squaten met bal?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zie alleen jammer genoeg niet hoe die gast de barbell achteruit lopend terug legt met benen die tot pap zijn gesquat.....
    Ik zou 'm dus wel ff andersom doen....is wel wat veiliger dan blind achteruit lopend met benen die leeg zijn.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      Goed dat je m 2x hebt geplaatst.. De eerste keer zat ik naar die kerel zn bitchtits te staren.
      Ja n goede uitleg.
      haha, deed ik niet expres hoor..

Comment

Originally posted by stanleymarclar View Post
        en waarom is het dan onzin? ik kan natuurlijk niks met een bewering als het totaal niet onderbouwd is, alhoewel ik wel denk dat je gelijk hebt.
        Kijk maar naar de houding met die bal achter je rug, het wordt een heel andere oefening. Wordt dan meer hack-squat ipv gewone squat. Is absoluut niet te vergelijken.

Swiss Ball Wall Squats with DB - YouTube

Comment

oke maar als die instructeur geen verstand heeft van de uitvoering van oefeningen. hoe weet ik dan dat ik de squat goed uitvoer. ik kan instructievideos kijken maar daar hebben ze vaak ook een verschillende houding en dan heb ik geen reflectie van hoe ik het zelf doe.
          Dat is inderdaad een probleem. Zoek iemand waarvan je zeker weet dat hij goed kan squatten (en dit ook kan coachen), en zorgt dat diegene het jou wil leren.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik dacht... de topics op BN worden steeds gekker. Ik las het als in: squatten met 1 testikel :s

Maare, voor squatten moet je gewoon geduld hebben. Het duurde bij mij ook een tijdje voordat ik stabiel en dieper kon squatten, zonder gewicht. Pas toen me dat lukte, kwam de rest.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              Ik dacht... de topics op BN worden steeds gekker. Ik las het als in: squatten met 1 testikel :s
              Hahahaha, geniaal.. waar het hart vol van is.. chopchop

OT: Probeer de squat gelijk goed te leren (dus niet met 1 testikel of op een machine), gewoon proper. En wat je zegt is juist, als je instructeur al met die testikel aankomt, dan moet je je afvragen of hij je een proper squat kan aanleren. Er zijn hier veel behulpzame mensen. Oefen een tijdje op laag(!) gewicht met behulp van instructievids en neem jezelf dan een keer op op video en post dat hier... is misschien wat omslachtig, maar het is een manier .

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                Moet gewoon kunnen. De Tour de France uitrijden is voor sommigen ook te doen met 1 testikel, zelfs winnen is mogelijk.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Moet gewoon kunnen. De Tour de France uitrijden is voor sommigen ook te doen met 1 testikel, zelfs winnen is mogelijk.
                  Maar dan zit je op de fiets....als je aan het squatten ben met 1 testikel zou je nog wel eens je evenwicht kunnen verliezen
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Met een bal squaten zag je veel in de aerobiclessen, het heeft hooguit een stabiliserende functie en er komt meer druk op je kniegewricht omdat je die bal moet aanduwen, voor kracht en spierontwikkeling is de gewone squat veel beter, heb je een stabiliteitspropbleem dan snap ik de instructeur een beetje, al laat ik altijd liever iemand squaten en er losse stabiliteitsoefgeningen bij doen.
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Met een bal squaten zag je veel in de aerobiclessen, het heeft hooguit een stabiliserende functie en er komt meer druk op je kniegewricht omdat je die bal moet aanduwen, voor kracht en spierontwikkeling is de gewone squat veel beter, heb je een stabiliteitspropbleem dan snap ik de instructeur een beetje, al laat ik altijd liever iemand squaten en er losse stabiliteitsoefgeningen bij doen.
                      dat is zeker niet het geval ik heb de squat zelfs nog nooit uitgevoerd, dus dat is niet de reden waarom hij het mij met een bal liet doen.

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                        Hahahaha, geniaal.. waar het hart vol van is.. chopchop

OT: Probeer de squat gelijk goed te leren (dus niet met 1 testikel of op een machine), gewoon proper. En wat je zegt is juist, als je instructeur al met die testikel aankomt, dan moet je je afvragen of hij je een proper squat kan aanleren. Er zijn hier veel behulpzame mensen. Oefen een tijdje op laag(!) gewicht met behulp van instructievids en neem jezelf dan een keer op op video en post dat hier... is misschien wat omslachtig, maar het is een manier .
                        Voor dat video opnemen zou best kunnen maar ik vraag eerst wel aan mensen in de sportschool, ik zou me een beetje schamen om video van mezelf te posten.

Comment

Voor dat video opnemen zou best kunnen maar ik vraag eerst wel aan mensen in de sportschool, ik zou me een beetje schamen om video van mezelf te posten.
                          waarom zou je je schamen als je iets goed wil leren doen en feedback wil hebben? Je kan je dan beter schamen als je niks vraagt en het dan fout doet en blessures oploopt.

Comment

ik schaamde me vroeger ook toen ik de eerste keer een filmpje een postte. Maar hier krijg je veel beter advies.

Op een sportschool kennen ze 99% niets van serieus trainen of de juiste technieken.

Op mijn sportschool zouden de instructeurs zeggen dat mijn techniek fout is maar ze weten dat ik serieus bezig ben en op het internet info zoek.

Bv squatten, een instructeur vind dat je niet dieper moet zakken dan een half squat. Iedereen die iets kent van squaten zal je zeggen dat je altijd tot minimum parallel moet zakken.
                            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

oke maar als die instructeur geen verstand heeft van de uitvoering van oefeningen hoe weet ik dan dat ik de squat goed uitvoer. ik kan instructievideos kijken maar daar hebben ze vaak ook een verschillende houding en dan heb ik geen reflectie van hoe ik het zelf doe.
                              Hoe weet je dat de instructeur geen verstand heeft van de uitvoering van oefeningen?
                              Hier op bn vraag je waarom dit schema/oefeningen tijdens je training, je zou het ook eens aan de instructeur kunnen vragen, hoe en waarom zijn vragen welke je van kinds af aan hebt meegekregen.

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                                Hoe weet je dat de instructeur geen verstand heeft van de uitvoering van oefeningen?
                                Hier op bn vraag je waarom dit schema/oefeningen tijdens je training, je zou het ook eens aan de instructeur kunnen vragen, hoe en waarom zijn vragen welke je van kinds af aan hebt meegekregen.
                                ik heb het toch ook aan de instructeur gevraagd, en omdat ik er niet zomaar vanuit ga dat hij gelijk heeft vraag ik het hier na of het klopt. en daar komt ook nog eens bij dat de instructeur de normale squat voordeed maar het in een heel andere houding dan de instructie-video die ik hier heb geplaatst, en degene die daarop hebben gereageerd vonden het een goede video.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X