Hallo iedereen. Snel vraagje. Ik vraag me af waar de handvaten moeten zijn bij deze oefening. Aan de tepels of er net onder of in het midden van de borst. Ik weet het niet zo goed.
Op welke hoogte moeten de handvaten bij hammer strength chest press?
Collapse
X
-
-
Het komt inderdaad niet zo nauw,je voelt vanzelf wanneer je optimale spanning op je borst hebt.
Je kan ook afwisselen qua hoogte.
Persoonlijk vind ik het juist een superoefening aangezien je meer kan 'knijpen'dan met dumbells.
@Dynamix:het zou fijn zijn als je je mening ook zou onderbouwen ipv het als feit voor te schotelen.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rainman View PostHet komt inderdaad niet zo nauw,je voelt vanzelf wanneer je optimale spanning op je borst hebt.
Je kan ook afwisselen qua hoogte.
Persoonlijk vind ik het juist een superoefening aangezien je meer kan 'knijpen'dan met dumbells.
@Dynamix:het zou fijn zijn als je je mening ook zou onderbouwen ipv het als feit voor te schotelen.
Machines zijn gemaakt om op een bepaalde manier te bewegen. Onafhankelijk van wie het apparaat gebruikt, de beweging gaat altijd dezelfde kant op. Aangezien elk lichaam anders is, heeft elk lichaam de behoefte aan een andere beweging. Met een apparaat forceer je eigenlijk je lichaam om een kant op te gaan waar je lichaam zeer waarschijnlijk niet heen wilt. Bovendien stabiliseert het apparaat het gewicht voor jou (de stapel gewichten), waardoor je de krachten die je spieren normaal gesproken horen uit te oefenen voor het stabiliseren van de gewichten ook niet gebruikt. Bovendien is de kans op blessures groter bij het gebruiken van een apparaat, omdat het een onnatuurlijke beweging is. Kortom, machines zoveel mogelijk vermijden en met vrije gewichten trainen zoals barbells en dumbbells; dit leidt tot een natuurlijke beweging, waarbij je de kans op blessures verkleint en spiergroei optimaliseert.
Comment
-
Als iemand hier met zo'n vraag komt, dan heb ik geeneens zin om er tijd aan te besteden. Ik ben hier ook niet om complete 'noobs' op het gebied van fitness op te leiden.
Ben verder wel met je eens .
Comment
-
Als je geeneens zin hebt om op zo,n vraag te reageren,doe het dan niet!
Buiten dat Cedric waarschijnlijk een troll is,kunnen andere beginners wel wat aan de antwoorden hebben.
Machines kunnen wel degelijk een toegevoegde waarde hebben,als afwisseling.NIET ALS COMPLETE WORKOUT!
Nu lijkt het continue alsof jij al je theoretische kennis wil opdringen aan mensen als absolute waarheid.
Theoretische kennis heb je genoeg(ook al sta jij niet open voor andere meningen),maar praktische kennis is zeker net zo belangrijk.
Dat geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als dat,'Terror Jaap'dieetadvies geeft.
Edit:Tal was me al voor.Last edited by rain; 03-11-2013, 12:36.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
@dynamix; als je niet weet waarom een oefening gedaan wordt ga dan niet lopen prediken. De meeste machines zijn prima geschikt voor specifieke doelen en mits goed gebruikt is er net zoveel risico als met vrije oefeningen.
Sluit me aan bij Tal als het gaat om toon, get of your high horse....
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostAls iemand hier met zo'n vraag komt, dan heb ik geeneens zin om er tijd aan te besteden. Ik ben hier ook niet om complete 'noobs' op het gebied van fitness op te leiden. Anyway, hier de uitleg, die 99,99% van de mensen hier al zou moeten kennen:
Machines zijn gemaakt om op een bepaalde manier te bewegen. Onafhankelijk van wie het apparaat gebruikt, de beweging gaat altijd dezelfde kant op. Aangezien elk lichaam anders is, heeft elk lichaam de behoefte aan een andere beweging. Met een apparaat forceer je eigenlijk je lichaam om een kant op te gaan waar je lichaam zeer waarschijnlijk niet heen wilt. Bovendien stabiliseert het apparaat het gewicht voor jou (de stapel gewichten), waardoor je de krachten die je spieren normaal gesproken horen uit te oefenen voor het stabiliseren van de gewichten ook niet gebruikt. Bovendien is de kans op blessures groter bij het gebruiken van een apparaat, omdat het een onnatuurlijke beweging is. Kortom, machines zoveel mogelijk vermijden en met vrije gewichten trainen zoals barbells en dumbbells; dit leidt tot een natuurlijke beweging, waarbij je de kans op blessures verkleint en spiergroei optimaliseert.
Lekker eenzijdig bekeken.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: