Massa borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by blue_eye View Post
    - Bench press (4x 10)
    - Fly (4 x 10)
    - Incline press (4 x 10)

Is dit alles van oefeningen? Imo kan je best nog wel 1 of 2 oefeningen extra doen.

Wat ik doe en mijn borst is mijn sterkste punt vind ik zelf:

Benchpress 3-4 sets van 8 tot 12 herhalingen
    Incline dumbell: zelfde
    machine fly of cable fly
    incline dumbell fly
    Dips

Sommige zullen zeggen dat dit te veel is maar het is echt goed te doen en dan voel je het echt branden.

te veel? ik doe ook 5 borst oefeningen dus ben het met je eens. branden is lekker haha

flat dumbell press 3x 10
    low incline fly's 3x 10
    incline dumbell press 3x 10
    decline cable fly 3x 10
    upper chest cable fly 3x 10

(ik doe veel upper chest omdat mijn bovenkant borst lange tijd niet getraind had...)

heb nu helaas een schouder blessure.. dit helaas omdat ik opeens veel vaker ging trainen in de week en mijn schouder dus heb overbelast... bouw het dus rustig op zou ik zeggen...
    Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
    musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

5 oefeningen voor de borst is, met 3 á 4 sets, echt te veel voor een kleine/matige spiergroep zoals de borst. Dat gaat de TS ook niet helpen meer massa te ontwikkelen.
      Met 5 oefeningen kun je jezelf afvragen wat de intensiteit is van de training.

Zoals Inferno al zegt, beoordeel de techniek en zoek de oorzaak van het probleem. Mijn ervaring is dat vaak de techniek matig is en/of de spier te veel vermoeid wordt voordat er echt gepiekt wordt. Enkele sets gebruiken om op te warmen waarna je zwaar gaat.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        5 oefeningen voor de borst is, met 3 á 4 sets, echt te veel voor een kleine/matige spiergroep zoals de borst. Dat gaat de TS ook niet helpen meer massa te ontwikkelen.
        Met 5 oefeningen kun je jezelf afvragen wat de intensiteit is van de training.

Zoals Inferno al zegt, beoordeel de techniek en zoek de oorzaak van het probleem. Mijn ervaring is dat vaak de techniek matig is en/of de spier te veel vermoeid wordt voordat er echt gepiekt wordt. Enkele sets gebruiken om op te warmen waarna je zwaar gaat.
        daar heb je misschien gelijk in en licht de oorzaak van mijn blessure ook aan die hoeveelheid te danken heb... denk dat ik de cable's er uit zal gaan halen... of gewoon de standing cable fly blijft doen...

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
          te veel? ik doe ook 5 borst oefeningen dus ben het met je eens. branden is lekker haha

flat dumbell press 3x 10
          low incline fly's 3x 10
          incline dumbell press 3x 10
          decline cable fly 3x 10
          upper chest cable fly 3x 10

(ik doe veel upper chest omdat mijn bovenkant borst lange tijd niet getraind had...)

heb nu helaas een schouder blessure.. dit helaas omdat ik opeens veel vaker ging trainen in de week en mijn schouder dus heb overbelast... bouw het dus rustig op zou ik zeggen...
          Een maat van mij had ook een schouder blessure gekregen en deed ook maar 4 oefeningen voor borst 3 sets per oefening. Gewoon pech en verkeerde techniek. Hij is nu gestopt met benchpress en gebruikt flat dumbell press en hij heeft helemaal geen last meer. We trainen nu samen en hij doet nu ook 5 oefeningen voor borst en heeft helemaal geen last. Denk dat je het een beetje moet aanvoelen maar ik vind dat 3 oefeningen te weinig zijn. Ik train bost traps op een dag, rug andere dag, schouders armen op nog een andere dag, benen en onderrug aparte dag. Als je borst alleen traint dan ben je echt op minder dan een half uur buiten als je maar 3 oefeningen doet, vind ik wat raar. Is mijn mening gewoon.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
            Een maat van mij had ook een schouder blessure gekregen en deed ook maar 4 oefeningen voor borst 3 sets per oefening. Gewoon pech en verkeerde techniek. Hij is nu gestopt met benchpress en gebruikt flat dumbell press en hij heeft helemaal geen last meer. We trainen nu samen en hij doet nu ook 5 oefeningen voor borst en heeft helemaal geen last. Denk dat je het een beetje moet aanvoelen maar ik vind dat 3 oefeningen te weinig zijn. Ik train bost traps op een dag, rug andere dag, schouders armen op nog een andere dag, benen en onderrug aparte dag. Als je borst alleen traint dan ben je echt op minder dan een half uur buiten als je maar 3 oefeningen doet, vind ik wat raar. Is mijn mening gewoon.

ja nouja ga zometeen gewoon weer rustig borst proberen te pakken... even kijken welke oefeningen ik kan doen... gaat het niet train ik alleen mijn armen.

maar als ik 5 borst oefeningen doe sta ik ook na een half uur 3 kwartier buiten hoor :P ik train altijd mijn triceps daarna nog en dan duurt mijn training +/- 5 kwartier. maar ik gebruik korte rust. Als ik klaar ben met hijgen ga ik weer.

Comment

Hoe zit jou hele schema eruit?
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
                ja nouja ga zometeen gewoon weer rustig borst proberen te pakken... even kijken welke oefeningen ik kan doen... gaat het niet train ik alleen mijn armen.

maar als ik 5 borst oefeningen doe sta ik ook na een half uur 3 kwartier buiten hoor :P ik train altijd mijn triceps daarna nog en dan duurt mijn training +/- 5 kwartier. maar ik gebruik korte rust. Als ik klaar ben met hijgen ga ik weer.
                mmm, ik train mijn armen amper eigenlijk. Gewoon 1 of 2 oefeningen, vind het niet echt nodig om ze nog te trainen na rug of borst. Alhoewel triceps minder ontwikkelen bij mij maar biceps staan altijd te branden na rug training en heb gewoon geen fut meer om ze dan nog eens te trainen. En een aparte arm dag vind ik stom.
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Hoe zit jou hele schema eruit?
                  Op dit moment: (train 3 a 4x in de week)

Dag 1: Borst, Benen, Biceps
                  Dag 2: Rug, Schouders triceps

Borst:
                  - Bench press 4 x10
                  - Dumbell incline press.
                  - Cable fly onder 3 x 30 (10 x linkerarm alleen, daarna alleen rechter, en daarna allebei)
                  - Cable fly boven 3x 30 (10 x linkerarm allleen, daarna alleen rechter, daarna allebei)

Benen:
                  - Squat 3 x 8 tot 10 herhalingen
                  - Leg press 3 x 8 tot 10 herhalingen
                  - Supersetjes calf raises (staand en zittend afwisselen) 10 tot 15 herhalingen

Biceps:
                  - Dumbell curl, liggend op een bankje 3 x 8
                  - Preacher Curl 3 x 8 (Om en om van arm)
                  - Barbell Curl (1x 21)

Rug:
                  - Latt puldown 4x 10
                  - Bent over rows 4 x 10
                  - Body lifts 4 x 10
                  - Shrugs 4 x 10 tot 15 herhalingen

Schouders:
                  - Military Press 4 x 8 tot 10 herhalingen
                  - Shoulders raises 4 x 8 tot 10 herhalingen
                  - Rear bench lateral raises 4 x 8 tot 10 herhalingen

Triceps:
                  - One arm overhead dumbbell extensions 4 x 10
                  - lying dumbbell extensions 3 x 10
                  - Cable pushdown (met een stang) 3 x 10

Zo doe ik het nu, alleen soms doe ik wel is andere oefenen, dat er beetje variatie tussen zit. En dit schema dan ongeveer 6 weken, daarna weer andere oefeningen, meer/minder reps of sets zodat je lichaam variatie heeft.

Comment

- Cable fly onder 3 x 30 (10 x linkerarm alleen, daarna alleen rechter, en daarna allebei)
                    - Cable fly boven 3x 30 (10 x linkerarm allleen, daarna alleen rechter, daarna allebei)

Wat is dat nou weer?
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Wat is dat nou weer?
                      Ja die oefening heb ik van een begeleider bij ons gehad.
                      Dat is cable fly, maar dan eerst alleen 10x je recher deel, daarna alleen je linkse, en daarna allebei tegelijk dat je helemaal verzuurt.

Comment

benen beter aanpakken. iig niet evenveel als je biceps doen en midden in je training neerzetten...vind je hele schema vaag trouwens...zit geen structuur in niks. Je zou beter af zijn met een ub/lb schema die gepost zijn bij de stickys.
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X