The Smith Machine BP/DL/SQ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The Smith Machine BP/DL/SQ

Hallo,

Een vraag:

Bij ons op de sportschool hebben ze voor bankdrukken, deadliften en squatten alleen een Smith Machine staan. Nu lees ik op vele sites, dat deze slecht zou zijn. Ik merk idd wel dat ik last van mijn linker schouder krijg bij bankdrukken op dat ding.

Bankdrukken zou ik nog met dumbells kunnen doen, maar deadliften en squatten gaat lastig worden.

Wat is jullie mening over die apparaat?

Squat zou nog kunnen, deadlift in smith raad ik ten zeerste af..
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Iguana View Post
      Squat zou nog kunnen, deadlift in smith raad ik ten zeerste af..
      Waarom raad jij dat af? Enige nadeel die ik bij mijn smith merk is dat de gewochten niet op de grond kunnen komen zeg maar door de 'veiligheids-houders' van de kooi.

Met bankdrukken doe ik em soms wel in de kooi vind ik wel lekker kan ik heel netjes en langzaam focussen op de borst.

Comment

Originally posted by goldsgym View Post
        Waarom raad jij dat af? Enige nadeel die ik bij mijn smith merk is dat de gewochten niet op de grond kunnen komen zeg maar door de 'veiligheids-houders' van de kooi.

Met bankdrukken doe ik em soms wel in de kooi vind ik wel lekker kan ik heel netjes en langzaam focussen op de borst.
        Omdat iedere oefening ook een horizontale component heeft en dit in de smith machine niet kan. Hierdoor ga je compenseren met pezen e.d. waardoor de kans op blessures groter is.

Ik zeg, zoek een andere sportschool. Dit is wel HEEL karig. Een sportschool mag zichzelf niet zo noemen als ze niet eens een barbell hebben liggen vind ik.
        Train hard or go hormone

Comment

Ja dat was ook mijn gedachte ja..

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Omdat iedere oefening ook een horizontale component heeft en dit in de smith machine niet kan. Hierdoor ga je compenseren met pezen e.d. waardoor de kans op blessures groter is.

Ik zeg, zoek een andere sportschool. Dit is wel HEEL karig. Een sportschool mag zichzelf niet zo noemen als ze niet eens een barbell hebben liggen vind ik.
            En met de horizontale component bedoel je het 'in bedwang houden' zeg maar van de stang met laten we bankdrukken als voorbeeld nemen?

Comment

De Smith machine mag op de brandstapel:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...ne-may-be.html

Het enige nuttige ervan is dat andere leden van de sportschool dankzij de Smith machine niet gedwongen zijn om te gaan squatten. En daardoor heb ik het rijk alleen.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Opzeggen zal sowieso niet lukken.. contract loopt tot april en zit 3 maanden opzegtermijn op en " Wet van Dam" geldt niet voor contracten voor 1 december 2011..

Zal dus moeten doen met wat ze hier hebben..

Comment

En met de horizontale component bedoel je het 'in bedwang houden' zeg maar van de stang met laten we bankdrukken als voorbeeld nemen?

Nee, horizontale component = horizontale beweging. De smith machine heeft een schuine rails.. Hierdoor is een horizontale beweging dus niet mogelijk.

Comment

Als je kijkt naar bankdrukken dan gaat de barbell niet in een perfect verticale lijn omhoog. Blijkbaar is de beweging deels verticaal, maar er zit dus zeker een horizontaal gedeelte aan. In de smithmachine wordt je gedwongen puur verticaal te gaan, waardoor je het horizontale deel van de natuurlijke beweging niet kan maken. Dus extra belasting voor je schouders etc.
                    Train hard or go hormone

Comment

Geisoleerde baan, als je een blessure wilt moet je er vooral mee doorgaan
                      Ik moet er niet aan denken 200+ met een geisoleerde baan te pakken, als je dan 1x fout trekt valt er niks meer te corrigeren..
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo
                      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Squatten met losse dumbells dan maar?

Comment

Originally posted by Tr1bal View Post
                          Squatten met losse dumbells dan maar?
                          Als je het voelt werken, werkt het. Ik doe dat ook (als uberbeginner) en ik voel t behoorlijk in me beentjes. Ik denk echter dat als je een paar maanden verder bent, dat het niet veel meer doet.

Comment

Als het niet goed gaat in de Smith dan ligt dat aan de houding die geforceerd wordt.

Voor alle oefeningen geldt dat je moet zoeken naar de optimale houding anders wordt het niks.
                            Ik kan gewoon alle oefeningen goed doen in de smith, no problem.

Horizontale bewegingen.....komop he...recht op en neer.

Khalid Almohsinawi doing deadlift@ Spartacus Gym Almere with Robin Brantz - YouTube
                            Robin Brantz doing deadlift @Spartacus gym Almere with Khalid Almohsinawi - YouTube
                            Sibil - Training Reus - YouTube
                            sportschoolruil staver gym - YouTube
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Natuurlijk zijn er mensen die het kunnen Marnop, echter de kans op blessures is (heel logisch) groter. Men zou als tegenargument cases van mensen kunnen posten die een blessure opliepen in de smith machine.
                              Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X