Master the Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nocerino View Post
    Telefoon zonder enters. Mijn excuses.

Heb een tijdje "bb squats" gedaan, nu al heel lang niet. Ga deze nu wel doen als assistence voor de quads.
    Dan kun je net zo goed front squats doen. Dan zit de nadruk nog meer op je quads.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

O, dan ga ik even kijken wat lekkerder voelt. Vind front squats wel lekker, highbar back squat is toch weer even wennen.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hij kan wel zeggen dat je een watje bent (een 'pussy') als je niet zwaar wil squatten maar ik ga niet alleen maar zwaar squatten om geen watje te zijn. Rare argumentatie: zwaar squatten omdat je anders een watje bent. Beter had de schrijver van het artikel fatsoenlijke argumenten gegeven wat de voordelen zijn van zwaar squatten zodat je weet waarom je al die moeite doet. Geen 'pussy' zijn is niet bepaald een overtuigend argument...

Comment

Originally posted by novium View Post
          Hij kan wel zeggen dat je een watje bent (een 'pussy') als je niet zwaar wil squatten maar ik ga niet alleen maar zwaar squatten om geen watje te zijn. Rare argumentatie: zwaar squatten omdat je anders een watje bent. Beter had de schrijver van het artikel fatsoenlijke argumenten gegeven wat de voordelen zijn van zwaar squatten zodat je weet waarom je al die moeite doet. Geen 'pussy' zijn is niet bepaald een overtuigend argument...
          Inb4 bodyweight oefeningen
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Thanks nocerino, dave tate is dus hardcore. Kan rippetoe wel wat van leren.
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Thanks inferno, heel interessant stuk. Nou heb ik weer heel wat informatie om mijn squat in zijn geheeld bij te schaven.
              RAW: 155 - 155 - 220
              EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Meen je dit serieus?

Je weet wat de bedoeling is bij powerliften?
                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                  Meen je dit serieus?

Je weet wat de bedoeling is bij powerliften?
                  Ja bij powerliften is het de bedoeling om zoveel mogelijk gewicht omhoog te krijgen bij de bench press, de squat en de deadlift.
                  Ik heb het natuurlijk over de voordelen van zwaar squatten voor niet-powerlifters, uiteraard proberen powerlifters zoveel mogelijk gewicht op de squat te krijgen. Maar zware gewichten staat niet gelijk aan sterk zijn zoals Jim Wendler zegt:
                  To mere mortals, his powerlifting accomplishments in the 275-pound weight class seem inhuman: a 1,000-pound squat, 675-pound bench press, 700-pound deadlift, and a 2,375 total.

Wendler disagrees. "I wasn't strong at all," he says. "I could waddle up to the monolift and squat, but I couldn't do anything else. Really, all I could do was squat, bench, and deadlift."

T NATION | How to Build Pure Strength

Comment

Dan snapt je toch ook wel dat het gewoon de schijfstijl van Tate is om zoiets neer te zetten,maar toch duidelijk is met wat hij zegt.

Wendler disagrees with Tate ,all disagree with Rippetoe(even Rippetoe) and Meadows rules all
                    Last edited by Mvos; 08-06-2013, 10:24.

Comment

Het artikel is wel duidelijker als je er vanuit gaat dat het over powerlifting gaat.
                      Dan heeft het artikel dus blijkbaar specifiek betrekking op powerlifters en zijn die delen van zwaar squatten en sterk worden niet bedoeld voor de gewone fitnesser.

Comment

Het is inderdaad powerlifting gericht.
                        Dat staat ook ergens in het begin van het artikel.

Comment

Het artikel is wel duidelijker als je er vanuit gaat dat het over powerlifting gaat.
                          Dan heeft het artikel dus blijkbaar specifiek betrekking op powerlifters en zijn die delen van zwaar squatten en sterk worden niet bedoeld voor de gewone fitnesser.
                          Hmmm ... dus het gedeelte over dat je een watje bent als je niet zwaar tilt heb je wel gelezen maar niet het deel waarin wordt uitgelegd dat het over PL gaat.

Trouwens, dat deel waar jij je zo aangesproken door voelt is nu eenmaal de schrijfstijl van Tate. Dat is zijn humor en sarcasme. Ik heb wel vaker artikels van Tate geplaatst en ik vind het altijd vermakelijk wanneer sommigen zich beledigd voelen door de manier waarop hij zich uit.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Hmmm ... dus het gedeelte over dat je een watje bent als je niet zwaar tilt heb je wel gelezen maar niet het deel waarin wordt uitgelegd dat het over PL gaat.

Trouwens, dat deel waar jij je zo aangesproken door voelt is nu eenmaal de schrijfstijl van Tate. Dat is zijn humor en sarcasme. Ik heb wel vaker artikels van Tate geplaatst en ik vind het altijd vermakelijk wanneer sommigen zich beledigd voelen door de manier waarop hij zich uit.
                            Dit is diezelfde dude die in een ander artikel van je met die bodyweight crusade kwam. Als mensen consistent proberen hun eigen aanpak te verdedigen zonder inhoudelijk en open naar de tekst van een auteur te kijken dan levert dat regelmatig vermakelijke stukjes tekst op inderdaad. Helemaal als men probeert dit in een pretentieuze stijl te noteren maar er niet mee weg komt.
                            Last edited by pescatore; 08-06-2013, 13:42.
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                              Het is inderdaad powerlifting gericht.
                              Dat staat ook ergens in het begin van het artikel.
                              De schrijver heeft het over een powerlifting-squat, niet iedereen die een powerlifting-squat doet is een powerlifter. Ik haal uit het artikel niet dat het specifiek om powerlifters gaat, maar het is nu wel duidelijk.

Comment

damn shut the fuck up and squat....

pussy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X