Squat vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat is dat voor een vaag apparaat waarin jij staat te squatten met die bungelende stangen? Dat is geen normaal squat rack maar een Smith-achtig gedrocht!

Voordat iemand jou verder kan helpen moet je er eerst voor zorgen dat je in een "standaard" squat rack de oefening uitvoert. Gewoon een rack en een losse halter in je nek.
    Last edited by inferno_0666; 18-09-2012, 13:01.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Je gaat dieper, maar je uitvoering is erop achteruit gegaan. Jehebt niet de basis van je probleem aangepakt. Je bar ligt high bar. Je squat echter niet met de bijbehorende high bar squat uitvoering. Je torso is nog steeds helemaal schuin voorover ipv meer vertikaal.

Ik zag al dat het fout zou gaan, voor ik 1 rep zag. Je duwt je kont naar achteren, en buigt dan met je torso schuin voorover.

Bij high bar squat duw je de kont niet naar achteren, maar houd je de torso redelijk vertikaal en breng je de kont omlaag tussen je benen. Zie uitleg filmpje van inferno in zijn laatste post.

Je kan ook kiezen voor low bar squat. Dat ligt dicht bij de manier hoe jij squat. Dan dien je wel ook de bar correct te positioneren, wat het mogelijk maakt om bij deze uitvoering de juiste diepte te halen, en zorgt voor een betere balans en houding door verschil in zwaartepunt.

Maak geen mislukte combinatie van 2 verschillende oefeningen.
      Dit is de kern van je probleem. Niet genoeg diepte is het gevolg. Een symptoom.

Uitvoering op nieuwe filmpjes is slechter als voorheen.
      Succes met verbeteren.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
        Je gaat dieper, maar je uitvoering is erop achteruit gegaan. Jehebt niet de basis van je probleem aangepakt. Je bar ligt high bar. Je squat echter niet met de bijbehorende high bar squat uitvoering. Je torso is nog steeds helemaal schuin voorover ipv meer vertikaal.

Ik zag al dat het fout zou gaan, voor ik 1 rep zag. Je duwt je kont naar achteren, en buigt dan met je torso schuin voorover.

Bij high bar squat duw je de kont niet naar achteren, maar houd je de torso redelijk vertikaal en breng je de kont omlaag tussen je benen. Zie uitleg filmpje van inferno in zijn laatste post.

Je kan ook kiezen voor low bar squat. Dat ligt dicht bij de manier hoe jij squat. Dan dien je wel ook de bar correct te positioneren, wat het mogelijk maakt om bij deze uitvoering de juiste diepte te halen, en zorgt voor een betere balans en houding door verschil in zwaartepunt.

Maak geen mislukte combinatie van 2 verschillende oefeningen.
        Dit is de kern van je probleem. Niet genoeg diepte is het gevolg. Een symptoom.

Uitvoering op nieuwe filmpjes is slechter als voorheen.
        Succes met verbeteren.
        Het is alleen de vraag in hoeverre dat apparaat van invloed is op zijn uitvoering, want die stang beweegt niet vrij.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Ik heb de bar lager dan voorheen naar mijn idee daarom ging ik ook makkelijker lager.
          Ik heb het idee dat de bar ervan af gaat rollen als ik hem lager leg,dus daar moet ik maar aan werken. Misschien eens oefenen met een losse lege bar.
          Ik zal het toch voor elkaar moeten krijgen want dat wat ik nu deed voelde wel lekker aan het eind van mn training.
          Ik denk dat ik voor de lowbar uitvoering ga want mn ass gaat vanzelf naar achter
          Thanx voor jullie input!!

Gr. Ximon
          Last edited by Ximon1975; 18-09-2012, 14:03.
          http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
            Ik heb de bar lager dan voorheen naar mijn idee daarom ging ik ook makkelijker lager.
            Ik heb het idee dat de bar ervan af gaat rollen als ik hem lager leg,dus daar moet ik maar aan werken. Misschien eens oefenen met een losse lege bar.
            Ik zal het toch voor elkaar moeten krijgen want dat wat ik nu deed voelde wel lekker aan het eind van mn training.
            Ik denk dat ik voor de lowbar uitvoering ga want mn ass gaat vanzelf naar achter
            Thanx voor jullie input!!

Gr. Ximon
            De stang ligt nog niet laag genoeg voor low bar. Die moet ongeveer in deze positie:

En je handen staan verkeerd. Op die manier rust het gewicht op je handen en worden je polsen belast, wat niet de bedoeling is.

Kijk even naar post #16:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-diepte-2.html

En nogmaals, squatten moet je niet in dat apparaat doen.
            - Dave Tate

Comment

Heb van de week een filmpje gemaakt in de sportschool. Ik was benieuwd of iemand dit van opbouwende kritiek kan voorzien.

Raw Full Squat 5*100kg @ 98kg - YouTube

Alvast bedankt!

Comment

Er zit bij lange niet genoeg spanning op je lichaam want je staat flink te zwabberen met die halter op je schouders nadat je het uit het rack hebt gehaald.

Je core staat wat slap, je hebt knikkende knieen en je voeten staan ook niet goed stevig op de vloer. Die onstabiele houding is nogal link.

Verder zie ik dat je nogal wat buttwink hebt dus daar zul je ook aan moeten werken.
                - Dave Tate

Comment

Je lijkt onstabiel te staan, tis een zware set dus dan merk je dat gauw op, je abs/onderrug versterken en je squat gaat dan met stappen vooruit.
                  Als ik een periode me squats train dan train ik specifiek extra op me onderrug, dat deel is hoedanook je verbinding van boven-onderlijf.
                  Versterk dat en dit gewicht gaat dan makkelijk omhoog.
                  En let erop dat je niet met je kont wilt induwen, krijg je nare blessures van.
                  Overigens als je lang bent zou ik niet eens zo diep zakken.
                  "You are what you eat..."
                  That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Er zit bij lange niet genoeg spanning op je lichaam want je staat flink te zwabberen met die halter op je schouders nadat je het uit het rack hebt gehaald.

Je core staat wat slap, je hebt knikkende knieen en je voeten staan ook niet goed stevig op de vloer. Die onstabiele houding is nogal link.

Verder zie ik dat je nogal wat buttwink hebt dus daar zul je ook aan moeten werken.
                    Hoe zou ik aan die buttwink moeten werken?Stretchen?
                    Wat het zwabberen betreft, ik zette mn voeten in de juiste positie. Wanneer je bijna twee meter bent heeft je bovenlichaam een grotere uitslag als je een stap zet, niet waar?

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Je lijkt onstabiel te staan, tis een zware set dus dan merk je dat gauw op, je abs/onderrug versterken en je squat gaat dan met stappen vooruit.
                      Als ik een periode me squats train dan train ik specifiek extra op me onderrug, dat deel is hoedanook je verbinding van boven-onderlijf.
                      Versterk dat en dit gewicht gaat dan makkelijk omhoog.
                      En let erop dat je niet met je kont wilt induwen, krijg je nare blessures van.
                      Overigens als je lang bent zou ik niet eens zo diep zakken.

Hoe doe jij die specifieke training van je onderrug?
                      En met 'niet met je kont induwen' bedoel je rug meer verticaal houden?
                      Bedankt voor je antwoord.

Comment

Originally posted by Nick Westerhof View Post
                        Hoe zou ik aan die buttwink moeten werken?Stretchen?
                        Buttwink, "pelvis rollunder", "back rounding" en "kont induwen" is dezelfde benaming voor wat er gebeurt wanneer jij je curve in je rug niet behoudt tijdens het squatten. Kijk eens naar #6 in dit onderwerp:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ng-diepte.html

Er staan ook wat andere nuttige tips in datzelfde onderwerp.

Wat het zwabberen betreft, ik zette mn voeten in de juiste positie. Wanneer je bijna twee meter bent heeft je bovenlichaam een grotere uitslag als je een stap zet, niet waar?
                        Klopt, en juist dan moet je er extra op letten dat je stabiel staat om een blessure te voorkomen. Je zult eraan werken moeten werken om met zo min mogelijk bewegingen in de juiste positie te komen staan.
                        - Dave Tate

Comment

Je moet een keuze maken. Als je die stang laag op je schouders hebt moet je de powerlift manier van squaten hanteren. Dus dan moet je alles aanspannen, kont naar achteren, en dan naar achteren gaan zitten.

Wat je nu doet is alles voor de helft aanspannen. En je gaat naar beneden zitten zoals een olympisch gewichtheffer. Als je deze uitvoering wilt doen leg de stang dan boven op je trapezius en niet op je schouders.

Plaatsing van de stang heeft met verplaatsen van het zwaartekracht punt te maken. En dat heeft invloed op je gehele uitvoering.

Buttwink verandert dan ook. Als je na het aanpassen van de uitvoering het nog steeds heb. Kun je of breder gaan staan. Of je moet aan de lenigheid van je kruis gaan werken.

Comment

Ben ik nu gek, of squat je ook schuin? Links loopt voor, en rechts komt daar achteraan, alsof links dominanter actief is?

Schudt je altijd zo met je billen voordat je squat, of was dat even voor je filmpje?
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Ben ik nu gek, of squat je ook schuin? Links loopt voor, en rechts komt daar achteraan, alsof links dominanter actief is?

Schudt je altijd zo met je billen voordat je squat, of was dat even voor je filmpje?
                              Hij winkt ook met zijn butt naar je die had ik wel gezien, maar pas nu jij het zegt, zag ik dat schudden. Ik was op de voeten aan het letten. Nu weten we waar jij op let .

Comment

Hey mensen bedankt voor de nuttige info. Ik ga er mee aan de slag!

@Patricia: Ik denk dat het door de kijkhoek komt. Ik sta voor een spiegel (wat ik overigens liever niet doe) dus dat kan ik in de gaten houden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X