Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by joachimrens View Post
    Vind deze squatfilmpje sowieso een beetje apart. Uiteindelijk komen ze uit op een highbar squat met een sumo stand op een box die dik boven parallel staat. Dat die diepte wordt toegestaan bij hun federatie is prima maar lijkt me niet het squatgospel.

En bedoel je dat als je je rug niet recht kan houden dat hij bolt of dat je voorover leunt met een rechte rug? Zelf heb ik dat ook, bij de lowbar squat wordt hier expres gebruik van gemaakt. Rechtere rug=meer kniebuiging, minder rechte rug=minder kniebuiging. Als je in verhouding lange benen hebt zul je meer voorover leunen dan iemand met een groot torso.
    Mijn rug kan wel recht blijven maar komt parallel aan de grond ongeveer, zover buig ik dus voorover. Lijkt me niet helemaal de bedoeling Overigens ben ik 1m95 en heb ik in verhouding nogal lange benen. Soort ooievaar dus

Originally posted by maar7en8 View Post
    hier heb ik ook last van.
    ik heb ook dat als ik squat dat mijn romp de beperkende factor is die er voor zorgt dat ik niet meer reps kan maken en niet mijn benen.

ik kreeg van iemand de tip mijn romp meer te trainen en met een gewicht te gaan trainen waarmee ik ongeveer 10 herhalingen kan maken met perfecte uitvoering. hiervandaan uitbouwen.
    Het irritante is dat ik zelfs zonder gewicht zo vooroverbuig. Misschien eens op squatcursus, want zou het echt eens willen leren.
    Last edited by Toph; 30-03-2012, 19:47.
    Train hard or go hormone

Comment

Ligt dan denk ik aan kracht van hamstrings die de hoek van je rug niet constant kunnen houden of iets dergelijks.
      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Ligt dan denk ik aan kracht van hamstrings die de hoek van je rug niet constant kunnen houden of iets dergelijks.
        Dat zou goed kunnen. Die zijn slap en kort. Ben die met RDL goed aan het trainen en rek ze elke dag op.

BIj mij ziet het er ongeveer zo uit, maar dan nog stijver.

350x3 Good Morning/Squat Combo (Bad Form) - YouTube
        Train hard or go hormone

Comment

Aan die heuphoek zit ik ook hoor, maar dan wel parallel
          Goodmornings en romanian deadlifts zijn idd wel de beste manier om slappe hamstrings sterker te maken.
          Lid van de 200 club

Comment

Hebben jullie part 1 tm 5 ook gekeken?
            een duidelijkere uitleg krijg je imo niet.
            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Tenen moeten altijd naar buiten. Met de tenen naar voren is vragen om problemen met je kniegewrichten.
              Aangezien jij zo ongeveer de squat missionaris bent op BN had ik gehoopt op een iets uitgebreidere opmerking

Ken je dit probleem?
              Weet je hoe ik dit kan aanpakken?
              Hoe lang duurde het bij jou voordat je fatsoenlijk de techniek onder controle had?

Bij voorbaat dank
              Train hard or go hormone

Comment

Tenen moeten altijd naar buiten. Met de tenen naar voren is vragen om problemen met je kniegewrichten.
                Dacht ik ook, maar blijkt niet noodzakelijk:

Foot position test - YouTube

Voelt persoonlijk niet zo lekker bij mij (heb het eens geprobeerd), maar zijn heel wat powerlifters en gewichtheffers die zo wel stuk meer squatten, en geen last hebben van knieën.
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

@Triple:

Er zijn ongetwijfeld mensen die het kunnen maar het is niet de norm en voor het merendeel geldt dat het natuurlijker is om met de tenen naar buiten te squatten. Er is namelijk sprake van torsie in het kniegewricht met de tenen naar voren.

@Toph:

Dit is een voorbeeld van een belabberde squat. De tenen naar voren en onder andere daardoor is deze man niet in staat op een nette manier te squatten.

Frédéric Delavier squats (part 2) - YouTube

Ter informatie, de man in het filmpje hierboven is Frédéric Delavier. Een zogenaamde "guru" op het gebied van trainen met gewichten die daarover ook boeken heeft geschreven. Kun je nagaan.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

@Triple:

Er zijn ongetwijfeld mensen die het kunnen maar het is niet de norm en voor het merendeel geldt dat het natuurlijker is om met de tenen naar buiten te squatten. Er is namelijk sprake van torsie in het kniegewricht met de tenen naar voren.
                    En niet te vergeten je enkelgewricht, door je voeten naar voren te plaatsen neigen de knieen daardoor naar binnen te trekken, om dat te corrigeren komt er een grote druk op je enkelgewricht te staan, je ziet ook in het filmpje dat die vrouw meer op de zijkant van haar voeten steunt omdat het de natuurlijke beweging van de benen volgt.
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Lol dat filmpje van triple; die kerel staat gewoon goodmornings te doen man.. wat een giller en die noemt zichzelf dan een professional
                      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

@Toph:

Dit is een voorbeeld van een belabberde squat. De tenen naar voren en onder andere daardoor is deze man niet in staat op een nette manier te squatten.

Frédéric Delavier squats (part 2) - YouTube

Ter informatie, de man in het filmpje hierboven is Frédéric Delavier. Een zogenaamde "guru" op het gebied van trainen met gewichten die daarover ook boeken heeft geschreven. Kun je nagaan.
                        Denk je dat ik met voeten naar buiten minder voorover zal buigen? Of heb je nog andere tips?
                        Train hard or go hormone

Comment

Laat anders eens een filmpje van je squat zien. Voorover buigen is niet een probleem zolang de stang boven het midden van je voet blijft en je rug niet bolt.
                          Lid van de 200 club

Comment

[quote=Toph;945751]Denk je dat ik met voeten naar buiten minder voorover zal buigen?

Dat sowieso. En ook zullen je gewrichten jou daaarvoor dankbaar zijn.

Of heb je nog andere tips?
                            Als je een kopie van Starting Strength hebt, en er zijn pdf versies van te vinden, dan moet je het hoofdstuk over squatten goed doornemen.

Wat instructie filmpjes betreft, daarvan vind ik de Squat Rx reeks erg goed:

johnnymnemonic2 - YouTube

Daarin wordt onder andere uitgelegd hoe je aan flexibiliteit kunt werken.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

[quote=inferno_0666;945770]
                              Originally posted by Toph View Post
                              Denk je dat ik met voeten naar buiten minder voorover zal buigen?

Dat sowieso. En ook zullen je gewrichten jou daaarvoor dankbaar zijn.

Als je een kopie van Starting Strength hebt, en er zijn pdf versies van te vinden, dan moet je het hoofdstuk over squatten goed doornemen.

Wat instructie filmpjes betreft, daarvan vind ik de Squat Rx reeks erg goed:

johnnymnemonic2 - YouTube

Daarin wordt onder andere uitgelegd hoe je aan flexibiliteit kunt werken.
                              Bedankt man! Zal het ff doornemen.
                              Train hard or go hormone

Comment

Dit filmpje vind ik wel behulpzaam:

Squat Rx #2 - YouTube

Denk dat ik thuis blijf werken aan mijn flexibiliteit en kijken of ik met BW oefeningen tot een redelijk squat kom.
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X