Originally posted by Toph
View Post
Squat
Collapse
X
-
Flexibiliteit kan een punt zijn waar je aan kunt werken om enkele beperkingen op te heffen. Wat ik mis in deze discussie, is de vraag naar de kracht in je bovenrug.
Toph, jij had toch moeite met die face pulls? Ik weet niet waarom dat was (blessure?), maar het kan een teken zijn van ontbrekende kracht in upper back. Van lange mensen in het algemeen is een bekend probleem dat ze sneller een voorovergebogen houding hebben, weet niet of dat ook voor jou geldt. Ik moest daar weer denken omdat je zegt dat je voorover buigt.
Hoe je dat vooroverbuigen bedoelt is mij overigens niet helemaal duidelijk. Een filmpje zou verhelderend werken maar ik weet niet of je dat ziet zitten.
Comment
-
ben net begonnen het boek Starting Strength te lezen (Rippetoe) en hij zijn advies verschilt al meteen met dat van de kerel in de openingpost. Deze laatste geeft aan dat je je hoofd naar achteren moet tillen om zo nog meer je rugspieren aan te spannen (waar de barbell op rust). Dhr. Rippetoe schrijft:
"Looking up at the ceiling when squatting has so many detrimental effects on proper
technique that some law against it will eventually have to be adopted. It is the enemy of correct
bottom position, hip drive out of the bottom, and correct chest position, the three most important
factors in a safe, correct squat. This bizarre neck position is inherently unsafe anyway. To place
the cervical spine in extreme hyperextension and then to place a heavy weight on the trapezius
muscles directly underneath it is, at best, imprudent."was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View Post@Triple:
Er zijn ongetwijfeld mensen die het kunnen maar het is niet de norm en voor het merendeel geldt dat het natuurlijker is om met de tenen naar buiten te squatten. Er is namelijk sprake van torsie in het kniegewricht met de tenen naar voren.
@Toph:
Dit is een voorbeeld van een belabberde squat. De tenen naar voren en onder andere daardoor is deze man niet in staat op een nette manier te squatten.
Frédéric Delavier squats (part 2) - YouTube
Ter informatie, de man in het filmpje hierboven is Frédéric Delavier. Een zogenaamde "guru" op het gebied van trainen met gewichten die daarover ook boeken heeft geschreven. Kun je nagaan.
Comment
-
Originally posted by Pallas View PostFlexibiliteit kan een punt zijn waar je aan kunt werken om enkele beperkingen op te heffen. Wat ik mis in deze discussie, is de vraag naar de kracht in je bovenrug.
Toph, jij had toch moeite met die face pulls? Ik weet niet waarom dat was (blessure?), maar het kan een teken zijn van ontbrekende kracht in upper back. Van lange mensen in het algemeen is een bekend probleem dat ze sneller een voorovergebogen houding hebben, weet niet of dat ook voor jou geldt. Ik moest daar weer denken omdat je zegt dat je voorover buigt.
Hoe je dat vooroverbuigen bedoelt is mij overigens niet helemaal duidelijk. Een filmpje zou verhelderend werken maar ik weet niet of je dat ziet zitten.Train hard or go hormone
Comment
-
Komt er ook op neer dat ik mijn hele leven niet al te sportief ben geweest en dus merk dat ik gewoon een stijve hark benOnderrug gaat tegenwoordig veel beter, maar schouder is dus iets nieuws. Ouwe zak zullen we maar zeggen
Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Toph View PostKomt er ook op neer dat ik mijn hele leven niet al te sportief ben geweest en dus merk dat ik gewoon een stijve hark benOnderrug gaat tegenwoordig veel beter, maar schouder is dus iets nieuws. Ouwe zak zullen we maar zeggen
was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht
Comment
-
Originally posted by maar7en8 View Postwelke oefeningen doe jij voor de flexibiliteit dan?
Daarvan doe ik:
Pigeon pose
Belly twist
Hero pose
Prayer squat (bij deze probeer ik in een zo lang mogelijke squat te blijven zitten)
Soms de upward facing dog
Daaraan heb ik een een hamstring stretch toegevoegd. Eigenlijk gaat die zoals een RDL. Rug recht houden en ver doorzakken totdat je je hamstrings voelt branden
Verder rek ik mijn kuiten door mijn handen tegen de muur te plaatsen en een been naar achter te plaatsen zodat de spanning op de kuit komt.
Gister deze geprobeerd:
3 Stretches for Lifters - YouTube
Beetje een idioot, maar de oefeningen geven een goede stretch. Vooral die laatste was pijnlijk
Overigens merk ik bij het wijder plaatsen van mijn benen met voeten naar buiten dat mijn torso minder naar voren kantelt.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Dimix View Postdat gevoel ken ik, ben pas 33 en ik lijk soms wel 45 (en dan nog een stijve 45j oude man) Ik voel dit vooral aan mijn gewrichten (knie,elleboog,schouder).Train hard or go hormone
Comment
-
Ik weet niet of het helpt maar nog een quote uit Starting Strenght met betrekking tot de lagere rug:
"
However, as the squat approaches the bottom position, the necessary forward lean of the
trunk has a tendency to make the lower back assume a flexed, "rounded" position (fig. 2-36). This
"Is due to the hamstring anatomy. As the squat depth increases and the torso assumes a more
forward tilt, the bottom of the pelvis (the origin point of the hamstrings), locked into the rigid
spine, tilts away from the back of the knee (the insertion point of the hamstrings). As these muscles reach the limit of their ability to stretch, they become tighter and begin to exert more pull on both the knee and their pelvic attachment. Merc is the source of the lower back problem: your back muscles attach at the top of your pelvis, and your hamstrings attach to the bottom. If your hamstrings lack sufficient extensibility, they will exert enough tension on the bottom of your pelvis to pull it out of its locked position in the lower back, breaking muscular tension in the erector spinae, and permitting your entire lower back to come out of extension into a "round" position.
The back muscles and the hamstrings are competing for control of your pelvis, and the back muscles must win if your spine is to stay safe."
was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht
Comment
-
Originally posted by Toph View PostT NATION | Yoga, Yes Yoga, For Big Bastards
Daarvan doe ik:
Pigeon pose
Belly twist
Hero pose
Prayer squat (bij deze probeer ik in een zo lang mogelijke squat te blijven zitten)
Soms de upward facing dog
Daaraan heb ik een een hamstring stretch toegevoegd. Eigenlijk gaat die zoals een RDL. Rug recht houden en ver doorzakken totdat je je hamstrings voelt branden
Verder rek ik mijn kuiten door mijn handen tegen de muur te plaatsen en een been naar achter te plaatsen zodat de spanning op de kuit komt.
Gister deze geprobeerd:
3 Stretches for Lifters - YouTube
Beetje een idioot, maar de oefeningen geven een goede stretch. Vooral die laatste was pijnlijk
Overigens merk ik bij het wijder plaatsen van mijn benen met voeten naar buiten dat mijn torso minder naar voren kantelt.
ik ga er vandaag ook mee beginnen“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
-
Originally posted by Dimix View PostIk weet niet of het helpt maar nog een quote uit Starting Strenght met betrekking tot de lagere rug:
"
However, as the squat approaches the bottom position, the necessary forward lean of the
trunk has a tendency to make the lower back assume a flexed, "rounded" position (fig. 2-36). This
"Is due to the hamstring anatomy. As the squat depth increases and the torso assumes a more
forward tilt, the bottom of the pelvis (the origin point of the hamstrings), locked into the rigid
spine, tilts away from the back of the knee (the insertion point of the hamstrings). As these muscles reach the limit of their ability to stretch, they become tighter and begin to exert more pull on both the knee and their pelvic attachment. Merc is the source of the lower back problem: your back muscles attach at the top of your pelvis, and your hamstrings attach to the bottom. If your hamstrings lack sufficient extensibility, they will exert enough tension on the bottom of your pelvis to pull it out of its locked position in the lower back, breaking muscular tension in the erector spinae, and permitting your entire lower back to come out of extension into a "round" position.
The back muscles and the hamstrings are competing for control of your pelvis, and the back muscles must win if your spine is to stay safe."
Originally posted by maar7en8 View Postok!
ik ga er vandaag ook mee beginnenTrain hard or go hormone
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 97.5kg 1x
Sumo safety bar goodmorning:
- 25kg 2x15
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
2 weken geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-