Bolle onderrug bij squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bolle onderrug bij squat

hey,
    ik train nu momenteel ongeveer 1jaar en 8 maand en vandaag sprak iemand me aan over men squat. sinds een maandje terug probeer ik atg squats te doen wat mij dacht goed te lukken.
    die persoon vandaag vertelde mij dat me rug recht blijft tot ik bijna met me quads horizontaal zak.
    wanneer ik dat punt bereik buigt me onderrug een beetje. ik heb er niet echt zeer van of zo maar hij zij me dat het niet gezond was. ik heb bijna me hele training het proberen goed te krijgen wat mij niet lukte. voel me gelijk shit omdat ik slechte training heb gehad en mss al sinds het begin dit verkeerd doe. wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen

Buttwink. Volgens mij had inferno daar laatst een mooi artikel over.
    Ik doe een gok

Comment

Ik heb het ook een beetje. Wat zou kunnen helpen:

- core aanspannen net voor je weer omhoog gaat
      - core sterker maken door bijv. cable crunches, barbell rollouts en goodmornings te doen
      - bilspieren aanspannen op de weg naar beneden
      - druk omhoog vanuit je quads

Als je het nog niet doet, squat met schoenen met een verhoging in de hak zoals de adipower-schoenen. Als je high-bar squat leun je overigens minder naar voren dan wanneer je low-bar squat.

Comment

Originally posted by Pren View Post
        Buttwink. Volgens mij had inferno daar laatst een mooi artikel over.

bedankt na het te googelen een foto gevonden en ja dat is het bedankt man

Comment

Originally posted by Dynamix View Post

- core sterker maken door bijv. cable crunches, barbell rollouts en goodmornings te doen
          - bilspieren aanspannen op de weg naar beneden
          - druk omhoog vanuit je quads

Als je het nog niet doet, squat met schoenen met een verhoging in de hak zoals de adipower-schoenen. Als je high-bar squat leun je overigens minder naar voren dan wanneer je low-bar squat.
          bedankt,Zal ik zeker eens proberen

Comment

Daar hoef je je niet al te druk om te maken, daar kan je makkelijk gericht aan werken.
            Is het wel een persoon met verstand van trainen die het opmerkte?
            Post anders hier eens een filmpje ter beoordeling door de 'experts'.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
              Daar hoef je je niet al te druk om te maken, daar kan je makkelijk gericht aan werken.
              Is het wel een persoon met verstand van trainen die het opmerkte?
              Post anders hier eens een filmpje ter beoordeling door de 'experts'.
              weet het niet train in basic fit goedkoop en goede kwaliteit van machines er is niet echte begeleiding daar zoek zelf veel op en leer zo veel en is de eerste keer dat ik die persoon zag en ja heb gewoon voor de zekerheid het proberen verbeteren voor ik verder ging en daarom dat ik het nog eens navraag voor de zekerheid

Comment

5 kilo schijfjes onder je hakken, dan vereist het minder flexibiliteit om diep te gaan . Doe ik zelf ook en iedereen die ik die tip meegeef bij mijn sportschool bedankt mij na een tijdje vriendelijk
                Wat ook helpt qua stretchen is dit:

Ga tegen de muur aan zitten. Rug tegen de muur en gestrekte benen met je tenen zo ver mogelijk de lucht in/naar je toe gericht. Vervolgens druk je je borst/bovenlichaam vooruit terwijl je een holle rug aan houdt. Dat zul je wel voelen xd
                the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

heb juist filmpje van YoElliot gezien die het uitlegde en heb vandaag dat geprobeerd met de gewichten en was nog niet veel beter en zal zeker die stretch eens proberen

Comment

In dit kanaal staan veel goede clips over correct squatten:

https://www.youtube.com/user/OmarIsu...ch?query=squat

Ik heb er zeker iets aan gehad, overigens ook aan z'n overige video's.

Comment

dat is de pest met goedkope sportscholen ,er zijn weinig mensen die er echt verstand van hebben
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Schijfjes onder je hakken leggen kan, maar persoonlijk zou ik er eerst voor zorgen dat je zo flexibel wordt, dat je het ook zonder kan.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

@rain juist die schijfjes zorgen er bij mij voor dat ik flexibeler wordt icm stretchen. Met schijfjes en stretchen beginnen en buttwink verhelpen tot je zonder schijfjes kan lijkt mij verstandiger dan met buttwink blijven squatten zonder schijfjes?

Originally posted by brillant View Post
                          dat is de pest met goedkope sportscholen ,er zijn weinig mensen die er echt verstand van hebben
                          Dit +10
                          the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Moeilijk te zeggen waar het precies aan ligt. Maak eens een filmpje daar kun je veel aan af zien.

Originally posted by Dynamix View Post
                            Je doet iets fundamenteel fout als je je core onderin moet gaan aanspannen.
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ik heb het zelf ook en krijg je er heel moeilijk uit . heel veel wall squats /goblet squats en defranco zijn stretch oefeningen (kom even niet op de naam)
                              You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X