binnenkant bovenkant borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    En die zal ook niet echt omhoog gaan door een andere oefeningen te gaan doen. Je zult je techniek moeten evalueren om te kijken wat je verkeerd doet en daarin verbetering brengen. Het is hetzelfde als elke andere activiteit waar je beter in wilt worden. Je hebt atletiek gedaan, dus dan kan ik dat als voorbeeld gebruiken. Stel je bent polstokspringer en je boekt maar geen vooruitgang. Als je i.p.v. te evalueren wat je fout doet een andere sport gaat beoefenen, bijvoorbeeld discus werpen, dan komt er geen verbetering in het polstokspringen.

Nu zitten er wel meer raakvlakken tussen bankdrukken en dumbell press, maar het is maar om mijn punt duidelijk te maken. Als je met bankdrukken bijvoorbeeld je pecs niet goed gebruikt, dan is mijns inziens de kans groot dat dit ook het geval is met de dumbell press. Zie post #6 in dit onderwerp. (http://forum.bodynet.nl/990183-post6.html)

Als je techniek in orde is zul je merken dat het stukken beter gaat. Ik verwijs je nogmaals naar de log in post nummer #15. Daarin zie je dat er sprake is van wekelijkse vooruitgang. En dat is wat je wilt bereiken, dan is er sprake van progressie.

En dan is er nog iets, als je continu van oefeningen verandert wordt het lastig om je progressie te meten en het is dan moeilijker om een oefening goed onder de knie te krijgen.

bedankt ik zal het is lezen en dan inderdaad meer op mijn techniek gaan letten (niet te zwaar pakken haha) het is ook jammer dat ik geen trainingsmaatje heb die hierop kan letten ofzo...

maar het is wel een duidelijk voorbeeld en snap ook wat je punt is met het verwisselen van de oefeningen. dat is dus geen optie.

ik ga als ik terug kom van vakantie een log starten hier op het forum om het voor mezelf overzichtelijker te maken en ik kan dan denk ik nog heel wat tips ontvangen, ik laat dan ook weten wat mijn schema word en zal deze tips van jullie zeker mee pakken.

eerst even lezen haha
    Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
    musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
      bedankt ik zal het is lezen en dan inderdaad meer op mijn techniek gaan letten (niet te zwaar pakken haha) het is ook jammer dat ik geen trainingsmaatje heb die hierop kan letten ofzo...

maar het is wel een duidelijk voorbeeld en snap ook wat je punt is met het verwisselen van de oefeningen. dat is dus geen optie.

ik ga als ik terug kom van vakantie een log starten hier op het forum om het voor mezelf overzichtelijker te maken en ik kan dan denk ik nog heel wat tips ontvangen, ik laat dan ook weten wat mijn schema word en zal deze tips van jullie zeker mee pakken.

eerst even lezen haha
      Tijdelijk veranderen van oefeningen is verwisselen van techniek. Dat is niet te vergelijken met overstappen op een andere sport.

Wat wel klopt is dat je een oefening zal verbeteren als je het vaker doet en aan je techniek werkt. Elke week een stuk zwaarder kunnen of je max dus verhogen met een flink aantal kilo's gaat overigens niet lukken.... heb ik nog nooit iemand zien doen zelfs niet met anabolen.
      Je zal wel vooruit gaan, maar wekelijks een stuk hogere max is uitgesloten.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Tijdelijk veranderen van oefeningen is verwisselen van techniek. Dat is niet te vergelijken met overstappen op een andere sport.
        Vandaar ook de nuance. Wellicht heb jij die over het hoofd gezien.

Wat wel klopt is dat je een oefening zal verbeteren als je het vaker doet en aan je techniek werkt. Elke week een stuk zwaarder kunnen of je max dus verhogen met een flink aantal kilo's gaat overigens niet lukken.... heb ik nog nooit iemand zien doen zelfs niet met anabolen.
        Wie heeft het dan over een flink aantal kilo's, waar staat dat dan?

Je zal wel vooruit gaan, maar wekelijks een stuk hogere max is uitgesloten.
        Hangt ervan af wat jij verstaat onder een "stuk hoger". Je moet wel realstisch blijven. Hoe dan ook, wekelijks verhogen is wel degelijk mogelijk. Kijk maar in de vele logs in het forum.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Vandaar ook de nuance. Wellicht heb jij die over het hoofd gezien.

Wie heeft het dan over een flink aantal kilo's, waar staat dat dan?

Hangt ervan af wat jij verstaat onder een "stuk hoger". Je moet wel realstisch blijven. Hoe dan ook, wekelijks verhogen is wel degelijk mogelijk. Kijk maar in de vele logs in het forum.
          Nuance...ja heb ik gezien, van polstokhoogspringen naar discuswerpen. Totaal geen vergelijk.

Het zijn aardig wat kilo's in het log van Wasofski.
          Elke week je max verhogen...de beginners op bodynet kunnen dat en de ervaren powerlifters hebben moeite met af en toe hun max met een paar kilo te verhogen...goh...
          betekent dat als jij elke week 2 kilo meer pakt op je max, je over een jaar een setje van 200kilo drukt en weer een jaar verder 300kilo enz enz.. wat dus de meest ervaren powerlifter (en eventueel aan de AAS)ook niet lukt.

Dat staatje in het log van Wasofski zegt niks over het verhogen van je max, dit is een trainingsmethode met 5x5 en wekelijks verhogen tot je niet meer verhogen kan....... en in reps/sets omlaag moet.....:

Originally posted by Wasofski View Post
          Paar kleine aanpassingen in het schema:

Bench press:

Let's do this
          Het verhogen van je max gaat in golfbewegingen een weekje lekkere progressie en een weekje minder of geen progressie. Kan zomaar gebeuren dat je een maand lang bijna geen kilo extra pakt. In dit geval werkt het hetzelfde als massa gainen, je gaint niet elke week hetzelfde. Er zijn grenzen aan wat je lichaam kan per tijdseenheid.

Comment

Ik denk dat Marnop bedoeld, op termijn kun je niet meer verhogen.
            Er komt natuurlijk altijd n moment dat verhogen onmogelijk word. Dus heeft hij ergens wel gelijk als hij zegt dat wekelijks verhogen onmogelijk is.
            De logjes die jij aangeeft, zijn van kerels die nog geen vele jaren trainen.

Comment

Ik denk dat jullie elkaar niet zo goed begrijpen...
              Jullie praaten door elkaar, maar goed jullie lossen het zelf wel op
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Gooi dat boekje maar weg, die vent kan geeneens fatsoenlijk squatten.
                Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Lummeltje-1 View Post
                  Er komt natuurlijk altijd n moment dat verhogen onmogelijk word. Dus heeft hij ergens wel gelijk als hij zegt dat wekelijks verhogen onmogelijk is.
                  En dat is deze meneer dan ook. Marnop zit weer eens moeilijk te doen, dat ben ik wel gewend van hem.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Wekelijks ophogen is toch veel breder dan iedere week er gewicht bij op gooien. Extra herhalingen, striktere uitvoering, ander tempo, meer aanspannen, ect. Allemaal manieren om het wekelijks iets zwaarder te maken?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                      Wekelijks ophogen is toch veel breder dan iedere week er gewicht bij op gooien. Extra herhalingen, striktere uitvoering, ander tempo, meer aanspannen, ect. Allemaal manieren om het wekelijks iets zwaarder te maken?
                      Precies, dat valt er ook allemaal onder.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Lummeltje-1 View Post
                        Klopt, je kan idd niet wekelijks blijven verhogen. Komt idd een moment dat dat onmogelijk wordt.
                        Inferno geeft aan dat er wekelijks de max verhoogt wordt, maar dat gebeurt dus niet en kan ook sowieso niet continu doorgaan.
                        Het voorbeeld dat hij er bij geeft klopt dus ook niet. Daar is geen sprake van progressie maar van een systeem en zegt niets over verhogen van de max.

Comment

En dat is deze meneer dan ook. Marnop zit weer eens moeilijk te doen, dat ben ik wel gewend van hem.
                          zoals wel vaker lul je weer uit je nek Inferno.
                          Lees je Lyle Mac Donalds bijbel er nog ff op na.

Comment

Klopt, je kan idd niet wekelijks blijven verhogen. Komt idd een moment dat dat onmogelijk wordt.
                            Inferno geeft aan dat er wekelijks de max verhoogt wordt, maar dat gebeurt dus niet en kan ook sowieso niet continu doorgaan.
                            Nogmaals, leren lezen marnie. Niemand zegt hier dat hij tot in het hiernamaals kan blijven verhogen. Dat maak jij er weer van om je gelijk te halen, zoals gewoonlijk.

Het voorbeeld dat hij er bij geeft klopt dus ook niet. Daar is geen sprake van progressie maar van een systeem en zegt niets over verhogen van de max.
                            Als iemand begint met een 5 rep max van (X)kg en eindigt met een 5 rep max van (x+y)kg dan is er sprake van progressie. Als jij dat niet kunt inzien dan moet je maar terug naar de schoolbanken.
                            - Dave Tate

Comment

Doe nou eens voor 1 dag niet zo zielig Infernootje.
                              Je beweert weer van alles en er klopt weer geen bal van.

Jij beweert dat je wekelijks je max kan verhogen En ik beweer dat dat niet zo is. Binnen korte tijd komt daar een eind aan. Zo simpel is het.

Wat is daar moeilijk aan? Als je zo nodig je gelijk moet hebben leg dan even iets neer waaruit blijkt dat het klopt wat je zegt. Zoals gewoonlijk kan je dat weer niet.

Comment

Doe nou eens voor 1 dag niet zo zielig Infernootje.
                                Je beweert weer van alles en er klopt weer geen bal van.

Jij beweert dat je wekelijks je max kan verhogen En ik beweer dat dat niet zo is. Binnen korte tijd komt daar een eind aan. Zo simpel is het.

Wat is daar moeilijk aan? Als je zo nodig je gelijk moet hebben leg dan even iets neer waaruit blijkt dat het klopt wat je zegt. Zoals gewoonlijk kan je dat weer niet.
                                Ik herhaal:

Nogmaals, leren lezen marnie. Niemand zegt hier dat hij tot in het hiernamaals kan blijven verhogen. Dat maak jij er weer van om je gelijk te halen, zoals gewoonlijk.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X