Ongelijke Borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ongelijke Borst

Leeftijd 18 jaar
    Lengte 1m87
    Gewicht 77.5kg

Ik heb me al rot gezocht voor dit hoe ik dit kan voorkomen dat ik ongelijke borstspieren heb.

Ik ben namelijk al 3-4 maanden beginnen fitnessen tot ik na een 2 maanden zag dat ik ongelijke borspieren kreeg, ik ben namelijk rechts en mijn rechterborst is kleiner of de linker. Mijn fitnesscoach vertelde me dat ik met dumells moest beginnen werken. Dat heb ik na die 2 maanden begonnen en nu zijn we ondrtss al 4 maanden ver en ik zie nog niks van verandering. Het moet tenminste toch al iets verandert zijn in die 2 maanden of niet?
    Ik weet even niet wat ik moet doen om dit gelijk te trekken. Hopelijk hebben jullie advies voor me

Borst:
    Dumbbell Bench Press 4kg opwarming (20x), 8kg (18x), 10kg (15x), 12kg (12x).
    Dumbbell Flyes 4kg (20x), 6kg (15x), 8kg (12x)
    Incline Dumbbell Flyes 4kg (20x), 6kg (15x), 8kg (12x).
    Incline Dumbbell Bench Press 8kg (18x), 10kg (15x), 12kg (12x).
    Pec deck: 10kg (18x), 15kg (15x), 20kg (12x).

Foto: http://img231.imageshack.us/img231/3078/fotofog.jpg

dit zijn wel heeel lichte gewichte.. ga je wel tot failure tijdens je training.... andrs heb je geen trainingsprikkel en zal je kleinere spier ook niet groeien.

ik raad je ook aan om minder oef te doen, met verhoogde intensiteit

dus bv:
    dumbell BP 4 sets
    incline dumbell press 3-4 sets
    een fly/cable fly 3sets

als je hier hard op gaat is het meer als voldoende om n volle borst te krijgen ( mits voeding op orde is)
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Ja deze zijn licht, maar ik wil niet dat mijn linker borstspier nog meer groeit snap je?
      Bij Dumbell BP hoeveel zou ik moeten doen dan ? Tijdens de oefening voel ik wel dat mijn rechterborst gloeit en mijn linker minder, maar de dag erna heb ik meer spierpijn aan de linker dan de rechter..
      Dus volgens jou moet ik zwaarder gaan of heb ik het verkeerd?

Comment

Je hebt geen borstspiere? Train nog ff een paar maanden door, dan kunne we er wat over zeggen. Nu valt er niks over te zegge

Comment

Originally posted by Rayfoxz View Post
          Leeftijd 18 jaar
          Lengte 1m87
          Gewicht 77.5kg

Ik heb me al rot gezocht voor dit hoe ik dit kan voorkomen dat ik ongelijke borstspieren heb.

Ik ben namelijk al 3-4 maanden beginnen fitnessen tot ik na een 2 maanden zag dat ik ongelijke borspieren kreeg, ik ben namelijk rechts en mijn rechterborst is kleiner of de linker. Mijn fitnesscoach vertelde me dat ik met dumells moest beginnen werken. Dat heb ik na die 2 maanden begonnen en nu zijn we ondrtss al 4 maanden ver en ik zie nog niks van verandering. Het moet tenminste toch al iets verandert zijn in die 2 maanden of niet?
          Ik weet even niet wat ik moet doen om dit gelijk te trekken. Hopelijk hebben jullie advies voor me

Borst:
          Dumbbell Bench Press 4kg opwarming (20x), 8kg (18x), 10kg (15x), 12kg (12x).
          Dumbbell Flyes 4kg (20x), 6kg (15x), 8kg (12x)
          Incline Dumbbell Flyes 4kg (20x), 6kg (15x), 8kg (12x).
          Incline Dumbbell Bench Press 8kg (18x), 10kg (15x), 12kg (12x).
          Pec deck: 10kg (18x), 15kg (15x), 20kg (12x).

Foto: http://img231.imageshack.us/img231/3078/fotofog.jpg
          Iedereen heeft dit wel. De ene meer als de andere en dit zal een beetje bij trekken naarmate je meer traint (lees: een jaar of jaren). Ik heb 15 jaar tennis gespeeld en ben ook rechtshandig. Mijn rechtse borstspier is ook "kleiner" dan de linker maar dit komt omdat die meer "afgetraind" is. Er zit gewoon minder vet daar.

Eens je een stuk meer spiermassa hebt op je borst zal het veel minder opvallen.

Probeer ook eens 4 sets van 8-12 herhalingen ipv 18 15 12 herhalingen. Of train je niet voor spiermassa?
          Last edited by blue_eye; 04-11-2012, 12:48.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Oké, maar is mijn trainingsschema goed voor m'n borst?
            Mijn tricep, bicep, schouder en rug hebben al wat vordering als ik train, ik kan meer heffen, maar m'n borst gaat niet echt..

Comment

Mijn tricep, bicep, schouder en rug hebben al wat vordering als ik train, ik kan meer heffen, maar m'n borst gaat niet echt..
              vind het wat veel. Maar het kan.

Vergeet je benen niet
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                vind het wat veel. Maar het kan.

Vergeet je benen niet
                Waarom benen?

Comment

Waarom benen?
                  Omdat je je hele lichaam traint.

Tenzij je dit knap vind:

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                    Omdat je je hele lichaam traint.

Tenzij je dit knap vind:
                    Haha nee niet echt
                    Moet ik nu voor borst minder oef doen maar meer gewicht?

Comment

Haha nee niet echt
                      Moet ik nu voor borst minder oef doen maar meer gewicht?
                      Ja, zo zou ik het doen.
                      Ik zou zeggen rond de 3-4 oefeningen.
                      tussen de 6-15 herhalingen. (Je kan 5x5 doen, 3x8, 12-10-8, 10-8-6, dit is redelijk individueel maar met 20 herhalingen zit je al redelijk hoog).

En dan een gewicht nemen zodat je techniek goed blijft maar zodat je nog 1 herhaling zou kunnen doen op je laatste set.

En dan rustig verhogen in gewicht.

Comment

Het is op zich niet slecht. Wel veel oefeningen. In principe zijn 3/4 oefeningen genoeg. Je zal zelf wel merken als je 3/4 sets van 8-12 herhalingen doet met een veel zwaarder gewicht dat je normaal gezien geen 5 oefeningen voor borst zal kunnen doen, anders train je nog te licht vind ik. Borst is niet echt een grote spiergroep.

Ik zou benchpress of dumbell press doen: 3-4 sets van 8 tot 12 herhalingen met een gewicht dat je bij je laatste setje echt heel veel problemen hebt om nog 12 herhalingen te maken.
                        Als tweede oefening: Incline bench of incline dumbell press: zelfde
                        En dan een flye oefening: incline dumbell flye of peckdeck.

Als beginner vond ik het aangenamer om peckdeck te doen: je voelt de spier goed werken en je krijgt ook nog hulp van het toestel. Met dumbel incline, moet je de gewichten al beginnen controleren en als je niet echt een mind muscle connection hebt dan voel je het precies helemaal niet.

Een fout die ik veel zie bij ons in de gym bij incline dumbell flye is dat ze de gewichten wel redelijk gecontroleerd naar opzij doen, maar ze doen hun armen helemaal tot boven dicht, gewichten komen tegen elkaar en de spier gaat zich dan ontspannen, terwijl de spier beter de hele oefening onder spanning staat.

Bij peckdeck heb je dit iets minder.

Als afwisseling op dumbell flye en peckdeck kan je ook cable flye doen, maar is niet echt een massa bouwer. Als je deze oefening doet, dan kijk je beter eerst naar wat filmpjes op youtube voor juiste uitvoering, want ik vind als je dit verkeerd doet met een te hoog gewicht dat je hiermee je schouders serieus mee kunt blesseren.

Zie ook hier weer bij ons in de gym heel veel varianten op een cable flye. Mensen die bijna horizontaal met hun bovenlichaam tegenover de grond leunen en dan een soort van cable fye doen, gewoon omdat ze te veel gewicht nemen.

Als vierde oefening zou je nog eventueel dips kunnen doen als je genoeg kracht hebt in je armen of anders assisted dips. Maar ook hier weer vind ik assisted dips niet echt goed omdat ik vind dat je met dips iets voorover moet leunen en als je knieën op het kussentje steunen dan is dit al moeilijker.

Test de eerste keer wat je gewichten zijn want je gaat echt geen spiermassa opbouwen met 4 kg.

Hele tekst maar hopelijk heb je er iets aan
                        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                          Het is op zich niet slecht. Wel veel oefeningen. In principe zijn 3/4 oefeningen genoeg. Je zal zelf wel merken als je 3/4 sets van 8-12 herhalingen doet met een veel zwaarder gewicht dat je normaal gezien geen 5 oefeningen voor borst zal kunnen doen, anders train je nog te licht vind ik. Borst is niet echt een grote spiergroep.

Ik zou benchpress of dumbell press doen: 3-4 sets van 8 tot 12 herhalingen met een gewicht dat je bij je laatste setje echt heel veel problemen hebt om nog 12 herhalingen te maken.
                          Als tweede oefening: Incline bench of incline dumbell press: zelfde
                          En dan een flye oefening: incline dumbell flye of peckdeck.

Als beginner vond ik het aangenamer om peckdeck te doen: je voelt de spier goed werken en je krijgt ook nog hulp van het toestel. Met dumbel incline, moet je de gewichten al beginnen controleren en als je niet echt een mind muscle connection hebt dan voel je het precies helemaal niet.

Een fout die ik veel zie bij ons in de gym bij incline dumbell flye is dat ze de gewichten wel redelijk gecontroleerd naar opzij doen, maar ze doen hun armen helemaal tot boven dicht, gewichten komen tegen elkaar en de spier gaat zich dan ontspannen, terwijl de spier beter de hele oefening onder spanning staat.

Bij peckdeck heb je dit iets minder.

Als afwisseling op dumbell flye en peckdeck kan je ook cable flye doen, maar is niet echt een massa bouwer. Als je deze oefening doet, dan kijk je beter eerst naar wat filmpjes op youtube voor juiste uitvoering, want ik vind als je dit verkeerd doet met een te hoog gewicht dat je hiermee je schouders serieus mee kunt blesseren.

Zie ook hier weer bij ons in de gym heel veel varianten op een cable flye. Mensen die bijna horizontaal met hun bovenlichaam tegenover de grond leunen en dan een soort van cable fye doen, gewoon omdat ze te veel gewicht nemen.

Als vierde oefening zou je nog eventueel dips kunnen doen als je genoeg kracht hebt in je armen of anders assisted dips. Maar ook hier weer vind ik assisted dips niet echt goed omdat ik vind dat je met dips iets voorover moet leunen en als je knieën op het kussentje steunen dan is dit al moeilijker.

Test de eerste keer wat je gewichten zijn want je gaat echt geen spiermassa opbouwen met 4 kg.

Hele tekst maar hopelijk heb je er iets aan
                          Heel erg bedankt ! Ik zal er zeker aan werken en het schema aanpassen

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                            Iedereen heeft dit wel. De ene meer als de andere en dit zal een beetje bij trekken naarmate je meer traint (lees: een jaar of jaren). Ik heb 15 jaar tennis gespeeld en ben ook rechtshandig. Mijn rechtse borstspier is ook "kleiner" dan de linker maar dit komt omdat die meer "afgetraind" is. Er zit gewoon minder vet daar.

Eens je een stuk meer spiermassa hebt op je borst zal het veel minder opvallen.

Probeer ook eens 4 sets van 8-12 herhalingen ipv 18 15 12 herhalingen. Of train je niet voor spiermassa?
                            Ik train voor spiermassa idd

Comment

Voor massa gewoon simpel houden:

3-4 oefeningen, 6-10 herhalingen

Benchpress barbel
                              Incline dumbell press
                              Dumbell press
                              Flyes

Iets in deze richting. Zou je aanraden om vooral te werken met losse gewichten en oefeningen als pec deck hebben wat massa betreft weinig nut.

Bij de triceps zou je dan 2-3 van de volgende oefeningen kunnen pakken:
                              dips / closegrip benchpress / rope pulldown / skullcrushers

Ook hier geld gewoon 3 sets, 6-10 reps. Voor variatie zou je af en toe eens dropsets kunnen doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X