SQUAT: parallel of ass to the grass?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik doe nu een maand fr squats atg in de smith machine, denk dat er 3cm bijzit op me bovenbeen, heb ze nog nooit zo hard zien groeien.

Comment

Experimenteer weleens. Smith machine back squat vind ik kut, feed forward ook. Atg ga ik niet met squat, kan wel. Maar voel het dan niet goed. Zelfde als voor legprees.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik squat niet, ik voetbal.
        People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by quibus View Post
          ik doe nu een maand fr squats atg in de smith machine, denk dat er 3cm bijzit op me bovenbeen, heb ze nog nooit zo hard zien groeien.

ga je dan ver vooruit staan met je benen?
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

niet heel ver zet ze wel iets voorbij de stang, de beweging gaat iig erg vloeiend.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
              ga je dan ver vooruit staan met je benen?
              heb je gezien hoe ik ze deed gister?
              die bedoelt hij.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                heb je gezien hoe ik ze deed gister?
                die bedoelt hij.
                Nope. Van die bb squats?
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ik doe altijd ATG squats, voelt het lekkers en meestal voel ik dan de volgende dag m'n hamstrings ook een beetje zeuren, hetgeen je dan ook meetraint. Laatst kwam er een kerel naast me staan de zei: "Niet zo diep, swa. Nergens voor nodig. Kijk hoe ik doe..." de beste man nam de barbell schoof zo'n beetje zijn eigen gewicht (vanaf koud) erop en ging 10 cm squats doen. "Kijk, dit is meer as genoeg" zei hij.

"Oké, bedankt. Nou weet u, ik blijf het lekker op mijn manier doen. Maar wel bedankt, hoor!"
                  2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                  14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                  25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Mijn sportschoolhouder zei ook dat ik te diep ging, hij zei nergens voor nodig, is alleen maar slecht voor je knieën. Dus ik dacht zal wel dus ik ga ze daarna parallel doen. Maar ik had ik mijn achterhoofd toch filmpjes zat dat mensen dat wel doen. Ik squat met mijn voeten een stap naar voren in de smith machine. Maar ik kan dus gewoon ATG gaan doen? en moet ik mijn voeten dan een stap naar voren doen of is dit nergens voor nodig?

Comment

Jij squat in de Shit machine? Ik gebruik dat onding eigenlijk alleen maar voor wat standing calf raises als het niet anders kan...
                      2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                      14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                      25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

vind het wel fijn wat stabiliteit, maar ik squat nu ook nog niet zo heel erg lang.

Comment

[QUOTE=Dimrain;1138180]vind het wel fijn wat stabiliteit, maar ik squat nu ook nog niet zo heel erg lang.[/
                          QUOTE]

In de smith train je juist geen stabiliteit, ga niet in de smith squatten man.
                          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

ATG is niet per se noodzakelijk, sommigen kunnen het gewoon niet vanwege hun lichaamsverhoudingen. Als je low bar squats doet is het ook lastiger om ATG te gaan zonder spanning te verliezen in je hamstrings en dat wil je voorkomen. Als je maar lager gaat dan parallel. Dan zitten je kniebanden wel buiten de gevarenzone, want dan komen je hamstrings en glutes in actie en die kunnen beter tegen een stootje.

Wil je meer nadruk leggen op je quads dan is het verstandiger om front squats te doen i.p.v. de squat te gebruiken als isolatie-oefening. Waarom je dat zou doen vind ik sowieso onlogisch. Als er een oefening bestaat waarmee je hetzelfde of beter resultaat kunt behalen terwijl deze ook nog eens veel veiliger is, dan is de keus toch voor de hand liggend.

Deze Oly gewichtheffer doet veel front squats en reguliere squats, gewoon basis oefeningen. Zijn benen zien er niet verkeerd uit:

Nog een voorbeeld:

Wat mij betreft voer je de squat uit in een houding die comfortabel voelt en waarmee je een zo groot mogelijke ROM haalt. Dat is het veiligst en daarmee verklein je de kans op blessures.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
                              Originally posted by Dimrain View Post
                              vind het wel fijn wat stabiliteit, maar ik squat nu ook nog niet zo heel erg lang.
                              In de smith train je juist geen stabiliteit, ga niet in de smith squatten man.
                              Ik denk niet dat hij het trainen van stabiliteit bedoelt.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Ik denk niet dat hij het trainen van stabiliteit bedoelt.
                                Je komt om 3 uur s,nachts je bed uit om te vertellen wat hij bedoelt??
                                “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X