Afvallen vs spiermassa kweken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tve90 View Post
    dus jij hebt 7 dagen per week, iedere dag een cardio sessie van 2500kcal (als dat je behoefte zou zijn)?

no way dat je dat lang vol houd, laat staan dat het gezond voor je is. Ik denk dat als je oveel cardio nodig hebt je beter eerst andere dingen kunt gaan verbeteren.
    Het voorbeeld wat je geeft van 2500 kcal per dag verbranden klopt niet.

Misschien verbrand je dus 600 kcal per cardiosessie, maar door gewoon te leven verbrand je ook gewoon. Dus die 2500 kcal per dag hoef je niet allemaal te verbranden met alleen cardio!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Je had moeten vragen waarom ze dat denkt...?
      Omdat ze 'het bij de sportschool beter weten dan op internet'
      zij zegt hit is conditie en sloom lopen i svet verbranden

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
        Omdat ze 'het bij de sportschool beter weten dan op internet'
        zij zegt hit is conditie en sloom lopen i svet verbranden
        dan had jij met zelfverzekerheid moeten zeggen vet verbranden is voeding aanpassen

Comment

Originally posted by Tr1bal View Post
          Hallo,

Ik zit op 26% vetpercentage en ben bezig met krachttraining. Volgens vele zou je geen cardio erbij hoeven doen, aangezien dit cortisol aanmaakt en dit dus nadelig werkt.

MAAR..

is dit bij 26% ook het geval, want misschien dat bij 4 dagen KT het toch goed is om wat te hardlopen? 30 minuten joggen ofzo?
          Ik denk dat het met in jouw situatie niet zoveel uitmaakt of je nu 1xtje hit doet of een half uurtje gaat joggen.

Zoas talalelh aangeeft kom je met goed eten al een heel eind. In combinatie met je krachttraining natuurlijk, de ultieme vetverbrander.
          En die 30 minuten joggen (of HITT) kunnen echt geen kwaad. Net zo min als dat het een mega vetverbrander zal zijn. Goed voor je conditie wel. Ook gewoon lekker om te doen.

Comment

-foutje

Comment

Ik viel aflopen 2 maanden toch veel af. van de 100 naar de 90, maar blijf nu al 2 a 3 weken hangen rond de 90. Is dit dan zo'n plateau? of kan dat nog niet zo snel?

Comment

@Tribal Aan het begin gaat het altijd sneller toch. Hoe meer vet je hevt, hoe sneller je het er af zult trainen. Ben je alleen vet verloren of ook veel spieren?

Comment

Het begin gaat vaak snel, vaak verlies je ook veel vocht waardoor het gewicht extra snel zakt. Vaak bereik je na een aantal weken/maanden een plateau. Vaak is het dan goed even een pauze in te lassen qua cutten. Weer op onderhoud of iets er boven gaan eten en zware KT blijven doen. Soms kan het zelfs helpen om goed te blijven eten en even niet te sporten, gewoon een weekje totale rust. Vaak gaat het daarna weer goed, zowel fysiek als mentaal.

Comment

Ok dank je voor de tip

@goldgym: Ik ben volgens mij geen spiermassa verloren, als ik die weegschaal moet geloven, maar die zegt ook dat ik maar 1,8 % vet bent verloren in die 10 kilo

Comment

Hiit op de sportschool is voor mij toch niet helemaal prettig. Apparaat gaat niet snel genoeg omlaag of omhoog in snelheid en veiligheid is ook niet top op zo'n ding.
                      Zou ik niet eerst kunnen krachttrainen en dan naar huis gaan en dan buiten hiit doen? of op niet KT dagen?

Comment

als je Hiit in hardloopvorm doet, moet je buiten gaan. Je kan op niet KT dagen Hiit doen, maar het is wel zo intensief dat je je rust moet nemen, wees daar van bewust.

Overigens schijnt het dat je op een crosstrainer ook prima Hiit kan doen, dus dat kan dan weer in de gym, kan je ook eens proberen.

Comment

Citaat:

Uit recent onderzoek blijkt steeds meer en meer dat aerobe training,
                          zoals bv het langdurig lopen op een loopband, weinig effect sorteren op verbetering van de algemene conditie en de gezondheid, hetgeen over
                          het algemeen wel wordt gedacht, kijk maar in de sportschool om je heen,
                          bijna iedereen staat op de loopband of zit op de fiets. Spieropbouwend
                          effect heeft het zeker niet. Onderzoek wijst uit dat spieropbouw nu steeds
                          meer en meer een belangrijke gezondheid bevorderende plaats begint
                          in te nemen.
                          Onlangs las ik een paar interessante artikelen, o.a. van dr. Doug McGuff,
                          (USA), internist, en krachtsporter, waarin hij stelt, dat het van belang is
                          de Fast Twitch Fibers (snelle spiervezels) te trainen. Bij langdurig,
                          aeroob trainen, zoals bv op een loopband, train je de Slow Twist Fibers.(langzame spiervezels) Zelfs het positieve effect op hart
                          en bloedvaten door aerobe duur training wordt sterk in twijfel getrokken

Voor de rest kijk op deze site

Comment

Ja had ik eindelijk iets, blijkt dit ook weer minder goed te zijn kan straks beter in mijn bed blijven liggen omdat extra rust vetverbranding stimuleert.

Idd Hiit op niet KT dagen is denk ik niet zo goed ivm herstel. Dan toch direct na training buiten trainen en anders toch wat vaker burnen met die kettlebells. Is ook zware hiit.

Comment

Niet spieropbouwend lijkt me logisch want het is cardio. Dat doen wij toch niet voor extra spieren.
                              Ik doe het om uithoudingsvermogen te verbeteren en beter te lopen + je vetverbranding verhoogt.

De andere dingen die in twijvel getrokken worden vind ik persoonlijk maar neveneffecten van aerobe training.
                              En zeker geen reden omermee te stoppen.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by inabouw View Post
                                Citaat:

Uit recent onderzoek blijkt steeds meer en meer dat aerobe training,
                                zoals bv het langdurig lopen op een loopband, weinig effect sorteren op verbetering van de algemene conditie en de gezondheid, hetgeen over
                                het algemeen wel wordt gedacht, kijk maar in de sportschool om je heen,
                                bijna iedereen staat op de loopband of zit op de fiets. Spieropbouwend
                                effect heeft het zeker niet. Onderzoek wijst uit dat spieropbouw nu steeds
                                meer en meer een belangrijke gezondheid bevorderende plaats begint
                                in te nemen.
                                Onlangs las ik een paar interessante artikelen, o.a. van dr. Doug McGuff,
                                (USA), internist, en krachtsporter, waarin hij stelt, dat het van belang is
                                de Fast Twitch Fibers (snelle spiervezels) te trainen. Bij langdurig,
                                aeroob trainen, zoals bv op een loopband, train je de Slow Twist Fibers.(langzame spiervezels) Zelfs het positieve effect op hart
                                en bloedvaten door aerobe duur training wordt sterk in twijfel getrokken

Voor de rest kijk op deze site
                                Omdat een onderzoek recenter is wil niet meteen zeggen dat het de waarheid beter benaderd dan eerdere onderzoeken.

Stellingen die ik in deze quote voorbij zie komen, daar mogen best nuances in worden aangebracht. Stellen dat een bepaalde manier van trainen wel of geen effect heeft veel te kort door de bocht gaat. Het is sterk afhankelijk van de uitgangspositie en het trainingsniveau van de persoon, waardoor ook de trainingsintensiteit en effect per persoon sterk verschilt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X