Borstspier trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by bvds View Post
    Spierpijn is geen indicatie voor een goede training en ook niet voor spiergroei.

Sbrh, waarom zou ik niet 3 setjes met max gewichten moeten doen? Ik zou eerder aanbevelen 3x10 te doen met hetzelfde gewicht dan het op te bouwen zoals jij zegt. Dan heb je maar 1 werkset, de rest is opwarmen.

Wat ik wel aan kan bevelen is even op internet opzoeken hoe je de oefeningen juist uit moet voeren en er tijdens je training op letten dat je alles netjes en gecontroleerd uitvoert. Beter iets lichter maar alles goed doen dan gooien met de gewichten. Ook kan je af en toe afwissel met het aantal reps. bijvoorbeeld de ene keer 3x 10 en de andere keer 5x5( die 5x5 doe je dan weer met iets zwaardere gewichten dan de 3x10 natuurlijk.
    Ok bedankt, zal morgen nog wat op internet kijken .

Comment

Vooral goede oefeningen zijn trouwens, Benchpress( zowel flat incline of decline) ,dumbell press( incline of flat) (weighted) dips. Dit zijn compound oefeningen die tegelijk meerdere spiergroepen mee pakken.
      Ernstig noh!

Comment

Die dumble flys of press heb ik al wel geprobeerd maar dan wiebelen mijn gewichten heel veel, ik krijg ze niet tegoei recht gehouden.

Comment

Dan pak je waarschijnlijk te zwaar..
          Ernstig noh!

Comment

Dan pak je waarschijnlijk te zwaar..
            Zal het nog eens met wat lichter proberen, maar dan heb ik niet echt het gevoel dat ik iets train.

Comment

kan het zijn dat hier twee verschillende soorten spierpijn met elkaar vergeleken worden door verschillende repranges? denk dat de meesten hier DOMS willen hebben:

Vroege spierpijn (Immediate Soreness)

Een brandend gevoel dat ontstaat tijdens of direct na de training. De pijn wordt veroorzaakt doordat ophoping van zuren (het melkzuur dat tijdens de anaerobe stofwisseling ontstaat) de pijnsensoren in de spier prikkelen.

Verlate spierpijn (Delayed Onset Muscle Soreness of DOMS)

DOMS treedt pas na 24-48 uur op. De spieren doen pijn en zijn minder belastbaar. Er is sprake van weefselschade als gevolg van te hoge spanning in het spierweefsel (als gevolg van de intensiteit van de training). In het bindweefsel van de spier en de spiercelmembraan treden microruptuurtjes, oftewel haarscheurtjes op. Dit heeft 48 uur na inspanning zijn piek. Literatuur geeft aan dat het grootste gedeelte van deze spierpijn wordt veroorzaakt door excentrische spieractiviteit.

Comment

Inderdaad, beter beetje minder gewicht en een mooie correcte vorm dan gewoon pakken wat je kan pakken.

I'll never be a weightlifter - Kai Green

Comment

ok zal het eens proberen .

Comment

succes

Comment

Spierpijn is geen indicatie voor een goede training en ook niet voor spiergroei.

Sbrh, waarom zou ik niet 3 setjes met max gewichten moeten doen? Ik zou eerder aanbevelen 3x10 te doen met hetzelfde gewicht dan het op te bouwen zoals jij zegt. Dan heb je maar 1 werkset, de rest is opwarmen.

Wat ik wel aan kan bevelen is even op internet opzoeken hoe je de oefeningen juist uit moet voeren en er tijdens je training op letten dat je alles netjes en gecontroleerd uitvoert. Beter iets lichter maar alles goed doen dan gooien met de gewichten. Ook kan je af en toe afwissel met het aantal reps. bijvoorbeeld de ene keer 3x 10 en de andere keer 5x5( die 5x5 doe je dan weer met iets zwaardere gewichten dan de 3x10 natuurlijk.
                      Als ik 3 setjes met max gewicht doe voel ik er zelf niks van .
                      als ik 1 set 10x max doe , en dan ook echt ma , red ik de 3e keer zowieso geen 10x meer
                      ik verhoog steeds en doe altijd gewoon 10x

uiteraard moet je goed controleren dat je het goed uitvoert. Dat is het belangrijkst en ben ik met je eens.
                      iedereen train op een andere manier vooor mij werkt dit , en groei goed

Comment

Een correcte uitvoering van de techniek is de kunst mijnheer. Sinds ik me meer focus op de manier hoe ik het gewicht verplaats ga ik harder vooruit dan wanneer ik met die zware gewichten liep te gooien.
                        Building to a better me

Comment

Goed topic, goed advies ook.
                          Geen woorden, maar daden.

Comment

Echt he, misschien maar een sticky van maken
                            Ernstig noh!

Comment

Kan iedereen voor de volgende keer zijn tekst even teruglezen voordat je op reageren drukt?
                              Van de helft klopt de zins opbouw van geen kant en er staan zoveel typ fouten in....
                              Niet dat het bij mij perfect is maar ik lees het tenminste nog eens na en verbeter waar nodig.

OT:
                              Het ligt natuurlijk helemaal aan je doel wat je wilt bereiken met je borst training.
                              Wil je dat die borst groeit, ga dan wat meer werk sets doen want je hebt in feite maar 1 werkset.
                              De rest is er naartoe werken dus warming up = een te kleine prikkel voor je borst om te groeien.
                              Ga je ook eens concentreren wat je doet.
                              Je bent een barbell vanaf je borst omhoog aan het duwen, focus op de borst en ga vanaf daaruit duwen (dit is niet nodig voor als je zo veel mogelijk gewicht wilt verplaatsen, dan gebruik je eigenlijk je hele lichaam).
                              muscle mind connection is heel belangrijk en belangrijker dan het aantal kg's die erop zitten.
                              Is de focus af van de borst zal je ook minder je borst aanspreken.
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Ik merk hetzelfde, zoals sommige al hebben verteld; ik pak bij de borst vaak een gewicht waarmee ik de oefening vloeiend kan maken, dus niet van wooh ik pak 50kg en doe de oefeningen maar me armen trekken het net en daardoor is de beweging die ik maak niet vloeiend. maar pak 35 kg - 40 kg en doe de oefening geconcentreerd en maak hem volledig af. (gewicht natuurlijk als voorbeeld maar je snapt wat ik bedoel, haha)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X