Barbell bench press, diepte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Hoezo? Hij geeft nuttige informatie over de oefening die betrekking hebben tot veiligheid, blessure preventie, etc.

Wat hij van 0:15 - 0:22 zegt, daarmee slaat hij de spijker op de kop. Ook hier in het forum komt het regelmatig voor dat iemand met de vraag komt wat hij moet doen omdat hij vast zit met bankdrukken. En gelijk wordt er geadviseerd dat hij een hele riks oefeningen moet doen, moet afwisselen, etc.

Allemaal goedbedoeld, maar over de techniek zelf wordt vaak geen woord gerept. Terwijl daar veel winst te boeken valt. Er komt veel meer bij kijken dan domweg een gewicht omhoog duwen en dat geldt ook voor bodybuilding.

Er wordt telkens onderscheid gemaakt tussen BB en PL, maar naar mijn weten zijn ook bodybuilders gevoelig voor blessures. Ga je als bodybuilder met een gebogen pols bankdrukken, dan loop je evengoed kans om geblesseerd te raken. Lig je als bodybuilder als een slappe vaatdoek op die bank, dan loop je evengoed kans dat het mis gaat en dat je uit balans raakt.

Dan vind ik toch de filmpjes van Rippetoe beter, meer to the point en duidelijk en maakt ook onderscheid tussen beide sporten en methodes van bankdrukken.
    Als je ook luistert naar Tate dan hoor je hem zeggen dat je meer kilo's drukt.........want dat is waar het om gaat. Dat is bij BB niet de hoofdzaak.

Ik ga er vanuit dat mensen wel de techniek beheersen, vaak wel ten onrechte, maar goed. Ik ga er dus wel in principe van uit en als iemand dan blijft hangen dan is meestal de kracht er niet.
    Dus zoek je naar dingen die de kracht verbeteren en de massa verbeteren, zodat je dan weer iets meer kan gaan drukken en nog beter groeien.
    Vaak is het de voeding en anderzijds een verkeerde trainingsopbouw. En soms te weinig rust......
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

En we gaan weer............ ik kom over een paar maandjes wel weer ff kijken.
      Ik ga weer ff een tijdje alleen op muscleboard.nl zitten, daar gaat het alleen over bodybuilding.

ciao.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Dus niet janken als er dan een discussie kom zodra er niet relevante filmpjes worden geplaatst buiten het PL gedeelte.
        Originally posted by marnop View Post
        En we gaan weer............ ik kom over een paar maandjes wel weer ff kijken.
        Ik ga weer ff een tijdje alleen op muscleboard.nl zitten, daar gaat het alleen over bodybuilding.

ciao.
        jij bent de enige die hier jankt....of lees ik niet goed?
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

daag marnop
          sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Hoe langer ik train, hoe meer ik tot het besef kom dat Bench Press helemaal niet voor de massa gedaan moet worden. Gewoon zwaar en explosief volgens een zogenaamde "powerlift" manier, wat in mijn ogen de enige correcte manier is ongeacht of je bodybuilder, karateka, gymrat of whatever bent. Dan kun je daarna nog genoeg assist/isolatie oefeningen doen de de betrokken spiergroepen massa georienteerd trainen.

Zo train ik eigenlijk al heel lang. Eerst 2 hoofdoefeningen op kracht. En daarna 3-4 op massa. Niet ideaal voor de wedstrijd atleten. Goed genooeg voor mensen die gewoon atletisch willen zijn en toch wat willen presteren. Ook ideaal of vet te verbranden dat 8x3 met relatief korte rust intervals. Toch zwaar, explosief, hoog volume...wat wil je nog meer.

Daarna afronden met minder gewicht en hoger in reps zodat je niet het zenuwstelsel geheel afbrand. Ik werk niet eens met sets zoals de meesten doen en stoppen bij x rep. Pak een gewicht en bouw dat uit tot je 30-40reps in totaal kan met max 4 rust intervals om op adem te komen. Lukt het dan gewicht omhoog en blijven uitbouwen. Ene keer doe je dan een "set" van 14 reps en worden de reps per "set" minder tot je aan dat max aantal komt. Je hebt dan ook niet zoveel oefeningen nodig om je spiervezels uit te putten en tot groei te stimuleren. En wederom in de ideale zone voor vetverbranding terwijl je massa uitbouwd.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Hoe langer ik train, hoe meer ik tot het besef kom dat Bench Press helemaal niet voor de massa gedaan moet worden. Gewoon zwaar en explosief volgens een zogenaamde "powerlift" manier, wat in mijn ogen de enige correcte manier is ongeacht of je bodybuilder, karateka, gymrat of whatever bent. Dan kun je daarna nog genoeg assist/isolatie oefeningen doen de de betrokken spiergroepen massa georienteerd trainen.

Zo train ik eigenlijk al heel lang. Eerst 2 hoofdoefeningen op kracht. En daarna 3-4 op massa. Niet ideaal voor de wedstrijd atleten. Goed genooeg voor mensen die gewoon atletisch willen zijn en toch wat willen presteren. Ook ideaal of vet te verbranden dat 8x3 met relatief korte rust intervals. Toch zwaar, explosief, hoog volume...wat wil je nog meer.

Daarna afronden met minder gewicht en hoger in reps zodat je niet het zenuwstelsel geheel afbrand. Ik werk niet eens met sets zoals de meesten doen en stoppen bij x rep. Pak een gewicht en bouw dat uit tot je 30-40reps in totaal kan met max 4 rust intervals om op adem te komen. Lukt het dan gewicht omhoog en blijven uitbouwen. Ene keer doe je dan een "set" van 14 reps en worden de reps per "set" minder tot je aan dat max aantal komt. Je hebt dan ook niet zoveel oefeningen nodig om je spiervezels uit te putten en tot groei te stimuleren. En wederom in de ideale zone voor vetverbranding terwijl je massa uitbouwd.
              +1 volledig maar dan ook volledig mee eens!
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Hoe langer ik train, hoe meer ik tot het besef kom dat Bench Press helemaal niet voor de massa gedaan moet worden.
                De meningen zullen er waarschijnlijk altijd over verdeeld blijven, maar het is een interessant punt.

Gewoon zwaar en explosief volgens een zogenaamde "powerlift" manier, wat in mijn ogen de enige correcte manier is ongeacht of je bodybuilder, karateka, gymrat of whatever bent. Dan kun je daarna nog genoeg assist/isolatie oefeningen doen de de betrokken spiergroepen massa georienteerd trainen.
                Daar ben ik ik het helemaal mee eens.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Iedereen kan het toch op zijn eigen manier doen?

Ik vind dat je alleen moet zeiken op de mensen die altijd opscheppen op hun bp en dan maar een relatief klein rom maken.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                    Iedereen kan het toch op zijn eigen manier doen?

Ik vind dat je alleen moet zeiken op de mensen die altijd opscheppen op hun bp en dan maar een relatief klein rom maken.
                    Dat kan natuurlijk, maar sommige manieren zijn op de lange termijn minder verstandig. Verder is dat inderdaad ergerlijk, maar ik neem mensen die zeggen dat ze >100 kg drukken zonder duidelijke borstspieren niet echt serieus meer
                    Lid van de 200 club

Comment

Ik tik borst altijd aan, halfjes doe ik niet aan!
                      Goed of niet ben het nu eenmaal gewend...
                      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                        Dat kan natuurlijk, maar sommige manieren zijn op de lange termijn minder verstandig. Verder is dat inderdaad ergerlijk, maar ik neem mensen die zeggen dat ze >100 kg drukken zonder duidelijke borstspieren niet echt serieus meer
                        mijn borstspieren zijn klein en ik druk meer als 100 kg.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          halfjes of full rom?
                          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Bij mij net zo. 130kg, maar je ziet het aan de grootte van de borstspier niet af...

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                              halfjes of full rom?
                              stang tikt de borst aan. hou hem een halve seconde stil op de borst en duw dan uit.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

wou net zeggen, aan de massa kan je dat niet zien hoor. Ik heb ook relatief kleine borst en relatief veel kracht in bp. Maar wat mensen zeggen over hun borst aantikken, het kan ook zijn dat jij je borst aantikt en dan als het ware de spanning eraf is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X