trainen met straps, wel of niet doen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainen met straps, wel of niet doen?

Zoals de titel al zegt. Wel of niet doen?

Ik merk dat met name bij oefeningen zoals deadlift en barbell rows ik door gladde zweet handen de grip verlies. Aan het genereren van genoeg kracht voor de grip ligt het niet, het is puur het wegglijden van de stang. Magnesium vind ik niet echt praktisch.

ik gebruik tot op zekere hoogte magnesium maar dat vind je zelf niks.
    straps gebruik ik alleen als mijn grip het verliest van het gewicht en de desbetreffende spier er nog wel zin in heeft.
    Calisthenics / Street workout

Comment

paar sponsjes halen werkt ook. Dan kan je tenminste alleen gewichten pakken die je ook kan vasthouden. Je verplicht je lichaam dan evengoed nog je grip en onderarmen te verbeteren.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        straps gebruik ik alleen als mijn grip het verliest van het gewicht en de desbetreffende spier er nog wel zin in heeft.
        Dat is inderdaad het probleem waar ik tegen aanloop, zeker nu het ook weer wat warmer wordt.

Originally posted by marnop View Post
        paar sponsjes halen werkt ook. Dan kan je tenminste alleen gewichten pakken die je ook kan vasthouden. Je verplicht je lichaam dan evengoed nog je grip en onderarmen te verbeteren.
        Dat effect bereik je niet met straps? Een paar stukken schuimrubber werkt ook wel denk ik?

Comment

Originally posted by marnop View Post
          dit heb ik nog niet gehoord, hoe bedoel je dan?
          gewoon een spons rond de bar?
          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

voor een rugtraining zou ik gewoon straps gebruiken om je rug gewoon optimaal te belasten. Je kan toch ook anders gewoon je onderarmen trainen erbij?

Comment

Een handdoek om zweethanden af te vegen? Verder is het voor niet-PL/OL doeleinden prima om straps te gebruiken denk ik. Gebruik ze zelf bij de RDL.
              Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                voor een rugtraining zou ik gewoon straps gebruiken om je rug gewoon optimaal te belasten. Je kan toch ook anders gewoon je onderarmen trainen erbij?
                Onderarmen zijn de beperkende factor nog niet, maar ze worden wel sterker van met name de rugtrainingen. Daarom ben ik bang dat wanneer ik hulpmiddelen gebruik dat de krachttoename en de groei stagneert.

Originally posted by joachimrens View Post
                Een handdoek om zweethanden af te vegen?
                Het probleem is dat de zweethanden optreden tijdens de setjes.

Comment

Er is ook een soort magnesium dat niet zo'n rommel achterlaat(die overigens ook met normaal magnesium zo weg is).

Liquid Chalk to stop sweaty hands and improve grip
                  Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    Onderarmen zijn de beperkende factor nog niet, maar ze worden wel sterker van met name de rugtrainingen. Daarom ben ik bang dat wanneer ik hulpmiddelen gebruik dat de krachttoename en de groei stagneert.

Het probleem is dat de zweethanden optreden tijdens de setjes.
                    Nee maar vaak als je sterke onderarmen hebt kan je ook meer aan zonder straps. Dus als je grip faalt tijdens de training haal je niet het meeste uit je rugtraining. Dus dan ''verwaarloos'' je rugtraining als het ware, verwaarlozen is trouwens een groot woord. Maar hoop dat je weet wat ik bedoel.

En als je bang bent dat je onderarmen niet groeien. Kan je dus je onderarmen erbij pakken op evt een andere dag met: barbell wrist curl and reverse barbell wrist curl.

Comment

Zeemleertjes, net als vroeghuuur, uit 1 zeemleer knip je er 2 en jij hebt je grip, kan geen handschoen tegenop !!!

Ps kun je hier een prijs mee winnen?????
                      Last edited by Oldtimer; 26-03-2012, 15:19.

Comment

soms heb ik bij rows last van grip door erge zweethanden. dan pak ik gewoon hooked grip en probleem is voorbij

Comment

Zeemleer is ook handig idd.

sponsjes gewoon in je hand leggen en de barbell pakken. heel simpel, altijd grip.

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                            Een handdoek om zweethanden af te vegen? Verder is het voor niet-PL/OL doeleinden prima om straps te gebruiken denk ik. Gebruik ze zelf bij de RDL.
                            Ik denk dat straps juist meer iets is voor PL, die willen zo zwaar mogelijk gewicht verplaatsen en daar hebben ze meerdere hulpmiddelen voor, straps, suits en pants e.d. en een bodybuilder wil alleen maar groeien en dat kan prima met gewichten die je gewoon kan vasthouden zonder hulpmiddelen.

Comment

Toen ik met split schema trainde deed ik heel de rug dag met straps. En dit heeft voor mij niets te maken met het trainen voor kracht of massa. Pull-ups en DB Row waren ook allemaal strapped, ik heb last van zweethanden en trainen voor extra grip zegt me niks.

Edit: TS kan best zelf beslissen wat voor hem het beste is, iedereen heeft hier over andere doelen en andere meningen.
                              Last edited by Wasofski; 26-03-2012, 17:22.
                              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X