Gister heb ik borst en tricep getraint en ging toen na een tijdje weer eens lekker veel gewicht trainen en deed dan 6-10 reps. Het probleem was dat ik me borst niet voelde branden zoals toen vorige week toen ik met lichter gewicht 16-20 reps deed. Ik wil graag nog wat meer massa krijgen en een beetje afvallen ik doe na het trainen 20 mins cardio heeft iemand wat advies voor mij zodat ik het beste kan doen?
spieren branden niet
Collapse
X
-
Je hoeft het niet altijd te voelen branden maar het kan ook best dat je de oefening niet correct uitvoert waardoor je schouders en/of armen teveel overnemen.
Zeker als je teveel gewicht pakt,ga je smokkelen waardoor je borst niet goed meer traint.DIVIDE ET IMPERA
-
Als je geen hoge reps doet, dan voel je je spieren ook niet 'branden'. Volkomen normaal dus.
Als je wilt afvallen dan zul je minder moeten eten dan je verbrandt, zorg dus dat je weet hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten je op een dag dient te eten om je doel te bereiken. Als je massa wilt bouwen dan dien je iets meer te eten dan je nodig hebt. Ook hiervoor zul je moeten weten hoeveel je nodig hebt om je doel te bereiken. Voor als het nog niet duidelijk is: je kunt geen spieren bouwen én tegelijkertijd afvallen.
Comment
-
Je kan spieren zeker wel voelen 'branden' of 'vollopen'met zwaardere gewichten!
Als jij bv langzame negatieven doet,voel je het wel degelijk.
Ik ben er bijna zeker van(niet omdat je geen brandend gevoel voelt)dat je de oefening niet correct uitvoert waardoor andere spiergroepen het overnemen.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by Damien1997 View Postow oke dankuwel dit wist ik niet ik hoor me vrienden altijd klagen over spierpijn en dat hun spieren branden als ze aan het trainen zijn maar ik zelf voel niks pijn doen voel alleen het ik het gewicht op een gegeven moment niet meer kan drukken als ik bij de 8 ben
Comment
-
Originally posted by rainman View PostJe kan spieren zeker wel voelen 'branden' of 'vollopen'met zwaardere gewichten!
Als jij bv langzame negatieven doet,voel je het wel degelijk.
Ik ben er bijna zeker van(niet omdat je geen brandend gevoel voelt)dat je de oefening niet correct uitvoert waardoor andere spiergroepen het overnemen.. En 'branden' blijft natuurlijk deels subjectief.
Comment
-
ik heb dus precies hetzelfde 'probleem'.
krijg alleen een brandend gevoel bij me benen, en behoorlijke spierpijn de dag erna.
kan het ook zijn dat dat ook deels komt omdat je ook gewoon meer oefeningen doet voor je benen?
zelf volg ik nu het full body workout van de site
Comment
-
Originally posted by Damien1997 View Postchest-tricep
3x8-10 dips met 10 kilo tussen me benen
3x8-10 incline, flat en decline bankdrukken
3x8-10 incline, flat en decline dumbbel press
3x12-16 machine flyes incline en decline
dan doe ik meestal nog 3 oefeningen om me tricep helemaal te slopen
daarna 20 mins cardio
Comment
-
Moet altijd lachen bij die inspirational filmpjes altijd met ernstige muziek en hoe temporary "the pain" in "the gym" is haha. Clowneske bs van mensen die hun hobby proberen op te fleuren tot heldendaden die het niet zijn.
Op een gegeven moment zijn je spieren gewoon leeg, klaar. Don't get me wrong, ik ben ook vaker flink naar de klote maar dat overdereven gezeik altijd. Een uurtje aan gewichten raggen, kom op zeg. Inb4 mensen die zich beledigd voelen en opperen om een keertje met hun te komen trainen óf vermelden dat ik iets niet goed doeBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostMoet altijd lachen bij die inspirational filmpjes altijd met ernstige muziek en hoe temporary "the pain" in "the gym" is haha. Clowneske bs van mensen die hun hobby proberen op te fleuren tot heldendaden die het niet zijn.
Op een gegeven moment zijn je spieren gewoon leeg, klaar. Don't get me wrong, ik ben ook vaker flink naar de klote maar dat overdereven gezeik altijd. Een uurtje aan gewichten raggen, kom op zeg. Inb4 mensen die zich beledigd voelen en opperen om een keertje met hun te komen trainen óf vermelden dat ik iets niet goed doe
Comment
-
dat schema zit er interessant uit alleen ik moet over anderhalve week weer naar school (1e jaar ROC) en ik heb een ''baantje'' bij de action waar ik zo ongeveer 4 dagen in de week vanaf 6 uur tot +/- half 10 aan het werk ben dus ik heb dan niet echt veel tijd meer om te gaan sporten aangezien ik ook nog huiswerk ernaast heb. Is het dan niet verstandiger om dan weer full-body te gaan doen? of moet ik gewoon borst-tricep, rug-bicep en schouders-benen blijven doen?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-