The Holy Deadlift: Filmpje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The Holy Deadlift: Filmpje

Hallo,

Ik heb ruzie met de deadlift.

Ik ben sinds enkele maanden begonnen met deadliften en squatten, voornamelijk omdat deze oefeningen op deze site zeer geprezen werden.
    Bij mijn log vroegen mensen waarom ik niet aan het deadliften was, mijn voornaamste reden was, omdat ik thuis fitness, was omdat ik mijn rug niet wou verprutsen. Hoor vaak dat het een gevoelige oefeningen is enz, en ik heb geen toezicht hier, dus kan niet iemand ff vragen hoe en wat.
    Squatten heb ik nu wel aardig onder de knie, maar die deadlift.

Ik hoor vaak dat de oefening voor je hele lichaam goed is, vooral voor je benen en je core, dus ook je rug. Maar het probleem is, is dat ik na een set deadliften, alleen een soort stekend pijn in me onderrug heb, terwijl ik mijn rug goed recht hou. Hoe kan dit? Ik voel me bovenrug/lats niet, alleen die stekend pijn in me onderrrug, tegen me stuitbotje aan.

Ik heb weer mijn deadlift gefilmt, en vraag het jullie vriendelijk om het nog een x aan te zien. Heb 2 'soorten' gedaan, bij de ene ga ik meer door me benen dan bij de andere.
    With is better? - YouTube

Ik zou het fijn vinden hier reacties op te krijgen, zodat ik deze geweldig aangeschreven oefening goed tot uitvoeren kan brengen, en een gigantisch lichaam kan creëren.

Met vriendelijke groeten,
    Rickbeen
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Volgens mij gaan je knieen voorbij je tenen. Dat mag toch niet?
    Ik vind t wel n interessante vraag want ik doe m ook thuis zonder begeleiding en vind dat ook wat tricky.
    Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Je doet een beetje gek met het strekken van de benen. Je bent onderweg de benen te strekken en halverwege buig je de benen ineens weer terug. Het strekken van de benen moet dus sowieso vloeiender.

Comment

Waarom volg jij met het gewicht je benen.

Comment

Stang moet direct onder schouderbladen zijn, dus armen niet verticaal. Je komt er nu mee weg omdat het zo weinig gewicht is, als het boven je eigen gewicht komt zul je zien dat je heupen dan omhoogschieten totdat je schouderbladen boven de stang zitten. Koop schijven van 20 en ga deadliften met die hap
          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
            Volgens mij gaan je knieen voorbij je tenen. Dat mag toch niet?
            Volgens mij is dat geen probleem.....

Comment

Originally posted by monster menno View Post
              En ind veel te licht dit.

Comment

Hij moet vloeiender.. Hou de spanning op je onderrug.. je mag best iets meer voorover om je knieen te ontwijken. laat je heupen op naar boven en beneden gaan.
                "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Zo doet rippetoe t ook in de instructiefilmpjes.
                  Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
                    Zo doet rippetoe t ook in de instructiefilmpjes.

Gooi er dan maar eens wat meer gewicht op.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                      Je doet een beetje gek met het strekken van de benen. Je bent onderweg de benen te strekken en halverwege buig je de benen ineens weer terug. Het strekken van de benen moet dus sowieso vloeiender.
                      Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, zou je het misschien iets beter kunnen uitleggen? Sorry.

@monster menno: Ik heb gehoort dat je het gewicht tegen je benen omhoog moet trekken. Langs je schenen en je bovenbenen.

@joachimrens: Ik ga toch geen 90 kg deadliften als mijn techniek zo kut is
                      Wat bedoel je precies met, de stang moet onder je schouderbladen zijn?
                      Heb al 2 van 10 besteld

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                        Stang moet direct onder schouderbladen zijn, dus armen niet verticaal.
                        Niet evenwijdig bedoel je?

Comment

Gooi er dan maar eens wat meer gewicht op.
                          zoals ik net ook al zei, je gaat toch geen 100 kg proberen te deadliften als je techniek zuigt, en je dan teringlast van je rug krijgt?

Comment

je lats/traps etc voel je niet omdat je te licht deadlift, meer gewicht. dan wordt je techniek ook beter denk ik omdat je dan minder gek met dat ding kan bewegen.
                            Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                            Doel eind 2015: 100kg
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                              zoals ik net ook al zei, je gaat toch geen 100 kg proberen te deadliften als je techniek zuigt, en je dan teringlast van je rug krijgt?
                              geen 100 maar hoeveel is dit? 40 ofzo? iig niet veel
                              Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                              Doel eind 2015: 100kg
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X