ik doe nu een maand fr squats atg in de smith machine, denk dat er 3cm bijzit op me bovenbeen, heb ze nog nooit zo hard zien groeien.
SQUAT: parallel of ass to the grass?
Collapse
X
-
Experimenteer weleens. Smith machine back squat vind ik kut, feed forward ook. Atg ga ik niet met squat, kan wel. Maar voel het dan niet goed. Zelfde als voor legprees."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
-
Ik doe altijd ATG squats, voelt het lekkers en meestal voel ik dan de volgende dag m'n hamstrings ook een beetje zeuren, hetgeen je dan ook meetraint. Laatst kwam er een kerel naast me staan de zei: "Niet zo diep, swa. Nergens voor nodig. Kijk hoe ik doe..." de beste man nam de barbell schoof zo'n beetje zijn eigen gewicht (vanaf koud) erop en ging 10 cm squats doen. "Kijk, dit is meer as genoeg" zei hij.
"Oké, bedankt. Nou weet u, ik blijf het lekker op mijn manier doen. Maar wel bedankt, hoor!"2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5
Comment
-
Mijn sportschoolhouder zei ook dat ik te diep ging, hij zei nergens voor nodig, is alleen maar slecht voor je knieën. Dus ik dacht zal wel dus ik ga ze daarna parallel doen. Maar ik had ik mijn achterhoofd toch filmpjes zat dat mensen dat wel doen. Ik squat met mijn voeten een stap naar voren in de smith machine. Maar ik kan dus gewoon ATG gaan doen? en moet ik mijn voeten dan een stap naar voren doen of is dit nergens voor nodig?
Comment
-
Jij squat in de Shit machine? Ik gebruik dat onding eigenlijk alleen maar voor wat standing calf raises als het niet anders kan...2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5
Comment
-
ATG is niet per se noodzakelijk, sommigen kunnen het gewoon niet vanwege hun lichaamsverhoudingen. Als je low bar squats doet is het ook lastiger om ATG te gaan zonder spanning te verliezen in je hamstrings en dat wil je voorkomen. Als je maar lager gaat dan parallel. Dan zitten je kniebanden wel buiten de gevarenzone, want dan komen je hamstrings en glutes in actie en die kunnen beter tegen een stootje.
Wil je meer nadruk leggen op je quads dan is het verstandiger om front squats te doen i.p.v. de squat te gebruiken als isolatie-oefening. Waarom je dat zou doen vind ik sowieso onlogisch. Als er een oefening bestaat waarmee je hetzelfde of beter resultaat kunt behalen terwijl deze ook nog eens veel veiliger is, dan is de keus toch voor de hand liggend.
Deze Oly gewichtheffer doet veel front squats en reguliere squats, gewoon basis oefeningen. Zijn benen zien er niet verkeerd uit:
Nog een voorbeeld:
Wat mij betreft voer je de squat uit in een houding die comfortabel voelt en waarmee je een zo groot mogelijke ROM haalt. Dat is het veiligst en daarmee verklein je de kans op blessures.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
55 minutes ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...6 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-