vorm check: dumbbell shrugs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vorm check: dumbbell shrugs

Als ik dumbbell shrugs uitvoer moet ik dan :
    1. alleen mijn schouders naar boven bewegen
    of
    2. schouders naar boven en achteren bewegen

Wat ik lees en zie kan het beiden, wat is jullie voorkeur/advies ?

Je houd je boven iets naar voor gekanteld, en dan trek je alleen in een lijn de dumbells omhoog(geen draai oid) maar zoek de beweging vanuit je ellebogen, je mag ze dus iets buigen je armen, je kin hou je naar beneden en niet omhoog anders knel je teveel ook in je nekwervels af.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Martin dumbell shrugs - YouTube
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

^Zit er geen draai in die beweging zoals die in dat filmje wordt uitgevoerd?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
          Je houd je boven iets naar voor gekanteld, en dan trek je alleen in een lijn de dumbells omhoog(geen draai oid) maar zoek de beweging vanuit je ellebogen, je mag ze dus iets buigen je armen, je kin hou je naar beneden en niet omhoog anders knel je teveel ook in je nekwervels af.
          Bedoel je hier dat je schouders iets naar voren staan, dus niet je schouderbladen naar elkaar toe?

In het filmpje zie ik ook een achterwaartse beweging, is dit correct ?

Comment

Dit is wel met een barbell, maar je krijgt een idee..

Gijs 320 kg barbell shrugs - YouTube
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by zwoelie View Post
              Bedoel je hier dat je schouders iets naar voren staan, dus niet je schouderbladen naar elkaar toe?

In het filmpje zie ik ook een achterwaartse beweging, is dit correct ?
              Zoals hier vanaf 19:50

Dorian Yates Training and Full Workout Routine Part 2 (Back, Rear Deltoids, Shoulders and Triceps) - YouTube
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by zwoelie View Post
                Als ik dumbbell shrugs uitvoer moet ik dan :
                1. alleen mijn schouders naar boven bewegen
                of
                2. schouders naar boven en achteren bewegen

Wat ik lees en zie kan het beiden, wat is jullie voorkeur/advies ?
                Je schouder richting achter hoofd trekken (dus niet recht omhoog naar je oren) zorgt voor een maximale bewegingsuitslag van het bovenste deel van de trapezius.

NIET met je schouders gaan draaien. Totaal onzinnige beweging en kan voor mensen met bestaande schouder problemen verergering opleveren

En zoals hierboven al vermeld, trapezius behoren tot de sterkste spieren van je lichaam, dus behoorlijk wat gewicht gebruiken.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

ik doe eigenlijk alleen overhead barbell shrugs. dan kan je inweze maar 1 kant op shruggen.
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                    Je schouder richting achter hoofd trekken (dus niet recht omhoog naar je oren) zorgt voor een maximale bewegingsuitslag van het bovenste deel van de trapezius.

NIET met je schouders gaan draaien. Totaal onzinnige beweging en kan voor mensen met bestaande schouder problemen verergering opleveren
                    ...
                    Dus toch iets schuin naar boven trekken...oke, thx !

p.s. Probeerde deze oefening ook met een barbell maar mijn "zaakje" zat in de weg...niet zo fijn

Comment

T NATION | Variations on the Shrug

goede info
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X