5 Reasons Why Squats Are Killing Your Lower Back

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het is wel moeilijker om de polsen neutraal te houden met lage ellebogen toch?
    Lid van de 200 club

Comment

Goede post! Zeer nuttige info!

Comment

Ikzelf ondervind pijnlijke ellebogen als ik me handen schouderbreedte plaats om me schouderbladen samen te knijpen en dan het gewicht op me traps te leggen en te ondersteunen met mijn armen.

Ik snap alleen niet zo goed wat ik dan verkeerd doe. Iemand tips, aangezien dat samenknijpen van je schouders toch wel een belangrijk punt is.
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Ikzelf ondervind pijnlijke ellebogen als ik me handen schouderbreedte plaats om me schouderbladen samen te knijpen en dan het gewicht op me traps te leggen en te ondersteunen met mijn armen.

Ik snap alleen niet zo goed wat ik dan verkeerd doe. Iemand tips, aangezien dat samenknijpen van je schouders toch wel een belangrijk punt is.
          Het is dus niet de bedoeling om het gewicht te ondersteunen met je armen. Vandaar dat vaak wordt aangeraden om met de duimen bovenlangs je handen op de stang te leggen. Het is dan makkelijker om dat te voorkomen.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Ik legde mijn armen eerst ook zoals mehdi daar doet, maar er zat toch teveel druk op mijn armen. Misschien dat het voor sommige mensen gewoon niet verstandig is om zo close grip te squatten.
            Lid van de 200 club

Comment

Zal er opletten de volgende keer, want ikzelf dacht ook al dat die het probleem was en dat terwijl het pas een laag gewicht is.

Dus duimen bovenlangs en armen op dezelfde wijdte als op dat plaatje ongeveer.

Ik ben er alleen nog niet uit of ik high of low bar zal gaan squatten. Ikzelf doe momenteel high bar en zo diep mogelijk proberen te komen.
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                Ik legde mijn armen eerst ook zoals mehdi daar doet, maar er zat toch teveel druk op mijn armen. Misschien dat het voor sommige mensen gewoon niet verstandig is om zo close grip te squatten.
                Het hoeft natuurlijk niet precies op die manier en het moet natuurlijk wel in jou eigen comfortzone. Waar het uiteindelijk om gaat is dat er spanning is in je bovenrug en dat het gewicht niet door je armen wordt ondersteund.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Het hoeft natuurlijk niet precies op die manier en het moet natuurlijk wel in jou eigen comfortzone. Waar het uiteindelijk om gaat is dat er spanning is in je bovenrug en dat het gewicht niet door je armen wordt ondersteund.
                  ja, precies. Ik denk alleen dat die spanning op je bovenrug het makkelijkst te verkrijgen is door een close grip, maar het moet ook niet oncomfortabel worden.
                  "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X