Optrekken, hulp graag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Optrekken, hulp graag!

Optrekken, dat is een oefening waar ik al een tijdje mee bezig ben. Aangezien dit een belangrijke oefening is zou ik graag deze willen kunnen. Het lukt met maar niet om deze oefening goed uit te voeren. Ik heb vooral het gevoel dat m'n schouders te zwak zijn en dat ze teveel belast worden, mijn vraag was hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik deze oefening op een gegeven moment wel kan.

Achterkant van je schouders trainen.
    Die vergeet je waarschijnlijk?

Comment

Originally posted by swagger2011 View Post
      Optrekken, dat is een oefening waar ik al een tijdje mee bezig ben. Aangezien dit een belangrijke oefening is zou ik graag deze willen kunnen. Het lukt met maar niet om deze oefening goed uit te voeren. Ik heb vooral het gevoel dat m'n schouders te zwak zijn en dat ze teveel belast worden, mijn vraag was hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik deze oefening op een gegeven moment wel kan.
      Je hebt wss een apparatski op je sportschool met een contra-gewicht voor chin-ups/pullups. Gebruik deze en bouw langzaam terug
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Oke achterkant van me schouders zal ik wat beter opletten, helaas hebben we niet zo'n apparaat in de sportschool. Hebben jullie nog meer algemene tips om deze oefening goed uit te kunnen voeren?

Comment

En hoe is het met de biceps.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zoek een trainingsmaatje die je voeten vasthoudt bij de laatste reps zodat je er toch nog een paar extra kan uithalen.

Comment

Ik heb het inderdaad geprobeerd om met een trainingsmaatje het optrekken te doen. Maar ik zit ook te denken om conditietraining te gaan doen om het vet rond m'n buik weg te werken, zodat het makkelijker wordt. Is dit ook misschien een goed idee? Mijn doel is om meer spiermassa te krijgen.

Comment

optrekken is een prima oefening voor de rug en massa rond je schouders en biceps te ondersteunen maar als je het fout uitvoert verspil je er alleen tijd mee.
                zorg zoals er eerder gezegd werd dat iemand je kan bij de voeten vasthouden en zo omhooghelpen dus.
                eigen lichaams gewicht speelt hier dus ook een rol in, verlaag dat en je zal het makkelijker hebben.
                begin met chin ups eerst en als je dan sterker bent geworden ga je over op pullups

Comment

Doe je pullups of chinups? Met pullups voel ik het ook behoorlijk in de schouder, terwijl chinups prima gaan.
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by budybuilder View Post
                    optrekken is een prima oefening voor de rug en massa rond je schouders en biceps te ondersteunen maar als je het fout uitvoert verspil je er alleen tijd mee.
                    zorg zoals er eerder gezegd werd dat iemand je kan bij de voeten vasthouden en zo omhooghelpen dus.
                    eigen lichaams gewicht speelt hier dus ook een rol in, verlaag dat en je zal het makkelijker hebben.
                    begin met chin ups eerst en als je dan sterker bent geworden ga je over op pullups
                    Hoezo is het waardeloos als je het niet correct uitvoert en hoe voer je het verkeerd uit?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Hoezo is het waardeloos als je het niet correct uitvoert en hoe voer je het verkeerd uit?
                      Beetje rare vraag vind je niet?
                      Net zoals je elke andere oefening goed moet doen, omdat je anders idd voor de kat zn kut staat te trainen. Met een hele grote kans op giga blessures.

Comment

Waarom is dat een rare vraag? Ik zie gewoon niet zoveel opties om een chin-up heel fout uit te voeren. En ik begrijp niet hoe, als je je lichaamsgewicht van gestrekte arm naar boven brengt, dit echt "waardeloos" kan zijn...

Comment

Nou je kan je lichaam behoorlijk krom trekken, als ik zie hoe sommige omhoogkomen tijdens pull/chin ups verbaast het me weleens hoe lenig sommige mensen zijn.

en correcte uitvoering is gewoon belangrijk, beetje valsspelen mag wel maar niet te gek imo

Comment

Beentjes overkruis en er kan weinig mis gaan toch? Mss ben ik naief hoor :-s

Comment

als je het niet red gaan sommighe slingeren zeg maar, je houding kan dan goed verrot worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X