Lateral raise variant

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaudien View Post
    Verziek je zo je schouders niet?
    Er worden meerdere oefeningen in deze discussie genoemd. Op welke doel jij? En waarom denk je dat die specifieke oefening je schouders verziekt?

@Inferno: je hebt weer een paar mooie stukjes bij elkaar gezocht. Bedankt.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
      Er worden meerdere oefeningen in deze discussie genoemd. Op welke doel jij? En waarom denk je dat die specifieke oefening je schouders verziekt?

Zoals die gast het in het filmpje doet.
      Mij is geleerd om het specifiek niet zo te doen, wegens grote kans op schouderblessures.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
        Graag gedaan. Ik wil graag weten wat nou klopt en wat niet.

Originally posted by Beaudien View Post
        Zoals die gast het in het filmpje doet.
        Mij is geleerd om het specifiek niet zo te doen, wegens grote kans op schouderblessures.
        Dit is wat Michael Yessis erover te zeggen heeft:

Originally posted by Michael Yessis
        How high should you raise your arms when doing front or lateral arm raises? If you're like the majority of bodybuilders and athletes who do these exercises, you'll probably answer, "To the level position," that is, where the arms are parallel to the floor.

The reason for such execution is based on the supposed prevention of shoulder impingement, which is usually characterized by pain in the shoulder when the upper-arm bone (humerus) jams in the shoulder joint and pinches a nerve. However, shoulder impingement can occur only when a malfunction of the muscles or some other problem already exists in the shoulder joint. The mere act of raising your arms from directly up in front of or from the side of the body to a completely overhead position does not by itself cause shoulder impingement.

......

If the muscles aren't sufficiently developed or if you have a problem with the rotation, abduction or elevation of the scapulae, then the chances of shoulder impingement are increased. In such cases, it isn't the exercise that causes shoulder impingement, but a pre-existing problem that's exacerbated by the exercise. A physician should evaluate the condition to determine the cause and a plan to correct it.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/6...ml#post1125315
        Meer over Michael Yessis: Michael Yessis - Wikipedia, the free encyclopedia
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Ik heb ze afgelopen donderdag gedaan, ik heb er een nieuwe oefening bij vind 'm heerlijk
          Alleen de ROM afmaken vind ik nog lastig maar zijn wss mobility issues dus kan aan gewerkt worden.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Graag gedaan. Ik wil graag weten wat nou klopt en wat niet.
            Ja, het lijkt een beetje een "kip-ei" discussie. Wat was er het eerst: de blessure waardoor je de beweging niet volledig kunt uitoefenen? Of leidt het doen van de volledige beweging tot blessures?

Ook ik ben een van de velen die de side raise tot "level position" uitvoert en ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of dat de beste uitvoering was. Wel zag ik een tijdje terug een video (videoblog van ZKK) waarin de armen van naar beneden wijzend slechts 45 graden omhoog gingen en toen al weer terug. De uitleg erbij was dat je daarmee de schouder beter isoleert en minder het bovenste deel van de traps traint. Je kunt dan tevens zwaardere dumbbells hanteren. Dat is dus veel meer een isolatie oefening terwijl dat wat hierboven staat veel meer op een compound oefening lijkt.

Comment

Originally posted by aktito View Post
              Ik heb ze afgelopen donderdag gedaan, ik heb er een nieuwe oefening bij vind 'm heerlijk
              Alleen de ROM afmaken vind ik nog lastig maar zijn wss mobility issues dus kan aan gewerkt worden.
              Dit dus, ik vind het een ideale oefening voor de zijkant delts. Ik denk dat als je jezelf een beetje indraait je side delts nog meer zullen springen dan wanneer je "recht" op je zijkant zou liggen. De mate van hoe gedraaid je bovenlichaam op het bankje zit, ligt speelt namelijk ook nog wel een belangrijke rol, heb ik het idee. Zo voelde ik dat namelijk wel toen ik hem laatst deed.

Beetje het verhaal met licht voorover gebogen staan bij je db lateral raises wanneer je staat om het werk voor de front delt te verminderen en meer de side delt het werk te laten doen
              "Straight outta gym"

Comment

Daarnet ben ik even verder gaan zoeken en kwam dit tegen op T-Nation:

=================================================

Full Range of Motion

For regular dumbbell lateral raises, another option is to go to full range of motion (ROM) as recommended by Dr. Michael Yessis. As the arm passes 90 degrees, you must externally rotate the humerus to continue the motion so that the palms are facing each other at the bottom and top of the movement.

According to Yessis, "The deltoid is most active from the shoulder level position to the above-the-head position. Stopping at shoulder level as typically done in the lateral arm raise exercise limits flexibility in the shoulder joints and full muscular development." (27) However, if rotation during full ROM laterals causes discomfort, only raise the arms to 90 degrees where they're in a straight line with the shoulders. (13) Keep in mind that the serratus anterior, rhomboids, levator scapula, and upper trapezius muscles really come into play above parallel. (17)

bron: T NATION | Lateral Thinking for Wide Shoulders
                Ik heb dit gisteren eens uitgeprobeerd met lichte dumbbells, als een soort warming-up oefening. Het beviel me erg goed. Niet zozeer vanwege m'n schouders maar ook hielp het om de spieren in het bovenste deel van m'n rug wat te stretchen. Dat voelde ik erg goed, want die spieren zaten erg vast als gevolg van een zware rugtraining de vorige dag. Natuurlijk gebruikte ik lichte gewichten zodat ik goed op de beweging kon focusseren. Deze oefening ga ik vaker doen.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                  Dit dus, ik vind het een ideale oefening voor de zijkant delts. Ik denk dat als je jezelf een beetje indraait je side delts nog meer zullen springen dan wanneer je "recht" op je zijkant zou liggen. De mate van hoe gedraaid je bovenlichaam op het bankje zit, ligt speelt namelijk ook nog wel een belangrijke rol, heb ik het idee. Zo voelde ik dat namelijk wel toen ik hem laatst deed.

Beetje het verhaal met licht voorover gebogen staan bij je db lateral raises wanneer je staat om het werk voor de front delt te verminderen en meer de side delt het werk te laten doen
                  Volgens mij bedoelt aktito de allereerste oefening.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Klopt

Comment

Originally posted by aktito View Post
                      Klopt
                      Oh echt? Mijn excuses in dat geval.
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                        Oh echt? Mijn excuses in dat geval.
                        Ik eis een forse boete voor het vervuilen van mijn onderwerp. BBQ binnenkort?
                        - Dave Tate

Comment

Ik eis een forse boete voor het vervuilen van mijn onderwerp. BBQ binnenkort?
                          Hehe, binnenkort maar even bodynet meeting fixen
                          "Straight outta gym"

Comment

De man in de eerste clip is Olympisch- en wereldkampioen Lu Xiaojun. Hier laat zijn teamgenoot Liao Hui zien hoe de oefening wordt uitgevoerd:

Liao Hui Shoulder Workout - All Things Gym
                            - Dave Tate

Comment

De man in de eerste clip is Olympisch- en wereldkampioen Lu Xiaojun. Hier laat zijn teamgenoot Liao Hui zien hoe de oefening wordt uitgevoerd:

Liao Hui Shoulder Workout - All Things Gym
                              Deze beide Chinezen houden ook in het bovenste deel van de oefening hun handpalmen naar buiten gericht. De foto's van het T-Nation artikel tonen echter dat de handpalmen naar elkaar toe gedraaid worden in het bovenste deel van de oefening. Dit voelt duidelijk anders aan.

Comment

persoonlijk vind ik dit een goede oefening
                                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X