geen deads meer te doen en dan las ik dit:
                            Originally posted by okidoki71 View Post
                            Daarbij wil je naar Rome (je doel) via de routeplanner of via je (vrouwlijke) partner naast je met een kaart in 't hebreeuws?....if u get my point.
                            Daarnaast zijn de deads zo heerlijk om te doen, een continu van uitdagingen, de krachtexplosie, nooit te hoeven wachten bij de gym om ze te kunnen doen, de gezichten van iedereen wanneer je weer een pr boekt....u gotta be a man!!
                            Ga nog een week of 2 men rug wat laten rusten en dan wat proberen met lichtere gewichten te heffen.
                            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Zelf doe ik ze ook niet meer, de reguliere dl dan, voor mij te blessure gevoelig, ik doe nu romanian deadlift hoef je de grond niet aan te raken en de stang maar halverwege de scheen te laten zakken zodat het bolling voorkomt, mischien die doen?
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X