Doe ik het nou niet goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doe ik het nou niet goed?

Beste,

Toen ik vandaag aan het bankdrukken was, ging er het een en ander mis. Normaliter gaat het naar mijn gevoel goed en ben ik in staat op PR's te maken of voel ik me gewoon lekker tijdens het drukken. Echter, vandaag raakte ik met een kant per ongeluk de stanghouder waardoor ik uit balans viel en hem van me af moest rollen. Vrij genant. Iemand had dit gezien en wilde mij corrigeren bij de volgende set. Diegene vertelde me dat ik met mijn hoofd verder naar de top van de bank moest liggen. Ik vond dat vrij gevaarlijk aangezien ik dan juist meer risico had om die stang tegen de stanghouder aan te ketsen. Ik weet niet of zijn informatie betrouwbaar genoeg is, vooral omdat deze persoon mij nog aanraadde de bench press op de smith te gaan doen...

Wat denken jullie? Gewoon verder gaan zoals ik het deed? Of niet?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Gewoon blijven benchpressen zoals je doet en niet te dicht in de buurt komen, waardoor je met de stang tegen de bench ketst.
    "Straight outta gym"

Comment

Doe gewoon zo verder en vraag volgende keer iemand om te spotten?

Comment

Bedankt voor de reacties!

Normaal heb ik een spotter, maar vandaag stond ik er voor een keer alleen voor.

Nogmaals bedankt, ga gewoon lekker verder.

Comment

Vraag desnoods aan een random dude in de gym om even achter je bench testaan. Zo heb je toch nog iemand mocht er iets fout lopen ...

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
            Beste,

Toen ik vandaag aan het bankdrukken was, ging er het een en ander mis. Normaliter gaat het naar mijn gevoel goed en ben ik in staat op PR's te maken of voel ik me gewoon lekker tijdens het drukken. Echter, vandaag raakte ik met een kant per ongeluk de stanghouder waardoor ik uit balans viel en hem van me af moest rollen. Vrij genant. Iemand had dit gezien en wilde mij corrigeren bij de volgende set. Diegene vertelde me dat ik met mijn hoofd verder naar de top van de bank moest liggen. Ik vond dat vrij gevaarlijk aangezien ik dan juist meer risico had om die stang tegen de stanghouder aan te ketsen. Ik weet niet of zijn informatie betrouwbaar genoeg is, vooral omdat deze persoon mij nog aanraadde de bench press op de smith te gaan doen...

Wat denken jullie? Gewoon verder gaan zoals ik het deed? Of niet?
            Die persoon heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Vergeet alles wat hij jou heeft verteld.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Shit happens, doorgaan zoals je deed!
              "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

die gast lult poep :P, gewoon verdergaan hoe je het deed
                If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Die persoon heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Vergeet alles wat hij jou heeft verteld.
                  denk eerder dat zijn intensie veiligheid is geweest. als je iemand flink ziet falen op de bench vind ik het nog acceptabel om te zeggen dat hij eerst de techiek oefent @ smith. Daarintegen zou het altijd beter zijn om de techniek met losse stang te oefenen maar dan met minder gewicht.

Maar ga zo door als je nu doet maar let er gewoon een beetje meer op

Comment

Originally posted by tve90 View Post
                    denk eerder dat zijn intensie veiligheid is geweest. als je iemand flink ziet falen op de bench vind ik het nog acceptabel om te zeggen dat hij eerst de techiek oefent @ smith. Daarintegen zou het altijd beter zijn om de techniek met losse stang te oefenen maar dan met minder gewicht.

Maar ga zo door als je nu doet maar let er gewoon een beetje meer op
                    Het was acceptabeler geweest dat diegene had gezegd dat hij inderdaad beter met losse stang kan bankdrukken in plaats van in de smith machine, maar dan misschien wel minder gewicht kan pakken zodat ie zich wat meer kan focussen op de techniek

Comment

Hmm dat van je afrollen, genant? Waarvoor zou het, een fout maken is menselijk, heb het zelf ook 2x gehad...

Overigens weten die apen die meteen begin te schreeuwen wat er allemaal beter kan vaak helemaal niks, zoals in dit geval..

Comment

Thanks voor de reacties

Hmm dat van je afrollen, genant? Waarvoor zou het, een fout maken is menselijk, heb het zelf ook 2x gehad...
                        Er zitten altijd van die sukkels die zulke momenten genant maken. Die gast was er een van, om mij proberen de les te lezen terwijl hij het dus zelf ook niet goed doet, maar dat beseft volgens mij (bijna) niemand in mijn sportschool.

Comment

als je naar de stang kijkt als die in het rekje ligt en je wilt beginnen waar lig je dan met je hoofd.
                          Ik lig er altijd precies onder met mijn ogen en heb nooit last van dat ik iets raak, misschien een tip.

verder smith is altijd klote nooit aan beginnen, word je techniek ook beter niet op.

Vraag iemand om te spotten en zeg dat hij alleen moet helpen als je het aangeeft en dan maar een klein beetje ipv eraan te rukken en naar beneden mag hij helemaal niet helpen.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Ik lig ook gewoon zoals jij dat beschrijft. Duw de stang dan van het rek af en ga dan ietsiepietsie naar voren met de stang zodat ik met de stang onder mijn kin zeg maar kom. Zal proberen een foto te laten maken als ik bench press. Ik laat verder ook niemand aan mn stang komen tot ik roep, wat die man dus op een gegeven moment deed was bij de eerste rep al helpen. Het drukken voelde ook gewoon kut.

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
                              Ik lig ook gewoon zoals jij dat beschrijft. Duw de stang dan van het rek af en ga dan ietsiepietsie naar voren met de stang zodat ik met de stang onder mijn kin zeg maar kom. Zal proberen een foto te laten maken als ik bench press. Ik laat verder ook niemand aan mn stang komen tot ik roep, wat die man dus op een gegeven moment deed was bij de eerste rep al helpen. Het drukken voelde ook gewoon kut.
                              zoals ik het nu leest lijkt het wel of de stang in je nek komt, mag toch hopen dat hij ter hoogte van de tepels komt.
                              en bij mij is het toch best een afstand en niet ietsiepietsie xD haha dat woord word goed gekeurd
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X