Olympische Oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olympische Oefeningen

Oké, ik zou hier even een discussie willen starten over olympsiche oefeningen.

Zijn ze nuttig voor massa voor PL, voor KT?
    Wat vind jij van olympische oefeningen?
    En heb je er goede ervaringen mee.

Persoonlijk vind ik het wel leuke oefeningen, alleen heb ik er volgens mij men pols mee overbelast, toen heb ik ze uit men schema gezet.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

zelf heb ik 1 dag waar ik alleen maar olympisch til
    maar heb ik er voordelen mee? ik merk niet echt veel verschil
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

ik doe nu de
      power clean
      push press (niet echt oly lift)

en als ik de overhead squat goed onder de knie heb wil ik nog snatch doen.

voordeel voor KT is te algemeen. (dit is hoe ik er over denk. zou kunnen zijn dat ik het fout heb)

voordeel voor bodybuilders, niet tot nagenoeg niet
      voordeel voor PL ook niet echt
      voordeel voor strongman. ja explosiviteit vergroten.
      voordeel voor mensen die trainen voor sport: zeker. sprint en sprongkrachten zouden flink vooruit moeten gaan. mijn sprint in zelf flink vooruit gegaan.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post

Persoonlijk vind ik het wel leuke oefeningen, alleen heb ik er volgens mij men pols mee overbelast, toen heb ik ze uit men schema gezet.
        zijn goede en nuttige oefeningen en kunnen onderdeel uitmaken van sportspecifieke training (ter ondersteuning van andere sporten).

nadeel is dat ze technisch lastig zijn, en daardoor zeer moeilijk zelf aan te leren zijn. meestal leren mensen zichzelf de oefening fout aan (of missen flexibiliteit om de oefening goed uit te kunnen voeren). dit leid vaak tot een blessure in de schouders of polsen.

Leer de oefeningen van een goede gewichthef coach Of iemand die de oefeningen goed beheerst en jou die kan aanleren/coachen.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by axel1994 View Post

Wel leuk om te zien soms, kleine en soms tengere mannetjes met enorme gewichten. Voor massa....hmmm denk het niet. Voor KT denk ik ook niet, gewichtheffen is techniek en een beetje kracht en KT is kracht en een beetje techniek.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Schijnt dat als je goede gewichten kan cleanen het je deadlift kan helpen. Misschien kunnen de powerlifters hier iets over zeggen?
            Lid van de 200 club

Comment

Zou leuk zijn als cleans me deadlift lift-off hadden verbeterd. Helaas niet het geval. Maar als je voldoende sets explosief kunt uitvoeren zorgen de olympische oefeningen wel voor conditie en explosiviteit. En dat is ook gewoon goed. Zelf wissel ik het dus af. Een cyclus deadlifts als hoofdoefening. Dan een cyclus cleans.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X