Chest/triceps dips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chest/triceps dips

Hee allemaal!

Ik wil graag weighted chest dips doen voor borst, maar in diezelfde training zou ik ook nog graag weighted triceps dips doen. Dubbelop of kan het prima?

Wat vinden jullie? Gr.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Wat is precies het verschil als ik vragen mag? Dips zijn toch dips?

Comment

Voorover buigen is meer borst,
      Lichaam recht is meer triceps.

Correct me if i am wrong maar denk sws dat het verschil nihiel is.
      Doe de manier waarop je het sterkst bent.
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by wzoet View Post
        Voorover buigen is meer borst,
        Lichaam recht is meer triceps.
        .
        Is meer borst, dus ook triceps
        Mijn ervaring is dat je ook al leun je voorover je ook zwaar op je triceps leunt en ze hiermee genoeg traint. Zou ernaast, als is het maar voor de afwisseling een andere oefening toevoegen.
        "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Als je het goed doet, voel je het verschil echt heel erg goed. Bij chest dips krijg ik in mijn borst echt een monsterlijke pomp. Bij tricep dips echt alleen in de triceps, ik snap dat triceps al belast worden maar dat worden ze bij bankdrukken ook dusja. Na chest dips kan ik ook nog prima triceps dippen kwa kracht. Het is alleen de vraag of dit nadeel heeft op de massa?

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

3 setjes weighted chest dips + 2 setjes weighted tricep dips ? Chest dips aan het begin van je training, tricep dips aan het eind van je training.

Zelf merk ik ook verschil of ik voorover leun of rechtop, voorover voel ik vrijwel alleen borst werken.

Comment

Of het nadeel heeft op massa weet ik niet maar zo stelde je in eerste instantie je vraag ook niet. Vandaar mijn antwoord. Persoonlijk zou ik het nogal saai vinden om deze oefeningen achter elkaar te doen. Maar hey, dat hoeft jou niet te weerhouden ;-)
              "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Ok ik ga voor 2 sets chest dips en 2 sets triceps dips, vindt ze beide heerlijk must love compounds

Comment

Triceps dips zijn niet echt lekker voor je schouders, ik zou het bij chest dips houden. Daar voel ik trouwens zelf ook flink mijn triceps bij, maar dat is bij iedereen anders.
                  Lid van de 200 club

Comment

chest dips is meer voorover hangen en je ellebogen naar buiten met een kleinere rom om je onderkant borst te sqeeuze.
                    Triceps dips is ellebogen tegen je lichaam aan en boven in je triceps squeeze

Comment

Ik wou net zeggen, als je bij chest dips last van je schouders krijgt, dat begrijp ik wel. Dan moet je iets minder diep gaan, maar als je last heb van je schouders tijdens triceps dips dan is je uitvoering kut.

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                        Ik wou net zeggen, als je bij chest dips last van je schouders krijgt, dat begrijp ik wel. Dan moet je iets minder diep gaan, maar als je last heb van je schouders tijdens triceps dips dan is je uitvoering kut.
                        Hoezo zit allebei gewoon spanning op je schouder hoor en als je naar beneden gaat rekt je schouder mee.

Comment

Ik hang eigenlijk nooit helemaal voorover en ook niet rechtop. Doe hem op UB dag om toch nog wat tricep werk erin te houden maar hang er een beetje tussenin.
                          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Bij chest dips met ellebogen naar buiten snap ik dat je last kan krijgen van schouders, ik doe ze zelf gewoon met ellebogen langs lichaam en dan voorover leunen. Bij triceps dips duw je toch achter je lichaam? Dat is te vergelijken met een BTN press qua positie van de schouders.
                            Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X