2x gevallen tijdens squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    De Squat RX reeks vind ik zelf erg goed:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ng-diepte.html

Squatten met een bankje / box squatten heb ik zelf nooit gedaan maar het lijkt mij dat je er wel op moet letten dat je het bankje niet gebruikt om af te remmen. Dat is niet zo prettig voor je wervels.
    hmm... Ik ga dat uitproberen, bedankt.
    Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Achterover vallen met squatten kan je een hele lelijke blessure opleveren, dat is de squat toch niet waard?
      Mocht je het wel doen, doe t dan met minder gewicht. Toen ik begon met squatten kon ik amper tot paralel komen en deed ik het met zon houten stok, en later met zon bodypump ding. Door te snel te zwaar te gaan bereik je hooguit dat je jezelf een slechte techniek aanleert, en dat is het laatste wat je wil...
      Last edited by Patriciaaa; 10-02-2013, 19:09.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

In een SMithmachine is de kans op vallen stukje minder
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

ik weet niet hoeveel gewicht je wilt gebruiken, misschien dumbell, front of goblet squat dan kan je het gewicht verplaatsen of bevindt het zich voor je lichaam waardoor je mindersnel naar achter valt. ik heb ook een tijdje alles via squat gedaan en squat na het opstaan zonder gewicht 20x zo diep mogelijk (na een maand of 2 kon ik met de billen de hakken aanraken) om de flexibiliteit te verhogen

Comment

Als het beter aanvoelt om je knieen iets voor je tenen te doen, is dat niet zo heel erg probleem als je geen onaangename druk op je knieen voelt. Ik neem aan dat je wel de kracht/press vanuit je hielen/hakken laat komen? Gezien het achterover vallen zou het kunnen dat je afzet teveel vanuit je tenen komt.

Wat je ook eens zou kunnen doen is eerst met andere oefeningen je hamstrings en quads aan te pakken. Bv stiffed deadlift, jefferson squat, walking lunges, legcurl en legextensions en dan squaten. Je gebruikt dan minder gewicht met squaten en bent goed warm, zo kun je je beter concentreren op je beenspieren ipv alleen veel gewicht omhoog jassen.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Achterover vallen met squatten kan je een hele lelijke blessure opleveren, dat is de squat toch niet waard?
              Mocht je het wel doen, doe t dan met minder gewicht. Toen ik begon met squatten kon ik amper tot paralel komen en deed ik het met zon houten stok, en later met zon bodypump ding. Door te snel te zwaar te gaan bereik je hooguit dat je jezelf een slechte techniek aanleert, en dat is het laatste wat je wil...
              En mensen vinden het vreemd dat bij mij de eerste les altijd bestaat uit leren zitten. Kijken ze je vreemd aan. Ja maar ik kan al zitten doe ik de hele dag door. En dan geleidelijk aan gewicht/barbel introduceren. Na een tijdje de box weghalen en zonder squaten.

Comment

Eerste les? Geef jij pt ofzo???
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

waarom niet in smithmachine?
                  kan je iig oefenen.
                  of met losse stang en dan oefenen zonder gewicht om een goede houding te hebben. heb je dat onder de knie kan je hoger in gewichten
                  Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    En mensen vinden het vreemd dat bij mij de eerste les altijd bestaat uit leren zitten. Kijken ze je vreemd aan. Ja maar ik kan al zitten doe ik de hele dag door. En dan geleidelijk aan gewicht/barbel introduceren. Na een tijdje de box weghalen en zonder squaten.

Laat ze scheiten in het bos met broek op de enkels! Komen de knieen voorbij tenen dan ligt de keutel in de broek. Ga je niet diep genoeg dan heb je de kak tussen je billen. Zet je bij het opstaan teveel kracht vanuit je tenen val je achterover in je eigen stront

Comment

@haci
                      Ikzelf had een beetje dezelfde probleem, wat mij hielp is : schoenen uit te doen. Dus gewoon op sokken squatten en/of 2 kleine schijven (2,5 of 5 kilo) onder je hak te zetten.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        Eerste les? Geef jij pt ofzo???
                        yep, in het donker

Comment

Originally posted by Jeroen1976 View Post
                          Laat ze scheiten in het bos met broek op de enkels! Komen de knieen voorbij tenen dan ligt de keutel in de broek. Ga je niet diep genoeg dan heb je de kak tussen je billen. Zet je bij het opstaan teveel kracht vanuit je tenen val je achterover in je eigen stront
                          wow, hoe kom je er op?.
                          beelde het me even in maar volgens mij klopt het ook nog 100%.
                          Train Insane Or Remain The Same.

Comment

Originally posted by flapdrol View Post
                            @haci
                            Ikzelf had een beetje dezelfde probleem, wat mij hielp is : schoenen uit te doen. Dus gewoon op sokken squatten en/of 2 kleine schijven (2,5 of 5 kilo) onder je hak te zetten.
                            Op je sokken squatten?
                            Ik weet niet bij wie of op welke gym je lid bent, maar pas op hoor....
                            Als de man/vrouw die verantwoordelijk is in die gym langsloopt, heb je wel de kans zo'n schop onder je reet te krijgen dat je reet een eigen en nieuwe postcode nodig heeft..

ff nadenken kerel!

Comment

Tering zeg! Trek dan je sokken uit.....

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                                Op je sokken squatten?
                                Ik weet niet bij wie of op welke gym je lid bent, maar pas op hoor....
                                Als de man/vrouw die verantwoordelijk is in die gym langsloopt, heb je wel de kans zo'n schop onder je reet te krijgen dat je reet een eigen en nieuwe postcode nodig heeft..

ff nadenken kerel!
                                haha ik train niet in een 'basicfit' type gym hoor
                                Waar ik train is het heeeeeel anders, de eigenaar van de gym heeft een soort 2 verdieping gebouw, de onderste verdieping is de gym en de 2e verdieping is hun woning. En ze bemoeien zich niet echt met de mensen die trainen...
                                Dus ik weet wat ik doe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X