Face pulls: wat Mark Rippetoe ervan vindt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

+1...
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in.

Wel kunnen wij stellen dat Rippetoe enorm veel kennis in huis heeft wanneer het op techniek en training aankomt. Dat is een feit. Wat hij naar voren brengt kan hij ondersteunen met gedegen kennis van biomechanica, anatomie en jaren praktijkervaring in de krachtsport, zowel als trainer en sporter. Degenen die het niet met hem eens meestal niet, die roepen vaak maar wat.

De beste man zal zeker veel kennis en ervaring hebben en daardoor een bepaalde visie hebben op ytrainingstechnieken en trainingsmethoden. Ik probeer daar ook mijn eigen voordeel uit te halen. Maar vaak worden dit soort zaken steeds herhaald als vaststaande feiten, vaak ook zonder er zelf over na te denken. Dat is een beetje jammer.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        De beste man zal zeker veel kennis en ervaring hebben en daardoor een bepaalde visie hebben op ytrainingstechnieken en trainingsmethoden. Ik probeer daar ook mijn eigen voordeel uit te halen. Maar vaak worden dit soort zaken steeds herhaald als vaststaande feiten, vaak ook zonder er zelf over na te denken. Dat is een beetje jammer.
        Het is uiteraard wel de bedoeling dat je ook zelf over dit soort zaken nadenkt en logica toepast, en niet alles zomaar klakkeloos aanneemt. Echter, gewoon zomaar in het wilde weg roepen dat de mening van iemand overgewaardeerd is zonder argumentatie daar kan men ook niks mee.

Maar noem eens een voorbeeld van iets dat steeds herhaald wordt als vaststaand feit terwijl het niet klopt?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

In casu graag van Rippetoe.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Het is uiteraard wel de bedoeling dat je ook zelf over dit soort zaken nadenkt en logica toepast, en niet alles zomaar klakkeloos aanneemt. Echter, gewoon zomaar in het wilde weg roepen dat de mening van iemand overgewaardeerd is zonder argumentatie daar kan men ook niks mee.

Maar noem eens een voorbeeld van iets dat steeds herhaald wordt als vaststaand feit terwijl het niet klopt?

Lees de topics maar eens terug, het wordt door velen nagepapegaaid zonder zelf nagedacht te hebben. Hij zegt het, dus dan is dat per definitie zo. Een kritische blik en zelf nadenken is wat ik vaak mis. Dat is wat ik bedoel.
            Ik kan me voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld de vraag over de facepulls neerlegt bij een andere trainings-expert, je dan tot een hele andere conclusie komt.
            Inderdaad, wanneer je vind dat iets niet klopt mag daar best een goed argument bij.

Zelf heb ik een andere mening over de facepull. Voor mij werken ze erg goed, en geven geen problemen ondanks de grote gewichten.

Comment

Mijn idee is dat mensen als Rippetoe in basis veel juiste info verkondigen, echter probeer ik het toepasbaar te maken op mijzelf. Voor sommigen zijn face-pulls not done, voor anderen gaat het prima. Net als behind the neck press. Doe gewoon alles op geleide van hoe het gaat. Heb je klachten? Pas de oefening dan aan, ga (nog) niet te zwaar, of ditch die oefening in zn geheel. Veel oefeningen zijn voor iemand van 1.75 net iets anders dan voor mij. Naast het feit dat ik lang ben zijn mijn benen ook nog eens lang in verhouding, waardoor squats, deadlifts etc lastiger zijn. Mijn oplossing, bij de squats mijn benen iets wijder en sumo deadlifts doen ipv gewone. Mijn schouders zijn wat gevoelig voor blessures, dus zoek ik oefeningen die het best bij mijn schouders passen.

Moraal van het verhaal, dat een oefening bij jou niet werkt of juist wel, betekent niet dat de techniek van een persoon als Rippetoe voor de gemiddelde persoon wel/niet werkt. Krachttraining belast je gewrichten buitenproportioneel, dus moet je voor jezelf een balans zoeken in wat wel en niet kan.
              Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X