Borstspier trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Borstspier trainen

Hey,
    Als ok mijn borstspier train voel ik het meestal niet echt branden zoals ik dat bij mij biceps ofzo wel voel.
    volgende dag heb ik wel beetje spierpijn aan mijn borst maar niet aan mijn biceps.
    Is dit normaal of train ik 1 van de 2 fout?

Ik heb juist andersom , ik voel bicep minder dan borst . Borst voel ik altijd... doe je denk toch iets fout

Comment

Originally posted by Sbrh View Post
      Ik heb juist andersom , ik voel bicep minder dan borst . Borst voel ik altijd... doe je denk toch iets fout
      Denk het ook, maar ik weet niet wat hopelijk weet iemand hoer het wel aangezien hier zoveel pro's zitten en ik nog maar een noob ben

Comment

Ik voel hem ook niet zo hard branden als bijvoorbeeld mn biceps maar voel wel dat ze vol lopen en zuur worden. Maakt niks uit.
        Ernstig noh!

Comment

moet je toch echt meer uitleggen , zodat we weten wat je fout doet

Comment

moet je toch echt meer uitleggen , zodat we weten wat je fout doet
            Wat moet je nog meer weten dan?

Comment

ik heb zelfs zon een spierpijn in borst dat ik pas donderdag a vrijdag van de spierpijn af ben .
              heb nu bvb maandag borst gedaan , voel het nu nog goed..

Comment

Originally posted by bvds View Post
                Ik voel hem ook niet zo hard branden als bijvoorbeeld mn biceps maar voel wel dat ze vol lopen en zuur worden. Maakt niks uit.
                Ok bedankt

Comment

Originally posted by Martijn1010 View Post
                  Wat moet je nog meer weten dan?
                  Hoe doe je bvb je oefeningen ?
                  als jij alles op je max doet , 3x zo hoog mogelijk , jah dan snap ik wel dat je niks voelt :P
                  Misschien voer je de oefeningen niet goed uit .
                  Misschien doe je niet genoeg oefeningen

Comment

ik heb zelfs zon een spierpijn in borst dat ik pas donderdag a vrijdag van de spierpijn af ben .
                    heb nu bvb maandag borst gedaan , voel het nu nog goed..
                    Dat heb ik helemaal niet, voel het alleen de dag erna een beetje als ok ze opspan

Comment

Hoe doe je bvb je oefeningen ?
                      als jij alles op je max doet , 3x zo hoog mogelijk , jah dan snap ik wel dat je niks voelt :P
                      Misschien voer je de oefeningen niet goed uit .
                      Misschien doe je niet genoeg oefeningen
                      Ik doe setjes van 12-10-8-6 eerste keer (12x) pak ik niet te veel, word het pas zwaar naar het einde toe.
                      Tweede keer (10x) word het pas zwaar in de helft ongeveer.
                      derde keer (8x) word het al zwaar na 2x ofzo.
                      en de vierde keer (6x) is het al meteen zwaar.

Comment

welke oefeningen doe je allemaal ?

Ik doe wel bijvoorbeeld als ik bench press doe , 3x 10 ( steeds verhogen met 10per kant , ligt eraan wat je aan kan natuurlijk ) begin bijvoorbeeld met bij 60 , dan 80 , dan 100 .

4e keer verhogen tussen 5 en 10 .

ik doe ook een 5e keer ( meeste doen dat niet ) met een heel stuk lichter , goed doorzakken , langzaam , en dan 20x.

Dit doe ik bij sommige oefeningen een keer extra ,

Comment

welke oefeningen doe je allemaal ?

Ik doe wel bijvoorbeeld als ik bench press doe , 3x 10 ( steeds verhogen met 10per kant , ligt eraan wat je aan kan natuurlijk ) begin bijvoorbeeld met bij 60 , dan 80 , dan 100 .

4e keer verhogen tussen 5 en 10 .

ik doe ook een 5e keer ( meeste doen dat niet ) met een heel stuk lichter , goed doorzakken , langzaam , en dan 20x.

Dit doe ik bij sommige oefeningen een keer extra ,
                          Bench press doe ik ook 3x 10, dan hebben we ook nog een machine waar je je armen langs je schouders moet houden en dan naar voor gaan. ( ken naam niet van de machine )
                          En dan doe ik nog een oefening moet de kabels , beetje dumble press maar dan zit ik rechts ( meeste staan) .

Comment

Spierpijn is geen indicatie voor een goede training en ook niet voor spiergroei.

Sbrh, waarom zou ik niet 3 setjes met max gewichten moeten doen? Ik zou eerder aanbevelen 3x10 te doen met hetzelfde gewicht dan het op te bouwen zoals jij zegt. Dan heb je maar 1 werkset, de rest is opwarmen.

Wat ik wel aan kan bevelen is even op internet opzoeken hoe je de oefeningen juist uit moet voeren en er tijdens je training op letten dat je alles netjes en gecontroleerd uitvoert. Beter iets lichter maar alles goed doen dan gooien met de gewichten. Ook kan je af en toe afwissel met het aantal reps. bijvoorbeeld de ene keer 3x 10 en de andere keer 5x5( die 5x5 doe je dan weer met iets zwaardere gewichten dan de 3x10 natuurlijk.
                            Ernstig noh!

Comment

Gewoon een paar dumbell flys tussengooien en dan komt die burn vanzelf

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X