Afvallen vs spiermassa kweken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen vs spiermassa kweken

Hallo,

Ik zit op 26% vetpercentage en ben bezig met krachttraining. Volgens vele zou je geen cardio erbij hoeven doen, aangezien dit cortisol aanmaakt en dit dus nadelig werkt.

MAAR..

is dit bij 26% ook het geval, want misschien dat bij 4 dagen KT het toch goed is om wat te hardlopen? 30 minuten joggen ofzo?

ps Ik weet dat Hiit goed is na KT en duurlopen op niet KT dagen, maar is dat ook met deze hoeveelheid BF

Comment

Ik wissel het af maar de nadruk ligt wel op kracht.
      4x per week mijn krachtschema en 1 a 2 keer per week 2uur cardio.
      Mijn voorkeur gaat dan naar BodyPump en RPM. Gisteren 1600kcal verbrand in 2uur.

Comment

Ik loop altijd een half uurtje interval op de loopband na KT (3/4x per week)
        En op zondag (niet trainingsdag) 20/21 kilometer. Vetpercentage is in 2 maanden van 18% naar 14% gegaan zonder spierverlies. Zou dus denken dat het wel helpt.

Comment

Ja las net ook iets over ochtendtraining op nuchtere maag en dan lage intensiteit.

Comment

Persoonlijk zou ik nooit op lege maag gaan lopen. Je hebt ook voedingsstoffen nodig om prestatie te kunnen leveren. Bovendien telt qua voeding denk ik je dagtotaal. Ben zelf 23 kilo afgevallen, vooral door hard trainen en niet zozeer door minder of niet te eten.

Maar goed, ieder moet doen wat hij/zij denkt dat goed is.

Comment

Je kan toch gewoon dit doen:

Maandag: KT
              Dinsdag: cardio
              Woensdag: KT
              Donderdag: cardio
              Vrijdag: KT

Cardio maximaal half uurtje, interval training als voorkeur. Of niet?

Comment

Cortisol hoeft helemaal niet negatief te zijn, als je hier meer over opzoekt zul je er al snel achterkomen dat het ook veel positieve effecten heeft. Betreft cardio, kan prima na de training en hoeft niet op een aparte dag gepland worden. Doe het op nuchtere maag, in de ochtend. Hardlopen of touwtje springen. Wees niet bang om spieren te verbranden, doe je gewoon niet met een hoog vetpercentage. Gas erop!

Comment

Ik las hier op BN ergens een stukje over cardio op een nuchtere maag tbv vetverlies tov "normale" cardio. Het kwam er op neer dat er geen significante verschillen waren in de hoeveelheid vetverlies....

Comment

Je ziet het pas als je het daadwerkelijk gaat doen..
                    Aan de slag zou ik zeggen!

Je moet niet bang wezen dat je spiermassa verliest als je vet kwijt wilt raken.
                    Als je van mening bent dat je vet moet verliezen.

Ik vind HITT goed werken als cardio, 1 minuut extra hoog tempo met 2 minuten gemiddeld/hoog tempo...
                    Deze 3 minuten keer 6/8.

Je moet er trouwens wel plezier in hebben boyz!
                    Make it count!
                    Always look on the bright side of life...

Comment

ja maar wat ik afvraag is, hoeveel kan je spiermassa verliezen als ik bijvoorbeeld 4% bf kwijt wil.
                      bijvoorbeeld met dit stats:
                      77kg
                      14%bf
                      180cm
                      19jaar

?? zo?

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
                        ja maar wat ik afvraag is, hoeveel kan je spiermassa verliezen als ik bijvoorbeeld 4% bf kwijt wil.
                        bijvoorbeeld met dit stats:
                        77kg
                        14%bf
                        180cm
                        19jaar

?? zo?
                        Dat hangt helemaal van jouw voeding, trainingsintensiteit en dagelijkse activiteit en je hele metabolisme af. Met een hoger VP verlies je waarschijnlijk minder spiermassa dan wanneer je een laag VP hebt.

Comment

Bedankt voor de reacties!

In de ochtend hardlopen heb ik al vaker geprobeert, maar in bed blijven liggen blijkt dan toch de voorkeur te krijgen.

Ik ga vanaf vandaag idd HIIT doen direct na de KT. Misschien een keertje joggen in de week voor de extra verbranding.

Comment

`Waarom HIIT? Ik heb ergens op dit forum gelezen dat je het snelste vet verbrand met cardio op een tempo waarbij je hartslag tussen de 60% en 70% van je max hartslag is. Of klopt dat niet?

Comment

Ja HIIT is ook voor uithoudings vermogen en om kortdurend energie te verbruiken. Maar volgens mij ook weer vanwege het Cortisol verhaal

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X