Originally posted by Rickbeen
View Post
Optrekken, hulp graag!
Collapse
X
-
Nog even on-topic;
Om te beginnen met pull ups kan je op een verhoging gaan staan (bankje of kruk ofzo) en dan vastpakken en van het bankje afstappen en gecontroleerd (langzaam) laten zakken. Zonder je voeten op het bankje te houden dus. In het begin zal weer optrekken te zwaar zijn, dan stap je weer op het bankje en laat je weer gecontroleerd zakken. Op die manier moet je een aantal reps kunnen maken.
Scooby:
How To Do Your First Pullup! (Then 8 more!) - YouTube
Comment
-
Gewoon negatives uit de pullups totdat je 2/3 reps kunt maken op de normale manier, en wat Rickbeen zegt klopt maar je rug is geen 'spier' maar een combinatie van spiergroepen die op dezelfde plek liggen maar wel autonoom werken, je kan dus met pullups de buitenkant van je rug 'targetten' waardoor die breder gaat lijken, of met rows je middenrug waardoor hij dikker zal gaan ogen.
Comment
-
Misschien een domme vraag, maar zijn lat pulldowns geen goede manier om op pull-ups voor te bereiden? Lijkt op het oog bijna dezelfde beweging.
Op de sportschool waar ik ben aangesloten staat een machine met contragewicht, je kan dus een soort ondersteuning krijgen van dit machien bij pullups. Wat ook niet ideaal is omdat je lichaamshouding wordt beinvloedt doordat je voeten op 1 plaats blijven staan.
Comment
-
Originally posted by JivaJo View PostMisschien een domme vraag, maar zijn lat pulldowns geen goede manier om op pull-ups voor te bereiden? Lijkt op het oog bijna dezelfde beweging.
Op de sportschool waar ik ben aangesloten staat een machine met contragewicht, je kan dus een soort ondersteuning krijgen van dit machien bij pullups. Wat ook niet ideaal is omdat je lichaamshouding wordt beinvloedt doordat je voeten op 1 plaats blijven staan.
Comment
-
Originally posted by JivaJo View PostMisschien een domme vraag, maar zijn lat pulldowns geen goede manier om op pull-ups voor te bereiden? Lijkt op het oog bijna dezelfde beweging.
Latpully KAN een goede voorloper zijn voor optrekken. Ik zie erg veel mensen de latpull verkeerd uitvoeren en een soort schouder rotatie oefening gekruist met abs oefening er van maken ipv een aan optrekken gelijkende oefening waar je jezelf opricht met borst omhoog. In het eerste geval gaat het lang duren voor je je echt goed kan optrekken en in het 2e geval is iig de uitvoering sneller goed en effectiever.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View PostJe kan bij die pull-up machine gewoon je houding aanpassen toch? Als je alleen met de tenen de plateau onder je voeten raakt is genoeg en dan kan je met een normale pull-up houding jezelf optrekken.
Latpully KAN een goede voorloper zijn voor optrekken. Ik zie erg veel mensen de latpull verkeerd uitvoeren en een soort schouder rotatie oefening gekruist met abs oefening er van maken ipv een aan optrekken gelijkende oefening waar je jezelf opricht met borst omhoog. In het eerste geval gaat het lang duren voor je je echt goed kan optrekken en in het 2e geval is iig de uitvoering sneller goed en effectiever.
Ik doe de latpulldown met een zo lang mogelijke stretch bij het laten stijgen van de bar, wanneer ik begin met aanzetten trek ik eerst de schouderbladen naar achter en de borst omhoog, alvorens ik de complete pull inzet.
Misschien is een idee om eerst op rug-dag assisted pullups te doen om later in de workout nog wat latpulldowns te doen? Of is dit overkill ivm de gebruikte spieren?
Comment
-
Originally posted by JivaJo View PostWat ik heb ervaren met de assisted pullups is dat ik dan meer concentreer op de plaatsing van mijn voeten/tenen dan op de trekkende beweging. Dit is waarschijnlijk heel persoonlijk!
Ik doe de latpulldown met een zo lang mogelijke stretch bij het laten stijgen van de bar, wanneer ik begin met aanzetten trek ik eerst de schouderbladen naar achter en de borst omhoog, alvorens ik de complete pull inzet.
Misschien is een idee om eerst op rug-dag assisted pullups te doen om later in de workout nog wat latpulldowns te doen? Of is dit overkill ivm de gebruikte spieren?
Zal niet gelijk overkill zijn, maar dezelfde spieren weer hetzelfde laten doen heeft weinig nut.
Je kan ook eerst gewoon optrekken tot je niet meer kan en dan je setje met assist afmaken of afmaken op de latpull.
Of je zet een x aantal herhalingen los optrekken vast die je wilt doen in een training en hoeveel setjes dat worden maakt dan niet uit. Dan pak je desnoods na een volgende oefening weer een setje en zo de hele training door. Dat kan je dan los doen van de rest van je training.
Uiteindelijk wordt je dan per week gewoon beter in het optrekken.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: