Deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deadlift

Al een hele tijd heb ik de deadlift in mijn trainingsschema. Punt waar ik continu tegenaan loop is dat wanneer ik hem uitvoer mijn onderarmen op een gegeven moment (na een aantal herhalingen of sets) zeer gaan doen. Het gewicht 'hangt' daar natuurlijk aan (al til je vanuit benen/rug) en dat doet zeer. Soms doe ik de 'row' erbij en dan wordt het nog erger (naarmate lengte van oefening toeneemt). Hebben meerdere hier last van, doe ik iets fout, is er iets wat ik kan veranderen om dit te voorkomen zonder de oefening te schrappen?

Gebruik je de "mixed grip"?

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

inferno 0666: nee ik gebruik de overhand grip. Zou de mixed grip me kunnen helpen? Kan ik op die manier ook de 'row' uitvoeren?

Comment

Gaat zeker helpen! Rows kan je beter over of onderhand pakken.
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by denise230487 View Post
          inferno 0666: nee ik gebruik de overhand grip. Zou de mixed grip me kunnen helpen? Kan ik op die manier ook de 'row' uitvoeren?
          Bij de deadlift helpt het zeker. Maar gebruik het pas wanneer jij je werksets uitvoert, niet tijdens het opwarmen. En wissel het per set af. Powerlifters hebben vaak een favoriete arm waarmee zij onderhands de stang pakken maar jij kunt beter afwisselen om in balans te blijven.

De mixed grip is voor de deadlift, niet voor rows.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Top, bedankt! Ik ga het morgen gelijk proberen. Rows ga ik dan met undergrip doen.

Comment

Zo het zit erop. Heb getraind en met toepassen van de tips nergens last van gehad!

Comment

Comment

Ik neem aan dat de mixed grip ook gebruikt kan worden voor Stiff legged deadlift/romanian deadlift ?
                  Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
                    Ik neem aan dat de mixed grip ook gebruikt kan worden voor Stiff legged deadlift/romanian deadlift ?
                    Ja, dat lijkt me wel...

Comment

Dat zou je PT toch kunnen uitleggen of weet ie niks van krachttraining?
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Zet je het gewicht op de grond na een rep of houd je het in de lucht? Ik weet nog vroegah (half jaar geleden, maargoed) dat ik SLDL in me schema had (niet op de grond na een rep) en ook zo ontzettend last had van de onderarmen, gebruikte ook overhand grip. Train je meteen je onderarmen maar is gewoon even doorbijten, word vanzelf wel minder. Nu doe ik de gewone DL, na elke rep op de grond.

Comment

Ja Robbie1970, dat kan hij. Zie hem maandag weer en zat nu toevallig op het forum te kijken of ik er zelf watt over kon vinden....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X