squat - legpress - frontsquat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

1.front squat is zwaarder voor de lower body daardoor kan je minder zwaar squaten dan back squat

2. de grip die je hebt zet ook wat meer druk op je polsen en beetje schouders waardoor je minder zwaar kan squaten dan back squat

3. front squat houd je rug helemaal recht verticaal
    Last edited by Neto61; 13-03-2014, 18:27.

Comment

Meeste zaken zijn al genoemd

- Tel bij de squat je LG op en je komt al een stuk hoger
      - Bij een schuine LP is er maar een deel van de belasting (als benadering wordt meestal de sinus regel gebruikt waar je bij en hoek van 45gr ongeveer op en factor 0.7 kom, 100kg op de LP levert dan een belasting van 70kg op)
      - gestabiliseerde beweging. Je kan alle kracht focussen op het verplaatsen van het gewicht
      - Bewegingsuitslag. Vaak levert de LP een kleinere ROM wat ook betekent dat je niet echt diep kan gaan (zeker niet met een smallere stand als je buik je benen blokkeert.)

Dus stel dat je 80kg weeg en 100kg squat, 250kg LP doet dan krijg je als je alleen punt 1 en 2 er bij neem al 80+100= 180 vs 250*.7= 175, redelijk gelijk dus.

En ja, dit is erg zwart/wit maar ik denk op die manier wel duidelijk.
      Last edited by 3XL; 13-03-2014, 19:39.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik zat mij dit zelf de laatste tijd ook af zitten vragen. Ik squat momenteel 'comfortabel' met 90 kg ( 3 sets van 10, 8 , 7), en heb ook sinds een korte tijd de legpress erbij genomen. Wij hebben een legpress waar je schuin naar beneden ligt en dus het gewicht schuin omhoog moet duwen, maar op het moment heb ik niet meer dan 180 kg aan de leg press hangen. Bij mij is het bij lange na niet 2,5 x zoveel. Grappig is dat het bij een vriend van me wel erg verschilt. Met squats zitten wel zo ongeveer gelijk, maar met leg press doet hij het dubbele.
        All time PRs: 195/135/232,5
        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Ik squat 10 herhalingen met 140, leg press 12 herhalingen met 480. Wat nou verhoudingen haha .
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by 3XL View Post
            Meeste zaken zijn al genoemd

- Tel bij de squat je LG op en je komt al een stuk hoger
            - Bij een schuine LP is er maar een deel van de belasting (als benadering wordt meestal de sinus regel gebruikt waar je bij en hoek van 45gr ongeveer op en factor 0.7 kom, 100kg op de LP levert dan een belasting van 70kg op)
            - gestabiliseerde beweging. Je kan alle kracht focussen op het verplaatsen van het gewicht
            - Bewegingsuitslag. Vaak levert de LP een kleinere ROM wat ook betekent dat je niet echt diep kan gaan (zeker niet met een smallere stand als je buik je benen blokkeert.)

Dus stel dat je 80kg weeg en 100kg squat, 250kg LP doet dan krijg je als je alleen punt 1 en 2 er bij neem al 80+100= 180 vs 250*.7= 175, redelijk gelijk dus.

En ja, dit is erg zwart/wit maar ik denk op die manier wel duidelijk.
            Voornaamste reden is die hoek ja. Je duwt het gewicht niet recht omhoog coals bij de squat maar je duwt hem slechts een helling op eigenlijk. Heb daar wel een plaatje van dat krachtenspel voor zal die vanmiddag eens posten zit nu op mn tel.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Het verschil met squatten zal al kleiner worden als je het op deze manier doet.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post

Toevallig hebben wij er 1 staan maar blijft toch makkelijker om meer gewicht te doen ivm afzetten rainman

Squat blijft zwaarder omdat je lichaamsgewicht meepakt en vooral omdat je nergens steunt !

Dit apparaat vind ik trouwens wel heel erg vervelend voor mn ( nogal zwakke ) knie.. je wilt hem explosief omhoog drukken maar dan loop je de kans dat je je been overstrekt.. ik sla m dus gewoon over :P

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
                  Toevallig hebben wij er 1 staan maar blijft toch makkelijker om meer gewicht te doen ivm afzetten rainman

Squat blijft zwaarder omdat je lichaamsgewicht meepakt en vooral omdat je nergens steunt !

Dit apparaat vind ik trouwens wel heel erg vervelend voor mn ( nogal zwakke ) knie.. je wilt hem explosief omhoog drukken maar dan loop je de kans dat je je been overstrekt.. ik sla m dus gewoon over :P
                  Het verschil zal iets kleiner worden doordat je recht omhoog drukt ipv schuin,maar er blijft uiteraard altijd een verschil,ook door je lichaamsgewicht dat niet meetelt.

Hey Hoolie,ieder topic waar jij reageert,schrijf jij dat jij die oefening uit dat topic overslaat......train jij nog wel of is het puur cardio om het bij te houden?
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hey Hoolie,ieder topic waar jij reageert,schrijf jij dat jij die oefening uit dat topic overslaat......train jij nog wel of is het puur cardio om het bij te houden?
                    Ben een eigenwijs ventje he ( wist je vast al )
                    en train tegenwoordig bij een ex bb er en sterkste man en die zegt heel simpel dat er basis getraind word..

Voor borst bijvoorbeeld gewoon bankdrukken en daarna vaak breed drukken ( zie ik hier weinig mensen doen ) of schuin afwerken met flyes en daarna door naar triceps : Dips , kickback etc.. laatste 2 in combi en douchen :P

Cardio doe ik niet.. nooit gedaan ook Is voor vetzakken :P

Maargoed dit is dus wel een beetje toeval Rainman, 2 topics waarvan ik de oefeningen niet uitvoer... maar ik train nog wel Laatste tijd voornamelijk veel benen en proberen om die fokking DL onder de knie te krijgen

Comment

Het gaat ook om de basis,vaak doen we veel te veel oefeningen zonder dat we weten waarom.
                      Al vind ik afwisseling af en toe ook wel wat hebben.

Waarom denk jij dat er tegenwoordig niet meer breed gebencht wordt?
                      Het was iets met schouders en onnatuurlijke houding ofzo..

ps: aankomende meet kom je toch ook rellen Hooligan?
                      Last edited by rain; 14-03-2014, 16:52.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Het gaat ook om de basis,vaak doen we veel te veel oefeningen zonder dat we weten waarom.

Hooligan komt niet want anders wordt hij in elkaar geslagen door Nocerino.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Het was iets met schouders en onnatuurlijke houding ofzo..

Ja dat heb ik ook gezegd/ gevraagd maar ik moest gewoon drukken zei die :P en dan doe ik dat maar

Het ligt wel op de planning ja.. eindelijk ! Welke datum word het ?

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Hooligan komt niet want anders wordt hij in elkaar geslagen door Nocerino.
                          Hahah je hebt een goed geheugen.. maar ik kom lekker toch :P doe nu ook IIFYM dus kan m wel aan

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
                            Voor borst bijvoorbeeld gewoon bankdrukken en daarna vaak breed drukken ( zie ik hier weinig mensen doen )
                            Waarschijnlijk omdat het doel van de meesten hier massa is en niet maximaal gewicht en wat dat betreft is smaller beter (voor massa) sterker nog voor massa en kracht is 1.6-2*bi-acromion (ja, dar istie weer) optimaal alles breder dan 2*bi-acromion levrt niets extra op en is alleen maar belastender voor de schouders (eigenlijk wordt alles boven de 1.5*bi-acromion als potentieel blessuregevoelig gezien)

Comment

Zoek eens op reactie over de belasting van het onderste deel van de wervel kolom in combi met deze oefening. Ik denk niet dat je daar blij van wordt

Toen ik pas begon stond er ook zo'n ding en ik moet zeggen ik heb het altijd een #%$^&*( oefeningen gevonden.

Ik heb trouwens wel eens iemand een gekneuste rib op zien lopen met dit app. omdat het gewicht te snel naar beneden kon en hij het niet meer tegen kon houden

Wat mij betreft is het dus een oefening uit een ver verleden die ik niemand aanraad en er zou een wet moeten komen die het fabrikanten verbied ooit nog zulke app. te maken/verkopen

Comment

Wij hebben niet zo'n apparaat en ik doe het dus sowieso niet.
                                Het ging in dit geval puur om aan te geven dat het verschil in hoe het gewicht aanvoelt t.o.v squatten kleiner zal worden.
                                Ik heb het zo wel eens geprobeerd met de smithmachine(met spotters!), maar dat voelde inderdaad ook niet zo fijn aan mijn rug.

Bij breed benchen is het (bijna) onmogelijk om je ellebogen naar binnen te laten wijzen.
                                Dus Hooligan....luister niet altijd naar de brede mannen!
                                Last edited by rain; 14-03-2014, 19:45.
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X