Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Nu na wat lezen op boards zie ik vaak de reactie dat side laterals met als einde een gietbeweging
zeer gevaarlijk is voor de RC's .
Kan dit tot blessures veroorzaken?
You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
ik voer ze altijd uit zoals larry scott ze aanbeveelt ( vanaf 1.20)
Nu kwam dat in mijn gedachte omdat ik wat boodschappen aan het herschikken was , en ik neem een fles ondersteboven op en zet deze neer , en ik voelde het in mijn schouder .
Toen bedacht ik me dat dit de oorzaak wel eens zou kunnen zijn van mijn spookachtige blessure aan mijn linkerschouder die af en toe opduikt
You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
Door te draaien met je polsen op de top beweging van je lateral belast en span je de boel meer aan ook je onderliggende stabilisator spieren.. je gaat dieper qua spier vezels en als die niet goed ontwikkeld zijn " kan " je daar last van krijgen. Goed opwarmen heel de schouder en de beweging NIET forceren met te zwaren gewichten. Ik ben van mening dat je schouders geen zware gewichten nodig heeft om te groeien.
Met giet beweging denk ik een hele andere uitvoering dan het filmpje.
Dat van het filmpje hoef ik idd niet te doen met mijn fragiele schouder, maar dat geldt bij mij voor alles wat achter mijn hoofd is (zoals de lat pull achter, of shoulder press > dat soort oefeningen voelt voorlangs veel veiliger).
Passion is: pushing yourself when no one else is around
Ik vind het knap dat de heren in het filmpje zo de "swing" met de db's kunnen maken zonder dat de traps meewerken. Ikzelf kan dat (nog) niet, dus daarom voer ik mijn side raises met laag gewicht en vooral beheerst uit. Ikzelf merk ook voordeel daar van.
Ik train mijn schouders nu met lager gewicht en werk veel meer gecontroleerd daarbij en dat heeft me enkel meer dikte en massa opgeleverd op de delts.
Vind de oefening van inferno, wel relaxt. Zo kan je ook veel meer door ''failure'' heen trainen en tegelijkertijd je zijkant schouder trainen.
Van de oly gewichtheffers bedoel je. Klopt; omdat je de volledige ROM met gestrekte armen doet ben je gelijk van dat hele gezeik af wat je nou precies moet doen halverwege. Gietbeweging, ellebogen gebogen of niet, dat is allemaal niet aan de orde.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Om even terug te komen op de. 'gietbeweging',deze is in principe niet slecht.voor je rotator cuffs .
Mits je je pinken naar buiten draait zodra je boven je schouders uitkomt .
De reden dat de 'gietbeweging'slecht wordt genoemd,is als je je armen te ver voor je lichaam houd, aangezien je je rc dan wel verziekt.Als je je armen dus langs je lichaam houd,kan het wel.
Maar dan is de 'gietbeweging'eigenlijk gewoon 3/4 deel van een full rom lateral raise.
Dus kan je beter full rom doen.
rotator cuff .
Nu kwam dat in mijn gedachte omdat ik wat boodschappen aan het herschikken was , en ik neem een fles ondersteboven op en zet deze neer , en ik voelde het in mijn schouder .
Toen bedacht ik me dat dit de oorzaak wel eens zou kunnen zijn van mijn spookachtige blessure aan mijn linkerschouder die af en toe opduikt
Die "gietbeweging" is, voor zover ik kan beoordelen, dezelfde beweging als mijn oefening "empty the can" voor een...rotatorcuff blessure.
Oefening heb ik van de fysio en gaat als volgt:
- neem een licht gewichtje (max een kilo)
- hou dit gewicht met gebogen arm bij je schouder in hammergrip
- Strek nu je arm horizontaal en wat naar buiten
- kantel het gewicht nu naar binnen, alsof je een flesje leeggiet.
- Beweeg je arm nu langzaam (in ca 6 sec) naar beneden naar je bovenbeen
met mijn blessure voelde deze oefening pijnlijk aan naar mate ik zakte...en ik begon met 0,5 kilo...
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je kan ghostbusten....
Die "gietbeweging" is, voor zover ik kan beoordelen, dezelfde beweging als mijn oefening "empty the can" voor een...rotatorcuff blessure.
Oefening heb ik van de fysio en gaat als volgt:
- neem een licht gewichtje (max een kilo)
- hou dit gewicht met gebogen arm bij je schouder in hammergrip
- Strek nu je arm horizontaal en wat naar buiten
- kantel het gewicht nu naar binnen, alsof je een flesje leeggiet.
- Beweeg je arm nu langzaam (in ca 6 sec) naar beneden naar je bovenbeen
met mijn blessure voelde deze oefening pijnlijk aan naar mate ik zakte...en ik begon met 0,5 kilo...
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je kan ghostbusten....
Doe altijd als opwarming dit soort oefeningen , maar ook heel erg licht .
eerst cuban's en dan dat oefeningen zoals je aangeeft .
Vergeet dat "gieten". dat zorgt er voor dat je de aandacht bij je handen houd ipv bij je schouders .
Voer de beweging zo uit dat je ellebogen altijd hoger zijn/blijven dan je handen en stop op het moment dat je merkt dat de schouders zelf omhoog gaan (ipv alleen je bovenarmen). Beetje kan geen kwaad, maar als je schouder echt omhoog gaan maak je er een trapezius beweging van ipv een beweging vor dezijkant schouder.
Vergeet dat "gieten". dat zorgt er voor dat je de aandacht bij je handen houd ipv bij je schouders .
Voer de beweging zo uit dat je ellebogen altijd hoger zijn/blijven dan je handen en stop op het moment dat je merkt dat de schouders zelf omhoog gaan (ipv alleen je bovenarmen). Beetje kan geen kwaad, maar als je schouder echt omhoog gaan maak je er een trapezius beweging van ipv een beweging vor dezijkant schouder.
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
XML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...
Comments are very important part of any content shared on social media. It allows users to engage with your content and share their views and also helps...
Comment