Achterover vallen squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Achterover vallen squatten

Ff een vraagje. Tijdens het squatten heb ik regelmatig het gevoel dat ik naar achter val. Ik sta op een of andere manier niet goed in evenwicht ofzo. Ik wil niet hebben dat ik met 130 kilo achterover knal. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Voor mijn gevoel is mijn techniek opzich goed.
    BP: 6x80
    SQ: 6x135

Vertel eens hoe de techniek is, want we weten natuurlijk niet hoe jij squats zet.

Comment

Originally posted by Pimmez View Post
      Ff een vraagje. Tijdens het squatten heb ik regelmatig het gevoel dat ik naar achter val. Ik sta op een of andere manier niet goed in evenwicht ofzo. Ik wil niet hebben dat ik met 130 kilo achterover knal. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Voor mijn gevoel is mijn techniek opzich goed.
      Ik vind het nogal merkwaardig dat jij je hebt opgewerkt tot een dergelijk gewicht, terwijl je nog steeds het gevoel hebt dat je achterover valt.

Plaats eens een filmpje van jezelf terwijl je aan het squatten bent, want daar ben ik wel benieuwd naar na jou verhaal.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Ik hoef niet op t internet dus dat filmpje gaat m niet worden. Maar als je niet gelooft dat ik 130 kg squat interesseert me vrij weinig daar gaat het nu ook helemaal niet om. Dus we letten niet op het gewicht, maar ik was benieuwd of iemand die neiging tot achterover vallen herkent.
        Ik heb wel eens gehoord van een blokje onder je hak leggen ofzo maar het doel daarvan is mij niet geheel duidelijk.

Dus ben eigenlijk benieuwd of er iemand is die het ook wel eens heeft?

Comment

blokje onder de hak is alleen als je niet lenig genoeg bent. en dat is alleen puur voor het begin.

als je hak van de grond komt moet je dat gebruiken.

maar dat heeft er bij jou niets mee te maken denk ik.

maar als je geen filpje wil plaatsen. wanneer heb je het gevoel dat je achterover valt?

Comment

Dient dat alleen daarvoor? Oke wist ik niet, tnx

Uh de stang uit de houder halen gaat prima, maar als ik dan de squat ga maken dus door mijn knieën ga heb ik het. Ik heb het ook tijdens de warming-up ( slechts 60 kilo ). Misschien dat ik met mijn bovenlichaam te ver naar achter hang ofzo.. ik weet het niet. Ik heb wel eens gevraagd aan iemand om eens te kijken naar hoe ik sta en m uitvoer, die zei dat de vorm goed was, maarja dat was een instructeur dus daar moet ik misschien ook maar niet zoveel waarde aan hechten. Maarja mss toch maar eens vragen daar aan iemand die er meer verstand van heeft. Nog steeds benieuwd of andere het herkennen....

Comment

als je de volgende keer sqaut vraag dan aan iemand of die even wil kijken.

de stang moet boven het midden van de voet blijven.
              dus waarschijnlijk zit de stang tijdens de squat te ver naar achteren

hier een plaatje van hoe de form er beneden uit hoort te zien. stang boven het midden van je voet

Comment

Ik hoef niet op t internet dus dat filmpje gaat m niet worden. Maar als je niet gelooft dat ik 130 kg squat interesseert me vrij weinig daar gaat het nu ook helemaal niet om. Dus we letten niet op het gewicht, maar ik was benieuwd of iemand die neiging tot achterover vallen herkent.
                Ik heb wel eens gehoord van een blokje onder je hak leggen ofzo maar het doel daarvan is mij niet geheel duidelijk.

Dus ben eigenlijk benieuwd of er iemand is die het ook wel eens heeft?
                Volgens mij snap je niet wat ik bedoel, maar ik zal het nogmaals proberen uit te leggen.

Het is heel goed mogeljk dat je het gevoel hebt achterover te vallen wanneer je de squat uitvoert. Duidelijk tot zover?

Als je het gevoel hebt achterover te vallen dan zal het wel niet prettig voelen als je ook nog eens gewicht hebt op die stang. Dat lijkt mij meer dan logisch.

Je zou verwachten dat je dat probleem met je evenwicht zou willen aanpakken in de beginfase, maar jij was kennelijk in staat om met dat ongemak tot boven de 100 kg te squatten. Vind jij dat zelf verstandig?

Stel dat je een auto hebt die onstabiel over de weg zwabbert. Wat zou jij dan doen:

- Volgas geven tot boven de 200 km/h terwijl je weet dat er iets niet in orde is.

- Naar de garage om je auto grondig te laten nakijken voordat jij je weer achter het stuur kruipt.

===============================

Maar goed, nu weten wij nog steeds niet hoe jij squat. Wellicht kun je uitleggen

- hoe diep je gaat

- doe jij low bar of high bar

- zitten je onderarmen goed onder de stang

- zijn al je spieren wel goed aangespannen wanneer je de oefening uitvoert

- is je rug recht

- is er geen sprake van bolling van je onderrug

- etc.

Het is veel makkelijker om jou te helpen als je een filmpje plaatst, maar aangezien je nogal verlegen bent zul je zo gedetailleerd mogelijk moeten uitleggen hoe je de oefening uitvoert. Een blokje onder je hak is niet de oplossing. Ook niet in het begin!

Dit is een goede uitvoering:

http://www.youtube.com/watch?v=XJikH...ature=youtu.be
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Ik hoef niet op t internet
                  waar ben je nu dan? Waarom geen filmpje dan? Heb je wat te verbergen?
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Als ik niet met mijn kop op het internet wil betekent toch niet dat ik iets te verbergen heb? Beetje rare gedachte imo. Dat ik dit forum (internet) gebruik voor informatie vind ik daarentegen erg handig. Was gewoon benieuwd of meerdere mensen dit hadden of dat het een bekend iets was waarvan de oplossing voor de hand zou liggen. Waarschijnlijk is dit niet het geval dus zal ik inderdaad toch is moeten filmen en buiten het internet om mezelf eventueel verbeteren.

En inferno, ik begrijp wel wat je zegt hoor, het is niet zo dat het niet veilig is wat ik doe en steeds bijna achterover val maar mijn evenwicht mis ik soms wat. Dit kan ik ook weer gewoon herstellen door opnieuw te focussen maar ben gewoon benieuwd waar het vandaan komt. Maar daar zal ik dan achter moeten komen door mezelf eens te filmen.

Comment

Je kunt op z'n minst een filmpje maken idd. Je kunt het ook gewoon alleen zelf bekijken, dus niet uploaden, en dan vergelijken met instructievideo's. Meestal zie je snel wat je verkeerd doet als je het een keer opneemt en terugkijkt is mijn ervaring.

Comment

wij kunnen je niet helpen als jij geen filmpje plaats. dus als je het echt wil verberen en hulp van ons wil hebben zou je een filmpje moeten plaatsen

maar je kan wel een mooi smiley voor je hoofd zetten enzo. dan maakt je jezelf bijna onherkenbaar

Comment

flauwekul allemaal, onherkenbaar moeten zijn, .....voor wie wat en waarom?

Stel dat je ooit een keer werkelijk serieus gaat bodybuilden en een wedstrijd meedoen........ga je dan ook met een zak over je hoofd op het podium staan dan? En of op straat lopen met een zak over je hoofd......Ik sta op een meerdere fora met naam en kop er op en in de Sport&Fitness met naam en foto, stond kort geleden in de krant met naam en foto en ben er trots op dat ik een (top)sporter ben......en heb ook geen stalkers of wat ook. Alle topatleten die ik ken zijn verder gewoon op meerdere fora bekend bij naam en zelfs waar ze wonen en er staan tientallen foto's hier en daar.

Ik begrijp dat nooit dat mensen niet herkend mogen worden.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Pesterijen met bijvoorbeeld bewerkte foto's zijn misschien pubergeintjes, maar die kunnen ook uit de hand lopen, Marnop. Zo is het leven van een meisje hier in de buurt aardig verziekt doordat een bewerkte foto op een 'gezellige' site is geplaatst en links naar die site rondgestuurd. Ja, dat is een 'geintje' onder pubers, maar ook op fora kunnen sommigen kinderachtig genoeg zijn voor vergelijkbare 'grappen'.
                            Ik vind het dus niet zo onbegrijpelijk dat iemand dat niet wil.

Comment

Marnop als jij dat wil moet je dat lekker doen, misschien heb je t wel nodig. Ik heb daar geen behoefte aan. Daarnaast heb ik geen podium plannen en hoef ik niet zo groot te worden als een doorsnee bodybuilder. Daarbij sluit ik me aan bij ijzerkonijn. En nogmaals voor dit topic is t misschien handig als ik mezelf film en dat zal ik ook zeker doen, maar dat kan ook prima buiten internet om. Maar ik ga er mee aan de slag dus bedankt voor de reacties

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X