Close Grip INCLINE Bench Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Close Grip INCLINE Bench Press

Close Grip INCLINE Bench Press

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Heuj wat een toeval, wat zeg jij trouwens, incline > flat, of gewoon een leuke variatie?

Comment

Originally posted by Dexie View Post
      Heuj wat een toeval, wat zeg jij trouwens, incline > flat, of gewoon een leuke variatie?
      Luister nou naar wat Lee Hayward erover te zeggen heeft. Die man heeft er verstand van.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Ja dat klinkt allemaal wel leuk, grotere rom, meer overbrenging op je tricep, kan zelf ook wel luisteren maar laat maar

Comment

Originally posted by Dexie View Post
          Ja dat klinkt allemaal wel leuk, grotere rom, meer overbrenging op je tricep, kan zelf ook wel luisteren maar laat maar
          Ik gebruik deze variant momenteel niet omdat het niet een onderdeel is van mijn huidig schema. Maar ik sluit niet uit dat het een onderdeel is van een volgend cyclus. Het is gewoon een hele nuttige variant.
          - Dave Tate

Comment

Nuttige variatie idd, liefst paused.
            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
            Squat 230 kilo
            Bankdrukken 137.5 kilo
            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

- Dat je minder je borst gebruikt betekend niet at je meer je triceps gebruikt. Wat het betekend is dat je in totaal minder gewicht aan kan.

- grotere ROM door grotere hoek romp armen levert geen grotere ROM voor de triceps op. 100% Gestrekte armen=100% gestrekte armen. Enige armspier die een grotere ROM krijgt is de biceps.

Voor de rest (hand positie) wel mee eens.

Dus, leuke variant, maar niet beter voor de triceps.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Was het niet zo dat je tijdens het " Close grippen " je borst niet moest/hoefde aan te raken?
                Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Voor zover ik weet wel

Comment

Ik tik bij CGBP gewoon de borst met de stang aan (ik doe ze altijd paused).
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

het is ook lekker om je handen te draaien dus met je handpalmen naar je toe
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Ik laat er wat ruimte tussen, ongeveer een vuist.
                        - Dave Tate

Comment

decline close grip of floor press geniet mijn voorkeur voor de triceps

tenminste als het om een close grip press gaat

er zijn namelijk veel betere tricep oefeningen
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                            decline close grip of floor press geniet mijn voorkeur voor de triceps

tenminste als het om een close grip press gaat

er zijn namelijk veel betere tricep oefeningen
                            Vertel..

Als je maar geen skullcrushers, rope extension of kickbacks gaat noemen.
                            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Dips blijven naar mijn mening de beste oefening voor je triceps.

Ik heb vandaag de incline CGBP voor het eerst geprobeerd en het beviel, pittige oefening, net als de gewone CGBP. Leuk om er wat variatie in te brengen.

Over de ROM; er is wel een grotere ROM, want je gaat van een 45gr incline naar recht omhoog, dus 45+90=135 graden. Bij de normale CGBP is de hoek die je maakt slechts 90 graden. Ik kon met deze oefening niet zoveel gewicht wegdrukken als de normale variant; dat zegt vaak ook al iets over de ROM.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X