Barbell bench press, diepte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je hebt "klein" en klein, ik bedoel dat je echt niks ziet
    Borst aantikken is vooral een probleem als je gaat bouncen, waar ik wel een neiging naar heb. Gewoon afremmen als je bij borst komt is denk het beste.
    Lid van de 200 club

Comment

Tik zelf nooit aan, maar oke dat is nog accepteerbaar. Bouncen daarentegen..
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        wou net zeggen, aan de massa kan je dat niet zien hoor. Ik heb ook relatief kleine borst en relatief veel kracht in bp. Maar wat mensen zeggen over hun borst aantikken, het kan ook zijn dat jij je borst aantikt en dan als het ware de spanning eraf is.
        Het lijkt me niet aannemelijk dat de spanning eraf is bij het aantikken.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Als de spanning in je lijft verdwijnt als je de borst aantikt ben je meteen geplet met de gewichten waar ik de setjes mee doe. Gewoon 1 tel op de borst stil leggen en dan weer uitdrukken. Tenzij je van die enorm lange armen hebt. Dan werkt dat niet en krijg je alleen maar blessures.

Comment

Steeds tot tegen men borst, ik kan het mis hebben maar werd er niet ooit gezegt dat je je borst vooral bij het onderste stukje gebruikt?
            I'm not special, but not the same as you.
            Because I do things you will never do.
            SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Als de spanning in je lijft verdwijnt als je de borst aantikt ben je meteen geplet met de gewichten waar ik de setjes mee doe. Gewoon 1 tel op de borst stil leggen en dan weer uitdrukken. Tenzij je van die enorm lange armen hebt. Dan werkt dat niet en krijg je alleen maar blessures.
              Hoe lang moeten die armen daarvoor zijn? Ik merk teveel spanning in de schouders als ik tot borst ga. Deed dat altijd wel, maar ga mijn strategie aanpassen denk ik.
              Train hard or go hormone

Comment

Mag allemaal toch geen probleem zijn ?

Ben zelf ruim 2 meter , kun je dus wel nagaan dat ik lange armen heb

laat de stang tot op de borst komen (voelbaar) spanning blijft er gewoon op !
                Enigste puntje wat ik erbij moet geven , het wou nog wel eens gebeuren dat ik teveel druk op de polsen ging zetten en dus heel licht met schuine polsen drukte !

Dit is gewoon een kwestie van techniek , je hebt geen voordeel van lange armen bij drukoefeningen maar als je de juiste techniek en de tijd ervoor neemt dan komt het zeker goed

Druk btw 115 kg

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                  Je hebt "klein" en klein, ik bedoel dat je echt niks ziet
                  Borst aantikken is vooral een probleem als je gaat bouncen, waar ik wel een neiging naar heb. Gewoon afremmen als je bij borst komt is denk het beste.
                  yeah right , ten eerste over die borstspieren dat mag nu wel duidelijk zijn a.d.h.v reacties van iedereen ...

Je hoeft niet zichtbaar gespierd te zijn om dik boven de 100 kg te drukken, bij ons lopen 2 neven die allebei aardig aan de stevige kant zijn , altijd beetje relaxed trainen maar de 1 drukt 145 kg en de ander 120 ! jij gaat echt geen borstspieren bij ze vinden hoor !

2de : dat bouncen, je geeft het probleem zelf al bijna aan. te zwaar / te weinig geremd

het is mij als volgt geleerd : je zorgt dat je goede controle / balans hebt , rustig laten zakken tot op de borst , volle kracht weer uitdrukken !

Dus een gewicht wat je kunt drukken moet je ook fatsoenlijk kunnen laten zakken en niet tot het dode punt laten bouncen....

Comment

Ik heb zelf trouwens ook belachelijk lange armen, is het dan verstandiger om niet full rom te maken? Ik breng de stang wel vrij laag.
                    Lid van de 200 club

Comment

Lengte armen is lastig uit te leggen vind ik. Makkelijker om te zien wat dat betreft. Iemand met langere armen moet zo wie zo de stang breder beed pakken dan iemand met korte stompjes. Als je ellebogen ter hoogte van het bankje komen tijdens het benchen gaan de armen te diep en ben je gewoon slecht bezig. Ideale manier om je schouders naar de kloten te helpen, want daar druk je een groot deel van de ROM mee ipv de triceps/borst. Als blijkt dat je zelfs met een brede grip nog erg diep zakt met je ellebogen...tja dan is de enige oplossing om de reeds grote RoM in te korten. Gezondheid gewrichten e.d. gaat voor gewicht.

Dat iemand een zwaar gewicht weet te verplaatsen met een ongezonde techniek is geen waardige onderbouwing van een standpunt.
                      Last edited by Falstyr; 28-03-2012, 16:42.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Lengte armen is lastig uit te leggen vind ik. Makkelijker om te zien wat dat betreft. Iemand met langere armen moet zo wie zo de stang breder beed pakken dan iemand met korte stompjes. Als je ellebogen ter hoogte van het bankje komen tijdens het benchen gaan de armen te diep en ben je gewoon slecht bezig. Ideale manier om je schouders naar de kloten te helpen, want daar druk je een groot deel van de ROM mee ipv de triceps/borst. Als blijkt dat je zelfs met een brede grip nog erg diep zakt met je ellebogen...tja dan is de enige oplossing om de reeds grote RoM in te korten. Gezondheid gewrichten e.d. gaat voor gewicht.

Dat iemand een zwaar gewicht weet te verplaatsen met een ongezonde techniek is geen waardige onderbouwing van een standpunt.
                        dus blijft het een kwestie van techniek

als je aanvoelt waarmee je bezig bent moet het goed zijn.. ipv een ander nadoen zonder zelf bepaalde dingen aan te leren

Comment

Wil hier toch ook nog even op reageren. Volgens mij blijven de meningen hierover verdeeld of je moet aantikken of juist net niet, tevens is er een 3e groep die er helemaal niets vanaf weet en onder de naam "bemoeials" vallen. Afgelopen training kwam er WEER iemand naar me toe die mij vertelde dat ik het helemaal verkeerd deed en dat hij zich aan mij zat te ergeren. Van hem MOEST ik de stang naar mijn borst tikken en omdat ik dat niet deed had ik teveel gewicht op mn stang, vond hij. Voor mijn gevoel gaat het goed en kan ik niet dieper dan ik normaal doe. Voel de rekking in mijn borstspier als ik nog lager ga en volgens mij is dat niet echt goed.
                          All time PRs: 195/135/232,5
                          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Laat iemand je uitvoering filmen en post de video. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, voor ik je uitvoering heb gezien.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X