squat - legpress - frontsquat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

haha ja snap ik

Comment

Originally posted by mascotte View Post
      Ik film bijna altijd mijn training . Laatst aan het fr squat . Vermoeidheid slaat toe . Ik ga te diep en knal de bar tegen mn spotters en mijn bovenrug bolt . Resultaat heel erg geschrokken en mijn pols omgeslaan .ik kies voor het moment liever voor veiligere alternatieven

liever een pussy dan een gehandicapte held
      Aha, front squat. Ik dacht dat het om back squats ging. Dan ben je toch verkeerd bezig. De front squat is helemaal geen geschikte oefening voor repouts, juist vanwege die vermoeidheid die eerder toeslaat in andere spiergroepen voordat de benen vermoeid zijn.

Het ligt dus helemaal niet aan de oefening maar eerder aan de manier waarop jij die toepast. Wil je jezelf helemaal leeg trainen met een enkele set dan doe je dat met back squats. Met front squats kun je datzelfde bereiken door meerdere sets te doen met minder reps.

Dat je geschrokken bent kan best, maar leer ervan. Je stopt toch ook niet met fietsen omdata je een keer gevallen bent? En bijvoorbeeld bij oly lifters is het normaal om dat gewicht te dumpen na een set of wanneer de tank leeg is. Nu snap ik dat het bij jou niet gewenst is omdat je op zolder traint, maar het kan toch gebeuren.
      Last edited by inferno_0666; 15-03-2014, 20:30.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X